Gå til innhold

Apple bekrefter at 4G ikke vil virke


Anbefalte innlegg

Det er trist at amerikanere er så nærsynte at de ikke ser andre standarder enn sine egne, men det er et annet problem.

 

Geir :)

Desverre er mye av problemene her 4G basebåndet som sitter i den nye iPaden. Neste generasjon kommer til å ha mye bedre støtte for flere bånd, samt lavere strømforbruk, problemet er at de er ikke klare enda. Vi må nok vente til nærmere sommeren før det dukker opp produkter som bruker disse brikkene.

 

Dette skyldes primært at det har vært store problemer med TSMC sin 28nm prosess som brukes til å lage disse brikkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva, som at det er så mye? Ett tårn kan gi maks 14mbit. Eller basestasjon da. Hvor mange brukere kan en basestasjon ha? Akkurat. Det blir ikke mye mer enn minimumskravet på 0.2mbit skal jeg love deg. Klarer akkurat å streame Spotify i high quality, stopper en sjelden gang (offline mode ftw).

Per celle (er gjerne flere celler per tårn) har brukes HSPA+ av både NetCom og Telenor.

Her er teoretiske hastigheter 21,6 megabit per sekund.

Klarer ikke å streame high quality er bare vås. high quality i Spotify krever 320kbps, hvis du får så lav båndbredde på 3G så bør du ta en telefon til NetCom eller Telenor, da er det nøyst sansynlig store kapasitetsproblemer der du bor.

 

Tok en kjapp speedtest med iPhone 4S nå, får 6 mbps's ned og 2mbps opp i sentrum av Oslo (støtter ikke høyeste HSPA+ klasse, kun 14,4mbps)

 

Så ja, jeg skriker etter 4G, for det er raskere. HSPA+ er teoretisk 56mbit, men igjen, blir det mye mer enn ett par mbit per person som er på da? Og selvom de skulle klare å implementere MIMO så hjelper ikke det nok til at streaming av film i mer enn 240p er mulig.

Ok... Så slik tingene er nå så lanserer Telenor 4G til høsten. NetCom har foreløpig kun dekning i store byer, og kun med USB-modem.

 

Når det gjelder streaming av video så bruker jeg Plex til å streame fra media center til mobil. 4Mbit fungerer helt fint over 3G og det gir 720p (YouTube bruker 2-3Mbit på 720p). 240p som du snakker om krever 320kbps.

 

Så har vi LTE da, LTE Advanced skal ha peak speed på 1gbit, nå ligger peak på 300mbit. LITT mer enn 3G noen gang vil klare, selv med sol, medvind og null brukere på nettet.

Jepp, men ingen nett som støtter LTE Advanced er laget enda, dette vil også kreve ny hardware.

Sist jeg testet (midt på dagen i sentrum) fikk jeg 800kbit. Nå fikk jeg mer respektable 3mbit. 1,5mbit opp, husker ikke sist.

 

Men jeg har fått problemer med Spotify før, så det har klart vært mye lavere enn 800kbit. Nå er jo ikke Lofoten den største prioriteringsplassen til Telenor da, men vi var en av de første i Norge til å få det her oppe mener jeg, sammen med noen andre plasser.

 

Bruker Speedtest.net sin btw.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser hvorfor folk kjøper iPad (og resten av hallelujaen), men det er det at man blir så bundet til Apple (alt er lettere om man har større deler av familien). Det liker jeg IKKE.

 

Jeg liker ikke at folk avfeier feil som kan være viktige, selv for dem.

 

Men jeg liker designet til Apple, de er veldig flinke på det. Få mobiler jeg synes er estetisk bedre enn iPhone (Galaxy Nexus liker jeg), MBP og iMac. At iOS er så simpelt som det er, og fortsatt såpass kraftig (langt fra Android, men der følger det mer avanserte med også). På motsatt side er det såpass sperret brukermessig at widgets ol. ikke er mulig.

 

Men grunner som at det er såpass sperret, både opp mot Apple og i seg selv er altfor sterke for min del.

 

OS X derimot. Jeg håper de skal åpne øynene å se at det kan være penger å hente på å åpne det opp til PC. Macer får jo aldri problemer med drivere, de ligger inne som standard. De til PC lages av hardwareprodusentene selv.

