Gå til innhold

Samsungs Smart TV blokkeres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jo vært for dumt om du faktisk brukte båndbredden en betaler for. :dontgetit:

 

Det er faktisk utrolig dumt at folk bruker fulle båndbredden sin hele tiden på noen plasser. Her hvor jeg bor har jeg valget mellom 0,7/0,15mbit fra Telenor eller 4,5/4,5mbit radiooverført bredbånd fra Direct Connect.

 

Velger jo selvfølgelig Direct Connect, men det betyr samtidig at om 3-4 husstander i området bruker linja si fullt ut kneler hele systemet pga senderen som står på toppen av fjellet ved sidenav her ikke har mer enn ca. 10mbit i praktisk utnyttet kapasitet. Pingen til alle i området går opp i over 1000ms og hastigheten til resten av oss ender opp på rundt 80kbyte/sec.

 

Om det er godt utbygde sentraler i området og smart TV'en ikke bruker mer av linja enn nødvendig ser jeg ingen problemer med den, men tenk hva som ville skjedd her hos meg f.eks. om 5-6 husstander hadde skaffet seg slik TV og satt og streamet full HD hver kveld?

Lenke til kommentar

Og dette er hvorfor streaming av film enda er ett godt stykke unna. I hverfall i skikkelig kvalitet, da snakker jeg Blu-ray kvalitet med full båndbredde. (Man får HD streamet i dag, men det er ikke etter min mening HD, da de mangler mye i forhold til BD)

 

Nettet er ikke laget for det. Tenk når alle som skal ha film heller streamer enn å kjøper/leier/ser TV. Da kneler nettet som vi har det i dag. Sør-Korea er vel en av landene i verden med kjappest bredbånd hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Nettet er ikke laget for det. Tenk når alle som skal ha film heller streamer enn å kjøper/leier/ser TV. Da kneler nettet som vi har det i dag.

 

totalt uinteressant. når man selger bredbånd og lover x mbit, må man levere det, uansett hva andre skal finne på. klarer man bare å levere y mbit må det være dette man reklamerer med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Hadde jo vært for dumt om du faktisk brukte båndbredden en betaler for. :dontgetit:
Det er faktisk utrolig dumt at folk bruker fulle båndbredden sin hele tiden på noen plasser. Her hvor jeg bor har jeg valget mellom 0,7/0,15mbit fra Telenor eller 4,5/4,5mbit radiooverført bredbånd fra Direct Connect.Velger jo selvfølgelig Direct Connect, men det betyr samtidig at om 3-4 husstander i området bruker linja si fullt ut kneler hele systemet pga senderen som står på toppen av fjellet ved sidenav her ikke har mer enn ca. 10mbit i praktisk utnyttet kapasitet. Pingen til alle i området går opp i over 1000ms og hastigheten til resten av oss ender opp på rundt 80kbyte/sec.Om det er godt utbygde sentraler i området og smart TV'en ikke bruker mer av linja enn nødvendig ser jeg ingen problemer med den, men tenk hva som ville skjedd her hos meg f.eks. om 5-6 husstander hadde skaffet seg slik TV og satt og streamet full HD hver kveld?

 

Da tror jeg du misforstår. Linja som du betaler for skal det være kvalitet på uansett hva som skjer med sentralen og de andre punktene. Dette har du krav på.

 

Litt teit å levere 25Mbit linje og si "nei, altså, etter klokken 18 så kan ikke vi garantere at du får 25mbit med bra ms". What?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er i det minste glad at vi bor i et land hvor våre rettigheter som forbruere i det minste blir forsøkt beskyttet.Betaler jeg for 10 MB/SEK så betaler jeg for 10 MB/SEK, så kveling av linjen er uakkseptabelt.

 

Det er jeg helt enig i. hvis leverandøren selger meg 10MB/sek skal jeg ha 10MB/sek. hvis de ikke klarer det bryter de med markedføringsloven, og forbrukerkjøpsloven. da man reklamerer med noe bedre enn det man får. og selger noe med dårligere kvalitet enn det man var lovet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er i det minste glad at vi bor i et land hvor våre rettigheter som forbruere i det minste blir forsøkt beskyttet.Betaler jeg for 10 MB/SEK så betaler jeg for 10 MB/SEK, så kveling av linjen er uakkseptabelt.

 

Det er jeg helt enig i. hvis leverandøren selger meg 10MB/sek skal jeg ha 10MB/sek. hvis de ikke klarer det bryter de med markedføringsloven, og forbrukerkjøpsloven. da man reklamerer med noe bedre enn det man får. og selger noe med dårligere kvalitet enn det man var lovet.

De kan jo også skrive at avvik kan forekomme og sette en grense for hvor mye pr.mnd du kan laste ned uten og få degradert hastighet. Har ikke 3G mobil løsninger dette i Norge?
Lenke til kommentar

Dette er bare triste greier. For det første er det mange klienter som kan dra langt mer både båndbreddekrevende og prosessorkrevende oppgaver enn en Smart TV. Og om det står så ille til med bredbåndet i Korea synes jeg litt synd på de. Greit nok i Nord Korea, der de akkurat har fått tilgang til PDA med fargeskjerm, men i Sør, ville jeg tro de var bedre teknologisk rustet for dette.

 

Og at enkelte sitter på laber nettforbindelse gjør ikke at dette bør være forbud mot. Hadde min ISP gjort noe sånt, hadde jeg byttet på dagen, selv med binding. Kunne bare glemme å kreve noe mer penger fra meg. Betaler man for en 20Mbit linje, får 20Mbit tilgjengelig, må det forventes at du benytter den 100% innimellom. Om ISP'en ikke har nok backbone til å håndtere det, bør de vurdere om det er ISP de skal være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jo vært for dumt om du faktisk brukte båndbredden en betaler for. :dontgetit:

 

Det er faktisk utrolig dumt at folk bruker fulle båndbredden sin hele tiden på noen plasser. Her hvor jeg bor har jeg valget mellom 0,7/0,15mbit fra Telenor eller 4,5/4,5mbit radiooverført bredbånd fra Direct Connect.

 

Velger jo selvfølgelig Direct Connect, men det betyr samtidig at om 3-4 husstander i området bruker linja si fullt ut kneler hele systemet pga senderen som står på toppen av fjellet ved sidenav her ikke har mer enn ca. 10mbit i praktisk utnyttet kapasitet. Pingen til alle i området går opp i over 1000ms og hastigheten til resten av oss ender opp på rundt 80kbyte/sec.

 

Om det er godt utbygde sentraler i området og smart TV'en ikke bruker mer av linja enn nødvendig ser jeg ingen problemer med den, men tenk hva som ville skjedd her hos meg f.eks. om 5-6 husstander hadde skaffet seg slik TV og satt og streamet full HD hver kveld?

 

Å bo på bygda med antenne-basert nett er offer for noen andre begrensinger enn kabelbasert nett i byen, der man i praksis kan kjøre opp båndbredden vesentlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...