Gå til innhold

Apple bekrefter at 4G ikke vil virke


Anbefalte innlegg

De kan gi blaffen også, folk i resten av verden kommer til å gå mann av huse for å hamstre dette innovative produktet, og de kommer til å elske den!

 

Uansett hvilke åpenbare mangler den har.

 

Sikter du til 4G / LTE som en "åpenbar mangel", da regner jeg med at nettbrett generelt ikke er noe for deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De kan gi blaffen også, folk i resten av verden kommer til å gå mann av huse for å hamstre dette innovative produktet, og de kommer til å elske den!Uansett hvilke åpenbare mangler den har.
Sikter du til 4G / LTE som en "åpenbar mangel", da regner jeg med at nettbrett generelt ikke er noe for deg?

 

Ikke idag nei, men imorgen. Streame film, laste ned film, musikk osv. Det går seigt på 3g, og med den oppløsningen burde man kunne streame en film i allefall 480 om ikke 720

Lenke til kommentar

I morgen? Vil tippe det tar lang tid før 4G blir utbredt nok. Hva skal man med 4G hvis man holder til i mindre områder og har hytta som ikke er på de største skisteden? Da sitter man der med Edge fordi telenor skal bruke alle pengene sine på å i gi folk 4G når de egentlig burde bygge ut så Turbo3G er godt utbygd. Jeg skjønner heller ikke hvor stor film du skal sitte streame? Jeg leste et sted at man ville trenge en 25MBIT linje hvis man skulle streame enn blu-ray film med full lyd pakke etc. Når vil du få bruk for så syk kvalitet på et nettbrett? Til din informasjon er Turbo3G bra nok til det meste du vil få bruk for på iPad 3. Så isteden for å bruke sykt mye penger på å bygge ut mobilnettet i byene burde det heller fokuseres på å gi en god kapasitet generelt.

 

Det er vel ikke særlig fett å ha et 4G abn. og bare på strekningen Oslo - Hamar har du mulighet til å sitte på 4G nettet kanskje i 10 min før det svitsjer til Turbo3G og resten av turen mot Hamar ligger på edge. Min mening iallefall.

 

I tillegg vil du få begrensinger på HVOR mye du kan bruke i mnd. Du kan ikke forvente å sitte å laste ned flere filmer over mobilnettet før dem nedjusterer hastigheten din til 200 kbps.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

I morgen? Vil tippe det tar lang tid før 4G blir utbredt nok. Hva skal man med 4G hvis man holder til i mindre områder og har hytta som ikke er på de største skisteden? Da sitter man der med Edge fordi telenor skal bruke alle pengene sine på å i gi folk 4G når de egentlig burde bygge ut så Turbo3G er godt utbygd. Jeg skjønner heller ikke hvor stor film du skal sitte streame? Jeg leste et sted at man ville trenge en 25MBIT linje hvis man skulle streame enn blu-ray film med full lyd pakke etc. Når vil du få bruk for så syk kvalitet på et nettbrett? Til din informasjon er Turbo3G bra nok til det meste du vil få bruk for på iPad 3. Så isteden for å bruke sykt mye penger på å bygge ut mobilnettet i byene burde det heller fokuseres på å gi en god kapasitet generelt.

 

Det er vel ikke særlig fett å ha et 4G abn. og bare på strekningen Oslo - Hamar har du mulighet til å sitte på 4G nettet kanskje i 10 min før det svitsjer til Turbo3G og resten av turen mot Hamar ligger på edge. Min mening iallefall.

 

I tillegg vil du få begrensinger på HVOR mye du kan bruke i mnd. Du kan ikke forvente å sitte å laste ned flere filmer over mobilnettet før dem nedjusterer hastigheten din til 200 kbps.

Du vet at man kan få abonnement uten grense? Og at 1/4 av Norges befolkning bor i Stor-Oslo, derfor bygger de ut der først?

Lenke til kommentar

Ikke idag nei, men imorgen. Streame film, laste ned film, musikk osv. Det går seigt på 3g, og med den oppløsningen burde man kunne streame en film i allefall 480 om ikke 720

Anbefaler deg å ta en "realitetssjekk" på hvilken båndbredde du faktisk kan få på 3G/HSPA+ før du begynner å skrike etter 4G.