 

De som vil ha en Mac kjøper en Mac. Jeg vil heller ha en billigere PC med OS X på. Da kunne jeg gjort det og vært like fornøyd som en med en Mac, for jeg vil ha brukeropplevelsen og OSet i seg selv, ikke designet, så lenge PCen ikke bøyer seg når jeg legger en bok på den er jeg fornøyd.

 

Hva får deg til å hvite bedre hva som er viktig for forumbrukerne enn dem selv?

 

Hadde det faktisk vært noe viktig så kunne jeg forstått poenget ditt... men vi snakker om ett superraskt og trolig superdyrt nettverk som trolig under 1% vil bruke jevnlig uansett.

 

En funksjon som halvparten av modellene er uten fordi kjøperne skal kunne velge om de vil betale for det eller ikke... SÅ UVIKTIG er den delen.

 

Men ser ut som du vet bedre enn alle her hva de selv trenger å vil ha....

Lenke til kommentar

Og ikke nok med det, 4:3 / 5:4 er bare så 90's og ROFL i dag.

Det kommer vel an på bruksområdet det. Skal du se widescreen film så er det ikke ideelt. Skal du derimot lese avisen (si i tabloidformat) på brettet er det fornuftig. Skal du surfe på nett likeså. Skal du som meg bruke det som skisseverktøy så er det også perfekt.

 

Geir :)

Hva skjer med en tablet som er i 16:9 / 16:10 formatet om du vender den 90 grader?

 

Jeg tror du ser på hvorfor 4:3 / 5:4 formatet bare er tull i dag.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Jeg ser hvorfor folk kjøper iPad (og resten av hallelujaen), men det er det at man blir så bundet til Apple (alt er lettere om man har større deler av familien). Det liker jeg IKKE.

 

Jeg liker ikke at folk avfeier feil som kan være viktige, selv for dem.

 

Men jeg liker designet til Apple, de er veldig flinke på det. Få mobiler jeg synes er estetisk bedre enn iPhone (Galaxy Nexus liker jeg), MBP og iMac. At iOS er så simpelt som det er, og fortsatt såpass kraftig (langt fra Android, men der følger det mer avanserte med også). På motsatt side er det såpass sperret brukermessig at widgets ol. ikke er mulig.

 

Men grunner som at det er såpass sperret, både opp mot Apple og i seg selv er altfor sterke for min del.

 

OS X derimot. Jeg håper de skal åpne øynene å se at det kan være penger å hente på å åpne det opp til PC. Macer får jo aldri problemer med drivere, de ligger inne som standard. De til PC lages av hardwareprodusentene selv.

 

De som vil ha en Mac kjøper en Mac. Jeg vil heller ha en billigere PC med OS X på. Da kunne jeg gjort det og vært like fornøyd som en med en Mac, for jeg vil ha brukeropplevelsen og OSet i seg selv, ikke designet, så lenge PCen ikke bøyer seg når jeg legger en bok på den er jeg fornøyd.

 

Hva får deg til å hvite bedre hva som er viktig for forumbrukerne enn dem selv?

 

Hadde det faktisk vært noe viktig så kunne jeg forstått poenget ditt... men vi snakker om ett superraskt og trolig superdyrt nettverk som trolig under 1% vil bruke jevnlig uansett.

 

En funksjon som halvparten av modellene er uten fordi kjøperne skal kunne velge om de vil betale for det eller ikke... SÅ UVIKTIG er den delen.

 

Men ser ut som du vet bedre enn alle her hva de selv trenger å vil ha....

Jeg har ETT sitat som passer dine ord så godt at du aner ikke.

 

640K ought to be enough for anybody

 

Verden går framover, ny teknologi kommer. Om den ikke blir tatt i bruk, da skjer det ingenting, da stopper verden opp.

 

Se på Intel. AMD har ikke mye å konkurrere med. Dermed kan Intel prise sine CPUer til himmels, og samtidig lage en ny hvert 4. år. Dermed går spillbransjen tilbake på grafikken, 4k-oppløsning kan bli problematisk (heller 8k med de CPUene som er idag), og da går ikke utviklingen i GPU-bransjen så fort.

 

Om 4G aldri blir tatt i bruk, så kommer ikke videostreamingstjenestene til å tilby noe bedre kvalitet. Hvorfor skal de det, når ingen kan utnytte det?

