Gå til innhold

Test: HTC Desire S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare påpeke at disse mobilene (hvertfall min Htc desire) er helt ubrukelige om man sender 2000-3000 sms i mnd.

Om man ikke sletter meldinger ofte så vil den bli ufattelig treig, men det er småtteri i forhold til det andre.

Når du har brukt den nok, ca 2-3 ukers tid. Så nekter den og sende meldinger 2 av 3 ganger. Du må bruke flere forsøk på og få sendt en melding, noe som er ett sykt irritasjonsmoment.

Dette har ikke noe med bruken min og gjøre, for jeg har googlet det og sett at det er ett veldig vanlig problem med Htc desire.

Kjenner ett par med Htc Desire HD, og de har også slitt med mye av de samme problemene.

 

Men, bortsett fra dette så er det den desidert beste mobilen jeg har hatt! :innocent:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at disse mobilene (hvertfall min Htc desire) er helt ubrukelige om man sender 2000-3000 sms i mnd.

Om man ikke sletter meldinger ofte så vil den bli ufattelig treig, men det er småtteri i forhold til det andre.

Når du har brukt den nok, ca 2-3 ukers tid. Så nekter den og sende meldinger 2 av 3 ganger. Du må bruke flere forsøk på og få sendt en melding, noe som er ett sykt irritasjonsmoment.

Dette har ikke noe med bruken min og gjøre, for jeg har googlet det og sett at det er ett veldig vanlig problem med Htc desire.

Kjenner ett par med Htc Desire HD, og de har også slitt med mye av de samme problemene.

 

Men, bortsett fra dette så er det den desidert beste mobilen jeg har hatt! :innocent:

 

Til din informasjon så har Desire S mer ram og Bedre CPU og GPU slik at den takler slikt bedre enn den gamle Desire.

 

2000-3000 sms er uansett noe som gjør de fleste mobiler treg.

Det er ikke nødvendig å lagre så mange meldinger på telefonen for en gjennomsnitts bruker.

 

Denne kjører også Android 2.3 som er bedre enn Android 2.2 som gamle Desire har.

 

Det kan også hjelpe på å bruke andre sms apps som feks Handcent sms eller GoSMS Pro.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Sitat fra test: HTC Sensation er en mobiltelefon med 1 GHz Scorpion-prosessor og Adreno 205 GPU og brikkesettet Quallcom MSM8255 Snapdragon......

Sitat fra test: Incredible S har en skjerm på 4 tommer, mens Sensation S har en skjerm på 3,7 tommer. ...... Trodde denne teste nvar av Desire S. Sensation S tror jeg ikke engang eksisterer. Kanskje lurt å lese korrektur før vi publiserer? :hrm:

Lenke til kommentar

Dessuten har ikke Sensation 4,3 tommer og 1,2Ghz dualcore ?

 

Angående treghet med Android mobiler, det hjelpe å deaktivere Sense, eller legg på en annen ROM som er siktet mot minimalisme. Har Oxygen på min Desire og den er på likens linje med iphone når det gjeld response. Raskere en det jeg har sett av Sensation(ærlig talt, er den virkelig så tregt som i de videone jeg har sett til nå?)

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Sitat fra test: HTC Sensation er en mobiltelefon med 1 GHz Scorpion-prosessor og Adreno 205 GPU og brikkesettet Quallcom MSM8255 Snapdragon......

Sitat fra test: Incredible S har en skjerm på 4 tommer, mens Sensation S har en skjerm på 3,7 tommer. ...... Trodde denne teste nvar av Desire S. Sensation S tror jeg ikke engang eksisterer. Kanskje lurt å lese korrektur før vi publiserer? :hrm:

Hei!

Helt riktig - og korrigert nå. Testen av Sensation (uten S) dukker nok opp snart den også :)

Espen

Lenke til kommentar

Har hatt denne i snart 3 uker nå og er ganske så fornøyd. Det er selvsagt alltids noe som man savner eller blir lettere irritert over i startfasen av ny mobil, men det er det vel alltid når man bytter. Det er ikke få ganger de siste ukene jeg har tenkt; herregud har de gjordt det på den måten!?