Lenke til kommentar

Hehehe... hva skal man gjøre annet enn å le? Hører allerede de eple-religiøse har begynt å snakke om hvor liten betydning 4G har.. og hvor bra 3G egentlig er.. og at de ikke trenger 4G... at det var like greit at den ikke støttet det pga strømbruk.... og bla bla bla :!:

 

Ja kanskje neste iPad kommer med noe revolusjonerende som f.eks. OLED skjerm?! :ohmy: ...noe jeg forøvrig allerede har på mitt Galaxy 7.7 nettbrett :!:

Jeg ville uansett kun kjøpt iPad med Wifi.... trenger ikke trådløst nett da jeg bare deler nettverket med telefonen.

 

Også en ting... greit du har OLED, vi vet det nå!

 

Det verste er at den knapt er noe bedre en skjermen til iPad 2. Kanskje Samsung ikke kan det med OLED riktig enda?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehehe... hva skal man gjøre annet enn å le? Hører allerede de eple-religiøse har begynt å snakke om hvor liten betydning 4G har.. og hvor bra 3G egentlig er.. og at de ikke trenger 4G... at det var like greit at den ikke støttet det pga strømbruk.... og bla bla bla :!:

 

Ja kanskje neste iPad kommer med noe revolusjonerende som f.eks. OLED skjerm?! :ohmy: ...noe jeg forøvrig allerede har på mitt Galaxy 7.7 nettbrett :!:

Jeg ville uansett kun kjøpt iPad med Wifi.... trenger ikke trådløst nett da jeg bare deler nettverket med telefonen.

 

Også en ting... greit du har OLED, vi vet det nå!

 

Det verste er at den knapt er noe bedre en skjermen til iPad 2. Kanskje Samsung ikke kan det med OLED riktig enda?

Bla bla bla... trenger ikke ditt og datt... like greit uten.. bla bla.. Du er jo nesten en parodi av deg selv og et offer for innlegget mitt du sisterer ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bla bla bla... trenger ikke ditt og datt... like greit uten.. bla bla.. Du er jo nesten en parodi av deg selv og et offer for innlegget mitt du sisterer ;)

Trenger masse jeg... og iPad har mangler ja, MASSE.

 

Hadde du fulgt med på innleggene mine har du visst det.

 

Men det er bare noen som SKAL klage UANSETT!!!

 

4G trenger jeg ikke... knapt 3G og da sier jeg det.

 

Stort savn av USB, HDMI og minnekortleser... da argumenterer jeg for det også.

 

Men slikt får ikke kritikerne med seg for de skal bare kritisere (ja jeg mener deg ja)... kanskje det ikke var jeg som var parodien like vel?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

De kan gi blaffen også, folk i resten av verden kommer til å gå mann av huse for å hamstre dette innovative produktet, og de kommer til å elske den!

 

Uansett hvilke åpenbare mangler den har.

 

Sikter du til 4G / LTE som en "åpenbar mangel", da regner jeg med at nettbrett generelt ikke er noe for deg?

Jepp. Det eneste de prøver å selge inn på Ipad3 funker ikke, da er det en åpenbar mangel.

 

Kan jo bortimot like greit kjøpe Ipad2. Samme batteritid, lettere, tynnere.

 

Oppløsningen trenger man knapt, man får jo ikke streamet skikkelig via 3g allikevel.

 

Så ja, en åpenbar mangel. Skjønner ikke at Apple kunne bomme på den...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Typisk Søppel uff skrive feil mente Appel, lage produkter som ikke kan brukes over hele verden. Nei no skal jeg lese om http://www.abcnyheter.no/penger/oekonomi/2012/03/10/et-nettere-nettbrett-finner-du-ikke

Da håper jeg du legger merke til at Apples produkt støtter flere mobilstandarder enn Søppelamsung-produktet du linker til, slik at det kan brukes minst like mange steder rundt om i verden... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke idag nei, men imorgen. Streame film, laste ned film, musikk osv. Det går seigt på 3g, og med den oppløsningen burde man kunne streame en film i allefall 480 om ikke 720

Anbefaler deg å ta en "realitetssjekk" på hvilken båndbredde du faktisk kan få på 3G/HSPA+ før du begynner å skrike etter 4G.