 

Når 4G først er på produktet, og de bruker dette til å markedsføre produktet, så er det jo klart der for å brukes.

 

Ang din quote av meg, så har det ingenting med at jeg sier hva som er viktig for andre. Men de som har Applebrillene på bare tar k**en i ræva og sier okei, greit, 4G funker ikke som dere sa det skulle, men jeg kjøper uansett jeg, for jeg må ha ny iPad, for den er ny!

 

Når DE avfeier Apple sin feil med at det ikke gjør noe, så er det bare latterlig!

Lenke til kommentar

 

Jeg har ETT sitat som passer dine ord så godt at du aner ikke.

 

640K ought to be enough for anybody

 

Verden går framover, ny teknologi kommer. Om den ikke blir tatt i bruk, da skjer det ingenting, da stopper verden opp.

 

Se på Intel. AMD har ikke mye å konkurrere med. Dermed kan Intel prise sine CPUer til himmels, og samtidig lage en ny hvert 4. år. Dermed går spillbransjen tilbake på grafikken, 4k-oppløsning kan bli problematisk (heller 8k med de CPUene som er idag), og da går ikke utviklingen i GPU-bransjen så fort.

 

Om 4G aldri blir tatt i bruk, så kommer ikke videostreamingstjenestene til å tilby noe bedre kvalitet. Hvorfor skal de det, når ingen kan utnytte det?

 

Når 4G først er på produktet, og de bruker dette til å markedsføre produktet, så er det jo klart der for å brukes.

 

Ang din quote av meg, så har det ingenting med at jeg sier hva som er viktig for andre. Men de som har Applebrillene på bare tar k**en i ræva og sier okei, greit, 4G funker ikke som dere sa det skulle, men jeg kjøper uansett jeg, for jeg må ha ny iPad, for den er ny!

 

Når DE avfeier Apple sin feil med at det ikke gjør noe, så er det bare latterlig!

Vel, du fatter kanskje ikke at uttalen min selvfølgelig gjelder denne generasjonen...

 

Lurer fremdeles på hvordan du kan hvite bedre enn forumbrukerne her hva de trenger?

Lenke til kommentar

 

Jeg har ETT sitat som passer dine ord så godt at du aner ikke.

 

640K ought to be enough for anybody

 

Verden går framover, ny teknologi kommer. Om den ikke blir tatt i bruk, da skjer det ingenting, da stopper verden opp.

 

Se på Intel. AMD har ikke mye å konkurrere med. Dermed kan Intel prise sine CPUer til himmels, og samtidig lage en ny hvert 4. år. Dermed går spillbransjen tilbake på grafikken, 4k-oppløsning kan bli problematisk (heller 8k med de CPUene som er idag), og da går ikke utviklingen i GPU-bransjen så fort.

 

Om 4G aldri blir tatt i bruk, så kommer ikke videostreamingstjenestene til å tilby noe bedre kvalitet. Hvorfor skal de det, når ingen kan utnytte det?

 

Når 4G først er på produktet, og de bruker dette til å markedsføre produktet, så er det jo klart der for å brukes.

 

Ang din quote av meg, så har det ingenting med at jeg sier hva som er viktig for andre. Men de som har Applebrillene på bare tar k**en i ræva og sier okei, greit, 4G funker ikke som dere sa det skulle, men jeg kjøper uansett jeg, for jeg må ha ny iPad, for den er ny!

 

Når DE avfeier Apple sin feil med at det ikke gjør noe, så er det bare latterlig!

Vel, du fatter kanskje ikke at uttalen min selvfølgelig gjelder denne generasjonen...

 

Lurer fremdeles på hvordan du kan hvite bedre enn forumbrukerne her hva de trenger?

Jeg gjør ikke det, har aldri sagt det. Jeg sier, det er latterlig at de avfeier det faktum at Apple har gjort en STOR feil med å si at de ikke trenger 4G uansett. For uansett om de trenger 4G eller ikke, så kan de for det første få bruk for det siden, for det andre så gir de Apple et klapp på skuldra og sier "Jaja, det går bra at dere gjorde en stor feil, vi bryr oss ikke, det er en ny iPad, det er viktigst".

 

For det er det folk gjør. De ser seg blind på det positivt i for eksempel iPad.

 

EDIT: Og ja, jeg forstår det. Men om vi skal utsette ny teknologi så er den ikke ny lengre, og alt bremser like mye opp som om teknologien ikke skulle vært der.

