Gå til innhold

Apple bekrefter at 4G ikke vil virke


Anbefalte innlegg

Næh, OLED er for dårlig enda.

Kanskje hvis de får bort barnesykdommene, så kan sikkert Apple vurdere det igjen i fremtiden.

Hehehe.... Ja det var det ja, selvfølgelig var det derfor apple ikke ville ha en absolutt kontrast, uendelig innsynsvinkel og null etterslep på den baklyste LCD skjermen sin ;)

Endret av ArcticOC
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men 4G hadde sikkert vært fint for de som har behovet og dekning.

Helt klart, så det er dumt det ikke fungerer her.

 

Jeg har datatvillingskort, og bruker det i reservetelefonen min for å høre på Spotify på jobben. Det har vært innom iPaden min for å teste litt, men mitt bruksmønster gjør det overflødig der.

Lenke til kommentar

Hehehe.... Ja det var det ja, selvfølgelig var det derfor apple ikke ville ha en absolutt kontrast, uendelig innsynsvinkel og null etterslep på den baklyste LCD skjermen sin ;)

 

Er det barnesykdommer synes du?

Jeg sikter nok heller til pris, strømforbruk, innbrenning og lysstyrke, eller at produksjonskapasiteten neppe ville være stor nok pr i dag.

 

Edit: Men dette er vel en smule off topic, er det ikke? :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hehehe.... Ja det var det ja, selvfølgelig var det derfor apple ikke ville ha en absolutt kontrast, uendelig innsynsvinkel og null etterslep på den baklyste LCD skjermen sin ;)

 

Er det barnesykdommer synes du?

Jeg sikter nok heller til pris, strømforbruk, innbrenning og lysstyrke, eller at produksjonskapasiteten neppe ville være stor nok pr i dag.

 

Edit: Men dette er vel en smule off topic, er det ikke? :)

Vel, Apple har såpass med kapital at de sikkert kunne gjort et eller annet med produksjonskapasitetsproblemene. Pris på komponentene kunne de fint også ha overkommet, ettersom Apple ikke er særlig redd for å ta betalt for sine produkter.

 

Innbrenning er vel strengt talt ikke et særlig problem, og det samme med strømforbruket. IPS-skjermene til Apple er av den bedre sorten, men falmer kraftig i forhold til Samsung sine versjoner av OLED. Fordelene er uansett større enn nedsidene. Problemet er nok at Apple måtte gjort forandring, samt brukt andre sine patenter (dette er de vel ikke særlig kjent for å like godt), samt mindre fortjeneste klinger dårlig.

 

 

Det siste jeg hadde trengt på et nettbrett er vel høyere oppløsning. Men det er nå min egen mening....

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm dere kan da bruke den som et rent wifi brett??

 

Selvfølgelig, men da blir de eneste grunnene til å kjøpe den nye Ipad framfor Ipad2, bedre oppløsning på skjermen og ett bedre kamera. For endel er det sikkert verdt det. Jeg vet ikke om de fordelene oppveier ulempene, slik som tyngre enhet, ikke bedre batteritid, tykkere enhet, og ikke minst en enhet som ikke kan bruke 4g nettet i Norge. Som ren Wifi enhet er den sikkert bra. men ønsker du en enhet som kan utnytte 4g nettet i Norge, er den nye Ipad ikke særlig nyskapende.

Lenke til kommentar

Hva vil skje med Apple fremover uten Steve Jobs, vil de miste kontrollen? Vil de tingene som gjør Apple til Apple forsvinne?

 

Et av de punktene der Apple skiller/skilte seg ut var Jobs sin besettelse for detaljer, og hvordan alt henger sammen. Uten det vil selskapet sakte men sikkert drifte vekk fra suksessen og bli som enda et flak i cornflakes-pakken.

 

Tim Cook skal selvsagt få styre selskapet på sin egen måte, men det er Jobs sin unike oppskrift som har ført til suksess. Om Apple vil fortsette å være det største flaket i cornflakes-esken er det knallviktig at de følger hans oppskrift.

Endret av morten-89
Lenke til kommentar

Netcom vil tilby en slags router slik at vi faktisk kan bruke 4G på deres nett.

 

Det er jo Apple som burde tilpasse produktene sine til markedene de lanserer produktene sine i - ikke operatørene som skal tilpasse seg diktaturet Apple. Hvorfor skal Apple alltid få lov til å diktere som de vil, og vente at alle andre tilpasser seg dem? Slik har det alltid vært, og det virker jo som om de fleste aksepterer at slik skal det fortsette å være. Gjett f.eks. hvilken mobilprodusent som ikke ville være med på å støtte en felles standard ladekontakt for alle mobiltelefoner uavhengig av merke? Men det er jo ingen som bryr seg, så da kan de vel bare holde på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Arg, dette gjør valget plutselig mye vanskeligere for min del. Aner ikke hvorvidt 4G / LTE dekningen hadde vært god nok til at det hadde hatt noen verdi for meg (hovedsaklig Oslo-området) men sa til meg selv at skulle jeg anskaffe meg mitt første nettbrett så måtte det være fordi Apple kom med en iPad med høy oppløsning og 4G / LTE.