Hva, som at det er så mye? Ett tårn kan gi maks 14mbit. Eller basestasjon da. Hvor mange brukere kan en basestasjon ha? Akkurat. Det blir ikke mye mer enn minimumskravet på 0.2mbit skal jeg love deg. Klarer akkurat å streame Spotify i high quality, stopper en sjelden gang (offline mode ftw).

 

Så ja, jeg skriker etter 4G, for det er raskere. HSPA+ er teoretisk 56mbit, men igjen, blir det mye mer enn ett par mbit per person som er på da? Og selvom de skulle klare å implementere MIMO så hjelper ikke det nok til at streaming av film i mer enn 240p er mulig.

 

Så har vi LTE da, LTE Advanced skal ha peak speed på 1gbit, nå ligger peak på 300mbit. LITT mer enn 3G noen gang vil klare, selv med sol, medvind og null brukere på nettet.

Lenke til kommentar

Så... Hvor mange av dere som driver og sutrer her kan med hånden på hjertet si at dere hadde kjøpt den nye iPad'en hvis den hadde hatt 4G også i Norge?

Hadde ikke kjøpt den selv om den hadde hatt OVER 9000 G i hastighet så lenge den kjører iOS og så lenge den er så begrenset som den er. At den har noen kule apps og spill på App Store hjelper lite når man låser seg i Apples lukkede univers om man går for en iPad.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette tar jeg med stor ro. Først må jeg bestemme meg for om jeg vil ha en ny tablet. Så må jeg bestemme meg for om jeg vil ha mobilt brebånd på den. Det er ikke åpenbart, siden jeg har nett både hjemme og på hytta (og her i Bergen til og med på Bybanen.) De få tingene jeg trenger å gjøre over mobilnettet kan jeg gjøre på telefonen.

 

Om jeg finner ut at jeg skal ha en med mobilnett, så får jeg vurdere om jeg synes det er viktig med 4G.

 

Og om jeg bestemmer meg for at det er viktig så får jeg vente til det kommer. Vanskeligere er det ikke.

 

Det er trist at amerikanere er så nærsynte at de ikke ser andre standarder enn sine egne, men det er et annet problem.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva, som at det er så mye? Ett tårn kan gi maks 14mbit. Eller basestasjon da. Hvor mange brukere kan en basestasjon ha? Akkurat. Det blir ikke mye mer enn minimumskravet på 0.2mbit skal jeg love deg. Klarer akkurat å streame Spotify i high quality, stopper en sjelden gang (offline mode ftw).

Per celle (er gjerne flere celler per tårn) har brukes HSPA+ av både NetCom og Telenor.

Her er teoretiske hastigheter 21,6 megabit per sekund.

Klarer ikke å streame high quality er bare vås. high quality i Spotify krever 320kbps, hvis du får så lav båndbredde på 3G så bør du ta en telefon til NetCom eller Telenor, da er det nøyst sansynlig store kapasitetsproblemer der du bor.

 

Tok en kjapp speedtest med iPhone 4S nå, får 6 mbps's ned og 2mbps opp i sentrum av Oslo (støtter ikke høyeste HSPA+ klasse, kun 14,4mbps)

 

Så ja, jeg skriker etter 4G, for det er raskere. HSPA+ er teoretisk 56mbit, men igjen, blir det mye mer enn ett par mbit per person som er på da? Og selvom de skulle klare å implementere MIMO så hjelper ikke det nok til at streaming av film i mer enn 240p er mulig.

Ok... Så slik tingene er nå så lanserer Telenor 4G til høsten. NetCom har foreløpig kun dekning i store byer, og kun med USB-modem.

 

Når det gjelder streaming av video så bruker jeg Plex til å streame fra media center til mobil. 4Mbit fungerer helt fint over 3G og det gir 720p (YouTube bruker 2-3Mbit på 720p). 240p som du snakker om krever 320kbps.

 

Så har vi LTE da, LTE Advanced skal ha peak speed på 1gbit, nå ligger peak på 300mbit. LITT mer enn 3G noen gang vil klare, selv med sol, medvind og null brukere på nettet.

Jepp, men ingen nett som støtter LTE Advanced er laget enda, dette vil også kreve ny hardware.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...