 

Eksempel. Hva om ikke WW2 skjedde. Da hadde kanskje ikke jetfly vært oppfunnet, eller brukbart, enda. Da hadde vi daffet rundt i gamle propellfly den dag i dag. Små ting som utvikling pga krig, det faktum at Apple prøver med 4G (og feiler), gjør jo at teknologien går framover, for den kommer ut til folket.

 

Det blir det samme som at Telenor skulle si "Hvorfor skal vi bygge 4G-nett. Ingen enheter støtter det uansett". Om Apple hadde gjort dette riktig fra starten så kunne de sagt "Nå har vi potensielle kunder til 4G-nettet, så vi får starte utbyggingen".

 

Vi kan ikke forvente at Telenor skal bygge et ubrukt nett over hele landet, for så å kjøpe ting som har 4G, og unnlate å kjøpe dem før, eller ikke bry seg om at de gjør en grov feil med enheten og glemmer resten av verden utenom USA.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

[

Hva får deg til å hvite bedre hva som er viktig for forumbrukerne enn dem selv?

 

Hadde det faktisk vært noe viktig så kunne jeg forstått poenget ditt... men vi snakker om ett superraskt og trolig superdyrt nettverk som trolig under 1% vil bruke jevnlig uansett.

 

En funksjon som halvparten av modellene er uten fordi kjøperne skal kunne velge om de vil betale for det eller ikke... SÅ UVIKTIG er den delen.

 

Men ser ut som du vet bedre enn alle her hva de selv trenger å vil ha....

 

Nå ble jeg interessert, jeg vet at Apple har to modeller, en med mobilnett og en uten. Vet du salgstallene for dem, Altså hvor mange prosenter av Ipad som selges med mobilnett?

 

For meg er med mobilnett veldig viktig, jeg forstår at andre synes det er uviktig. Vi har alle forskjellig bruk. Jeg tror at hvis folk har mulighet til å bruke 4G så vil de bruke det. Det vi mangler i dag er dingser som har tilgang på 4G.

 

Tror det er mange som er villig til å betale det det koster for å kunne ha kjappere mobilnett. Jeg er ihvertfall villig til det.

Lenke til kommentar

En funksjon som halvparten av modellene er uten fordi kjøperne skal kunne velge om de vil betale for det eller ikke...

 

Nå ble jeg interessert, jeg vet at Apple har to modeller, en med mobilnett og en uten.

1 modell med

1 modell uten

 

1 = 1

Nei oi, ble vi fri for argumenter nå? Les resten av posten hans før du svarer iallefall.

Lenke til kommentar

Nei oi, ble vi fri for argumenter nå? Les resten av posten hans før du svarer iallefall.

Nei, ikke fri for argumenter, de jeg har holder veldig godt.

 

Har lest resten av posten...

 

Edit:

Ikke ta feil av meg for å være en Apple fanboy, hvis dere tror dere diskuterer med en slik en tar dere feil.

 

Er en ganske nøytral bruker som bare ikke klarer å se Apple hater klage på Apple fanboys når de er 10 ganger verre selv.

 

1. nei har ikke mac

2. nei, har ikke ipad

3. har iPhone 4s kjøpt og betalt av arbeidsgiver... er strålende fornøyd med den

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En funksjon som halvparten av modellene er uten fordi kjøperne skal kunne velge om de vil betale for det eller ikke...

 

Nå ble jeg interessert, jeg vet at Apple har to modeller, en med mobilnett og en uten.

1 modell med

1 modell uten

 

1 = 1

 

 

:thumbup:

 

Argumentet ditt var at Apple lager to modeller fordi folk skal kunne velge. Hvis det hadde vært veldig viktig for alle å ha mobilnett, så ville Apple kun laget nettbrett med mobilnett. Siden det er uviktig, så lager Apple to versjoner. Har jeg forstått deg korrekt nå?

 

Spørsmålet mitt var da, selger de to modellene like godt eller er det en modell som selger bedre en den andre?

 

Vet du ikke svaret, så er det helt i orden. Men da synes jeg ikke du skal uttale deg så bombastisk om hva andre forumbrukere ønsker og hva som er best for hver enkelt. heller ikke hvor unyttig mobilnetttilgang er. Heller ikke hvorfor Apple gjør som de gjør.