 

Når det gjelder batteri så opplevde jeg også at jeg måtte lade den hver kveld i starten, og det er sikkert fordi jeg satt og tuklet mye med telefonen. Når jeg nå ser på hva som belaseter batteriet mest så er det utelukkende display som trekker mest fra batteriet, til tross for at jeg har satt minimalt med lys på den. Så jo mindere tukling, jo mindere aktivt display, jo lenger varer batteriet.

 

En annen ting som har irritert meg er at alarm vises med vekkeruret på status linja, men man må helt inn i alarmsettingene for å finne ut når den faktisk kommer tilå ringe. Jeg er vandt med, fra tidligere telefoner at dersom en alarm er aktiv det neste døgnet så vises første alarm i form av et klokkeslett. Da kan man med et kvart øye, i halvsøvne, bekrefte når alarmen begynner å pipe neste gang. Personlig har jeg mindst 3 forskjellige vekketider i løpet av uka så nå må jeg skjekke hvilken alarm som er enablet hver kveld for å ikke bli vekket forsent eller for tidlig. dersom noen vet om en applett eller noe er jeg evig takknemmelig (ja, jeg skjønner at dette ikke er spesifikt DesireS, men det er da Sense/HTC så jeg tok det med)

 

En annen ting som har irritert meg er at det ser ut til å være umulig å få sanger over i playlista uten at de shufles. enten når du skal lage en playliste eller når man feks velger et album og skal spille det av. Dette er irriterende når man drar på ferie etter en uke med ny mobil og har kopiert masse gode lydbøker til minnekortet :p

Lenke til kommentar

 

2000-3000 sms er uansett noe som gjør de fleste mobiler treg.

Det er ikke nødvendig å lagre så mange meldinger på telefonen for en gjennomsnitts bruker.

 

Hvorfor? Det burde ikke være noe stort problem å hindre at dette gjorde telefonen treg.

 

AtW

 

Nå er det vel avkreftet at dette er et problem på Desire. Jeg har Desire HD, og der har jeg flere tusen sms liggende, uten at telefonen blir noe tregere. Dette var vel en bug i SW en gang i fortiden, men siden Android 2.2, har jeg ikke hørt noen med dette problemet. Desire HD er faktisk overraskende kjapp i vendingene ;), så jeg har ingen problemer med å anbefale denne, da den vel har så og si identisk innmat...

Lenke til kommentar

Nå hadde jeg uhørvelig mange sms innpå min Desire, men har aldri opplevd at den ble treg på grunn av det. Jeg sperret anntall meldinger til 3000 etterhvert, siden det virket meningsløst å ta vare på noe mere (Vel, meningsløst å ta vare på 3000 også, men det er en annen sak). Om du virkelig sender meldinger med noen på tusenvis i måneden, og ender opp med en logg på 10 000, så er jeg ganske sikker på at 99% av dem er møl av type "Knis, kos, klemz, nuzz, gid" osv.

 

Man kane sette sperre slik at den sletter etter den har nådd et vist antall i en samtale

Lenke til kommentar

2000-3000 sms gjør ikke iPhone treg. :)

 

Nei, det gjør ikke min HTC treg heller. Men det sier vel mer om brukeren om man skryter av og ha 2000-3000 sms.

Skryter?. Om jeg skal få frem poenget mitt så må jeg jo si det som faktisk er saken?, jeg sender 2000-3000 sms i mnd, og mottar derfor 2000-3000 sms i mnd. Hu jeg var med før hadde en iPhone av noe slag. Ikke 4`ern, men en eldre. Jeg måtte slette meldinger for at mobilen min ikke skulle bruke 10 sek for og åpne/lukke meldinger, hu trengte aldri å slette noe som helst.

 

Det burde være lov og poengtere en svakhet med telefonen, da dette tross alt er et diskusjons forum!. :)

 

Edit: Jeg satte en grense på 400 per samtale.

Har hatt mobilen på rep engang, da ble alt software slettet og lagt inn på nytt, pluss oppdatert. Det gikk heller ikke lang tid før den ble treig igjen da heller.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...