 

Apple har vært utrolige uheldige (eller udugelige) med markedsføringen sin her, nå kan vell ikke vi i Norge klage så mye ettersom vi strengt tatt aldri har blitt lovet noe som helst og produktet er tross alt ikke engang til forhåndsbestilling her i landet enda så vi fikk jo den nødvendige informasjonen lenge før vi sto i butikken og skulle plukke opp en. Men det er uansett skuffende, og når du først har gått rundt og trodd og innbilt deg at det faktisk ville være 4G / LTE i Norge så gir det jo en sur bismak om jeg så aldri hadde endt opp med å bruke det i det hele tatt.

 

 

Det jeg syntes er snodig er hvordan 4G / LTE er markedsført som en av fem store nyhetene med den nye iPad-modellen, dette står jo i klartekst også på de europeiske nettsidene. Denne store og nye funksjonen er jo rett og slett ubrukelig for europeiske brukere og gjør på mange måter at iPad-modellen faktisk har lavere verdi i Europa enn i USA og med tanke på det så syntes jeg egentlig prisene burde stilles deretter, selv om det selvfølgelig aldri vil skje.

 

 

 

EDIT:

 

Til alle som mener at det er latterlig dårlig av Apple å ikke tilby 4G / LTE i Europa. Da må jeg nesten spørre hvordan dere forventer at de skulle få til det, skal de komme med X-antall forskjellige modeller som er tilpasset hvert enkelt land og dets 4G / LTE frekvenser? Det sier jo seg selv at det blir fryktelig vanskelig med tanke på logistikk og hvor mange andre produsenter har tilbudt 4G / LTE nettbrett eller telefoner globalt? Ingen.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Til alle som mener at det er latterlig dårlig av Apple å ikke tilby 4G / LTE i Europa. Da må jeg nesten spørre hvordan dere forventer at de skulle få til det, skal de komme med X-antall forskjellige modeller som er tilpasset hvert enkelt land og dets 4G / LTE frekvenser? Det sier jo seg selv at det blir fryktelig vanskelig med tanke på logistikk og hvor mange andre produsenter har tilbudt 4G / LTE nettbrett eller telefoner globalt? Ingen.

 

Alle europeiske land bruker de samme frekvensene, så det er ikke et argument for ikke å lage en versjon tilpasset Europa. Europa har også en høyere befolkning enn USA, så markedspotensialet burde være minst like høyt.

 

Ja, det er helt korrekt at ingen andre har tilbudt LTE globalt, men de har også klart informert om dette og hvorfor. Og det er ikke mange som i det hele tatt har tilbydt LTE noen steder.

 

Det Apple i realiteten har gjort er å lansere LTE for to spesifikke amerikanske teleoperatører, nemlig Verizon og AT&T.

Lenke til kommentar

Og de canadiske operatørene.

 

Faktisk ikke - Apple har laget en versjon for Verizon og en versjon for AT&T. Dog vil både Verizon-versjonen og AT&T-versjonen virke i f.eks Canada pga at Canada også bruker 2100 Mhz båndet. Men de er ikke laget for Canadiske operatører. Grunnen til at det er to leverandørspesifikke versjoner er at Verizon og AT&T bruker helt ulike deler av 700 Mhz båndet. De vil også virke i Puerto Rico og Nigeria som også bruker 2100 Mhz båndet.

 

I resten av verden, som primært bruker 800, 1800 og 2600 Mhz båndet vil LTE bare være tull.

 

Så jeg står på at Apple har laget iPad for Verizon og iPad for AT&T - og gitt i realiteten blaffen i det meste andre. Det betyr relativt lite praktisk sett med dagens LTE-dekning, men det kan vise seg å være en tabbe med konsekvenser for Apple.

Lenke til kommentar

Netcom vil tilby en slags router slik at vi faktisk kan bruke 4G på deres nett.

 

Det er jo Apple som burde tilpasse produktene sine til markedene de lanserer produktene sine i - ikke operatørene som skal tilpasse seg diktaturet Apple. Hvorfor skal Apple alltid få lov til å diktere som de vil, og vente at alle andre tilpasser seg dem? Slik har det alltid vært, og det virker jo som om de fleste aksepterer at slik skal det fortsette å være. Gjett f.eks. hvilken mobilprodusent som ikke ville være med på å støtte en felles standard ladekontakt for alle mobiltelefoner uavhengig av merke? Men det er jo ingen som bryr seg, så da kan de vel bare holde på...

 

Jeg mener på ingen måte at dette er noe en bare kan se bort fra, om vi ser på ondene til Apple. Jeg personlig har ikke tenkt til å kjøpe meg en iPad, men tenkte jeg bare skulle informere om det :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...