 

For deg er det best å ikke å ha tilgang til 3/4G. For andre er det viktig. Er ikke det en grei konklusjon?

Lenke til kommentar

Hva skjer med en tablet som er i 16:9 / 16:10 formatet om du vender den 90 grader?

Ja, hva skjer da?

 

Jo, da blir (gitt samme diagonale størrelse) om du holder den i portrettformat avisen din smalere/skalert ned i forhold til 4:3 formatet, og du får en svart rand nederst. Samme om jeg skal tegne noe. Kanskje unntatt Eiffeltårnet... :)

 

Om du holder den i landskapsformat blir den bred og fin og kan vise den samme avisen i stor størrelse. Men du ser til gjengjeld færre linjer av gangen og må scrolle mer. Samme om du skal surfe. Til tegning kan det være nyttig dersom den ekstra bredden utnyttes til paletter, men de er jo ofte av drawer- eller popup-typen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

:thumbup:

 

Argumentet ditt var at Apple lager to modeller fordi folk skal kunne velge. Hvis det hadde vært veldig viktig for alle å ha mobilnett, så ville Apple kun laget nettbrett med mobilnett. Siden det er uviktig, så lager Apple to versjoner. Har jeg forstått deg korrekt nå?

 

Spørsmålet mitt var da, selger de to modellene like godt eller er det en modell som selger bedre en den andre?

 

Vet du ikke svaret, så er det helt i orden. Men da synes jeg ikke du skal uttale deg så bombastisk om hva andre forumbrukere ønsker og hva som er best for hver enkelt. heller ikke hvor unyttig mobilnetttilgang er. Heller ikke hvorfor Apple gjør som de gjør.

 

For deg er det best å ikke å ha tilgang til 3/4G. For andre er det viktig. Er ikke det en grei konklusjon?

Uttaler meg ikke bombastisk... er vel ganske tydelig at det er ett tall tatt litt fra løse luften for å understreke noe.

 

De andre skjønte det men ikke du... nei du er ikke dum men det er typisk for folk som skal kritisere at de hele tiden skal tolke ting feil vei.

Lenke til kommentar

 

:thumbup:

 

Argumentet ditt var at Apple lager to modeller fordi folk skal kunne velge. Hvis det hadde vært veldig viktig for alle å ha mobilnett, så ville Apple kun laget nettbrett med mobilnett. Siden det er uviktig, så lager Apple to versjoner. Har jeg forstått deg korrekt nå?

 

Spørsmålet mitt var da, selger de to modellene like godt eller er det en modell som selger bedre en den andre?

 

Vet du ikke svaret, så er det helt i orden. Men da synes jeg ikke du skal uttale deg så bombastisk om hva andre forumbrukere ønsker og hva som er best for hver enkelt. heller ikke hvor unyttig mobilnetttilgang er. Heller ikke hvorfor Apple gjør som de gjør.

 

For deg er det best å ikke å ha tilgang til 3/4G. For andre er det viktig. Er ikke det en grei konklusjon?

Uttaler meg ikke bombastisk... er vel ganske tydelig at det er ett tall tatt litt fra løse luften for å understreke noe.

 

De andre skjønte det men ikke du... nei du er ikke dum men det er typisk for folk som skal kritisere at de hele tiden skal tolke ting feil vei.

 

Så du har tatt tall fra løse luften for å understreke hva?

 

Når du skriver UVIKTIG så er det ganske bombastisk. Det betyr at du mener at mobilnetttilgang på nettbrett er ikke viktig.

 

Jeg vet ikke hvem de andre er, jeg har sett en respons på ditt innlegg, h*n var ikke veldig imponert over ditt svar.

 

Så igjen, driver du med synsing eller har du tall på at Ipad med mobilnett selger mindre en de uten?

Lenke til kommentar

Er mye mere ustabil enn det Android er, så hvem vil vel da ha iOS?

 

Vi kan snu på flisa og la deg komme med noen saklige argumenter til hvorfor nettopp jeg skulle ønske meg en tablet kjørende med Android fremfor iOS?

Kan jo kort gå igjennom litt av det jeg ønsker, og hvorfor jeg vurderer iOS på mitt første nettbrett:

 

- Jeg ønsker full integrering mot iCloud, ettersom jeg allerede har perfekt synkronisering mot iCloud fra før i form av MacBook Air og MacBook Pro kjørende Mac OS X 10.8 og en Mac Mini kjørende 10.8 som HTPC. iCloud forenkler hverdagen min dramatisk ettersom ethvert bilde jeg skulle ta med en iPad blir øyeblikket tilgjengelig på alle maskinene mine uten noe mer snikksnakk, har iCloud kjørende på den stasjonære med Windows 7 også. Det samme gjelder forøvrig notater, bokmerker og historikk i nettleseren, mine kontakter blir automatisk synkronisert og blir attpåtil synkronisert opp imot Outlook som jeg har både hjemme og på jobb. Også har jeg mulighet for synkronisering av e-post, men det er en tjeneste jeg ikke benytter meg av for øyeblikket.

 

- Ettersom Mac OS X 10.8 støtter AirPlay så vil jeg med en iPad automatisk kunne streame trådløst direkte til TV-en via en Mac Mini om jeg skulle ønsket det via AirPlay.

 

- Siden jeg benytter en Mac Mini som HTPC så er stort sett hele musikk og lydbok biblioteket mitt eksisterende i ALAC (Apple Lossless) og M4B (MPEG-4 for lydbøker) perfekt inndelt med kapitler og alt. Med andre ord så vil disse gå perfekt overrens med en iPad kjørende med iOS uten behov for konvertering.

 

- iTunes Match rulles snart ut i Norge og da vil jeg ha tilgang for streaming av hele mitt musikk og lydbok bibliotek fra hvor som helst jeg måtte være uten å faktisk ha det lagret på nettbrettet.

 

- Jeg har over 600kr tilgjengelig på AppStore per i dag, og jeg har endel applikasjoner der allerede som vil gå rett inn på et nettbrett som kjører iOS og ettersom jeg allerede har iOS på mobiltelefonen så vil det jo være logisk med iOS på nettbrettet med tanke på at jeg ikke trenger å kjøpe applikasjoner dobbelt.

 

- Vurderer å utvikle en iOS applikasjon av / for Tornekrattet.no, med en iPad så vil jeg enkelt kunne optimalisere en nettbrett utgave mens jeg er i gang, som jeg selv kan kunne bruke aktivt og ikke bare en til mobiltelefoner som kjører iOS.

 

- Et nettbrett for meg skal fullstendig erstatte behovet for fysiske bøker, så en god (høy oppløst) skjerm som passer bra til å lese elektroniske bøker på er en stor fordel.

 

- Det vil bli endel nett-TV og mye nettsurfing.

 

- Fordel om det faktisk finnes et bredt og godt utvalg av applikasjoner som er optimalisert for nettbrett for er det noe jeg virkelig hater så det er oppblåste løsninger som fullstendig sløser med skjermplass og rett og slett ser jævlig ut.

 

 

Også kan jeg nevne kort et par ting jeg neppe vil bruke et nettbrett til:

 

- Se på filmer, da jeg egentlig ikke har noe behov eller interesse for å se filmer på et nettbrett med relativt liten skjerm og spinkel lyd uten surround.

 

- Kommer neppe til å bli brukt til noe særlig til spilling, mine krav til spill overgår stort sett det som leveres til nettbrett for å si det sånn.

 

 

 

 

Og da lurer jeg på, hvorfor skal akkurat jeg velge et Android nettbrett fremfor iOS? Er ikke interessert i hvorfor det kanskje passer best for deg, for jeg har ikke noe problem med å forstå at et Android nettbrett passer mye bedre enn et iOS nettbrett ut ifra ditt bruk og dine behov. Men jeg spør igjen hvorfor jeg ikke skulle velge iOS ut ifra hva jeg ønsker å bruke et nettbrett til? Du legger det jo frem som om iOS skulle være totalt ubrukelig for alle her i verden og da lurer jeg på hvilke fordeler Android ville gitt meg sammenlignet med iOS og hvorfor det skulle overveie visse fordeler som iOS faktisk ville gitt meg i min situasjon og utifra mitt bruk og behov.

 

Joda, App Store har noen fine programmer og spill der, men gapet mellom App Store og Google Play er så liten i antall programmer og spill at jeg ser ikke fordelen med at App Store har noen flere programmer og spill enn det Google Play har.

 

Det er ingenting å si på antall applikasjoner tilgjengelig på Android Market, det finnes mye bra på begge plasser. Men problemet mitt når det gjelder Android Market kontra AppStore er at det finnes godt over dobbelt så mange nettbrett optimaliserte applikasjoner på AppStore enn det finnes på Android Market og når Google sjefen selv går ut å sier at han ikke ser vitsen med eller ønsker nettbrett optimaliserte applikasjoner så innser jeg at han og jeg ikke deler samme oppfatning og at AppStore rett og slett vil være et bedre sted for meg som ønsker egne nettbrett optimaliserte applikasjoner og applikasjoner med for mobiler med mindre skjermer som plutselig blir blåst opp til å kjøre på dobbelt så stor ++ skjerm. Men det er nå bare min mening og de ønskene jeg har.

 

Den kan jeg være enig i. Men igjen, 4:3 / 5:4 formfaktoren = :facepalm:.

 

For en som ikke skal se filmer på et nettbrett, hvilke fordeler har egentlig 16:10 / 16:9 over 4:3 / 5:3? Spesielt for de av oss som ønsker at nettbrett skal erstatte fysiske bøker? Prøv å legg dine multimedia behov til side og kom med saklige argumenter på hvorfor jeg som ikke er interessert i film på det nettbrettet jeg eventuelt anskaffer meg skal se på 16:10 / 16:9 som overlegent 4:3 / 5:3? Og da ser jeg ikke på "4:3 / 5:4 er så 90-talls" som noe saklig og godt argument dessverre.

1. Så med andre ord, det er ikke vesentlig lengere at iOS skal være stabilt OS. Alt dere gnålet om tidligere var at iOS var så mye mere stabilt og var derfor bedre. Helt til en rapport kom som beviste løgnene deres. Etter det så var det plutselig ikke så viktig at OS'et måtte være stabilt lengere.

 

Dette med AirPlay er jo bare vanlig funksjon som ikke har noen fordeler over DLNA. Dette med iCloud er jo også bare noe overhypet greie. For du har vel kanskje ikke hørt om Dropbox, SugarSync osv osv?

 

Så dette med iTunes Match som du snakker om. Dette kan du allerede gjøre på Windows og hvilken som helst Android mobil. Man har jo kunnet gjøre dette å lang lang tid allerede for Windows og Android blant annet. Velkommen etter?

 

Ehm lol, når du har kjøpt et program i Android eller lastet ned et program med din konto. Så vil disse programmene som du har installert på din Android enhet dukke opp på din neste Android enhet under Google Play. Så det du snakker om har jeg kunnet gjøre i flere år allerede på Android. Velkommen etter her også?

 

Joda dette du sier om at et nettbrett for deg skal fullstendig erstatte behovet for fysiske bøker er no greit. Men er det snakk om å lese på et nettbrett så er jo 16:9 / 16:10 formatet best med at du kan vende disse tablet'ene 90 grader og få en bedre opplevelse.

 

Så sier du dette: Det vil bli endel nett-TV og mye nettsurfing. Da er jo 16:9 / 16:10 nettbrett bedre. For skal du se på TV da, ja da vet du hvilket format som er best. Og skal du lese lange e-bøker eller tekster, så er det noe som heter å vende en 16:9 / 16:10 tablet 90 grader for å få enda bedre lesekomfort enn 4:3 eller 5:4.

 

Du sier så dette: Og da lurer jeg på, hvorfor skal akkurat jeg velge et Android nettbrett fremfor iOS?. Jo fordi Android kan gjøre de samme tingene som du bruker din iOS til og fordi Android er mere stabilt. De fleste programmene som finnes til iOS finnes til Android også. Det eneste som er noe dårlig med noen få programmer til Android er at dem kan være noe bedre på iOS over Android. Men utenom det så er det ingen direkte fordeler med iOS over Android.

 

2. Da går vi til det neste du quoter meg på. Nå sier du dette: Men problemet mitt når det gjelder Android Market kontra AppStore er at det finnes godt over dobbelt så mange nettbrett optimaliserte applikasjoner på AppStore enn det finnes på Android Market og når Google sjefen selv går ut å sier at han ikke ser vitsen med eller ønsker nettbrett optimaliserte applikasjoner så innser jeg at han og jeg ikke deler samme oppfatning og at AppStore rett og slett vil være et bedre sted for meg som ønsker egne nettbrett optimaliserte applikasjoner og applikasjoner med for mobiler med mindre skjermer som plutselig blir blåst opp til å kjøre på dobbelt så stor ++ skjerm. Men det er nå bare min mening og de ønskene jeg har.

 

Kan se ut til at du ikke har fått med deg grunnen på hvorfor Google har sagt det dem sier om dette. Trenger jeg egentlig å si noe mere enn Android 4.0 Ice Cream Sandwish?

 

Vet du hva hele konseptet bak det OS'et er?

 

Det er et OS som skal fungere like bra på mobiltelefoner som på tablets og hvor man KUN trenger å lage ett program som vil fungere MEGET bra på begge enhetene. Med dette så blir det MYE mindre stress og styr.

 

3. Så til det siste du sier. Igjen, se hva jeg svarte deg på dette med nett-TV greia over.

 

Med andre ord, det finnes ingen grunner til å kjøpe en iPad over en ASUS Transformers Infinity.

 

Kan gi deg noen grunner som jeg kommer på i farta som jeg ser på som positivt med iPad i mitt ståsted.

 

1: iCloud integrering (Jeg bruker som sagt iCloud aktivt på alle maskinene mine)

2: AirPlay (bruker Mac Mini som HTPC med AirPlay-støtte og muligheter)

3: AppStore (Jeg har penger der, applikasjoner der, det finnes flere applikasjoner optimalisert for AppStore og jeg vurderer å programmere en applikasjon for iOS som jeg gjerne vil optimalisere for nettbrett også)

4: 4:3 vil faktisk være en fordel for meg som ikke er interessert i film på nettbrett overhode og vil bruke den som ren erstatning for fysiske bøker.

5: Tilgangen på høykvalitets cases er langt mer begrenset, jeg liker faktisk å ha noen av god kvalitet rundt et eventuelt nettbrett da jeg føler det øker kvalitetsfølelsen og ikke minst både beskytter produktet og gjør hele løsningen mer komplett. Piel Frama er en kjempegod produsenter som har til en rekke nettbrett, men dessverre ikke Transformers Infinity.

 

 

Det var hvertfall et par jeg kom på sånn i farta akkurat nå. Kanskje ikke reelle argumenter for deg, men så absolutt reelt for meg. Og jeg velger å kjøp produkter ut ifra mine egne behov og ikke andres.

 

 

Jeg like å bruke kalorier på å få frem flere poeng på hvorfor iPad ikke er noe å rope hallelujah over.

 

Ser ingen her som roper hallelujah, ser bare folk som roper "ulv, ulv."

Se på det jeg svarte deg over her i samme post. INGEN av dine punkter er gode grunner på hvorfor man burde kjøpe en iOS enhet eller Mac. Det siste punktet om høykvalitets cases er jeg dog enig i da. Men vil nok være gode nok høykvalitets cases for Transformers Infinity når den kommer ut uansett.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du har tatt tall fra løse luften for å understreke hva?

 

Når du skriver UVIKTIG så er det ganske bombastisk. Det betyr at du mener at mobilnetttilgang på nettbrett er ikke viktig.

 

Jeg vet ikke hvem de andre er, jeg har sett en respons på ditt innlegg, h*n var ikke veldig imponert over ditt svar.

 

Så igjen, driver du med synsing eller har du tall på at Ipad med mobilnett selger mindre en de uten?

Når du ikke prøver en gang men er vanskelig bare fori du vil orker jeg ikke diskutere lengere...

Lenke til kommentar

Så du har tatt tall fra løse luften for å understreke hva?

 

Når du skriver UVIKTIG så er det ganske bombastisk. Det betyr at du mener at mobilnetttilgang på nettbrett er ikke viktig.

 

Jeg vet ikke hvem de andre er, jeg har sett en respons på ditt innlegg, h*n var ikke veldig imponert over ditt svar.

 

Så igjen, driver du med synsing eller har du tall på at Ipad med mobilnett selger mindre en de uten?

Når du ikke prøver en gang men er vanskelig bare fori du vil orker jeg ikke diskutere lengere...

 

Jeg er ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg har bare litt vansker med å forstå hva du mener. La oss prøve på denne måten , jeg stiller ett spørsmål på hva jeg lurer på og du svarer. Høres det greit ut?

 

Når du skriver UVIKTIG mener du hva?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...