Gå til innhold

Opera 11 beta er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tab stacking høres ganske genialt ut :)

 

Firefox kommer nok med det snart også, og om et par år kommer IE med det også, de kopierer som bare det, virker som Opera er de eneste som har litt originalitet og nyskaping her... Crome er derimot en så simpel nettleser at jeg blir kvalm, er som om de har tatt IE5 og fjernet noen funksjoner...

 

Nei Opera her i gården ja ;)

Lenke til kommentar

Hver sin smak, hver sin bak...

Chrome har definitivt vært min favoritt i noen år nå... Hva er galt med en "simpel" nettleser? Mindre knapper og mindre innstillinger er ikke dermed sagt en ulempe... Men for all del - kos deg med Opera :)

 

Mye funksjonalitet betyr ikek nødvendigvis at ting er vanskelig å bruke, her synes jeg opera treffer godt, du kan gjøre mye, men det er like lett som hos de andre browserene å "gjøre lite".

 

Ellers kommer jeg garantert til å digge tab stacking, det er en kjempefordel for meg slik jeg surfer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med høg oppløysing går det greit å la fanene stable seg vertikalt, eventuelt kan ein sjølvsagt la være å stable dei og bruke pila som kjem opp til å navigere når det blir for mange. Ser ikkje heilt for meg korleis funksjonen fungerer før eg har fått prøvd det.

Hvor mange tabs har dere egentlig oppe samtidig?

Normalt har eg mellom 20 og 40 faner oppe til ei kvar tid.

Lenke til kommentar

Hvor mange tabs har dere egentlig oppe samtidig?

 

Går jeg helt bananas på nett så kan det hende jeg har oppe 4-5 tabs... ser ikke helt det store i at man kan stable de oppå hverandre - da må det jo være bedre å ha de ved siden.

 

"Preview" har man jo allerede i Win7.

I skrivende stund har jeg 27 tabs. Men det er på jobb PC'n.

 

Hjemme har jeg nok rundt 40 fordelt på 3 skjermer.

Lenke til kommentar

Hvor mange tabs har dere egentlig oppe samtidig?

 

Går jeg helt bananas på nett så kan det hende jeg har oppe 4-5 tabs... ser ikke helt det store i at man kan stable de oppå hverandre - da må det jo være bedre å ha de ved siden.

 

"Preview" har man jo allerede i Win7.

 

Jeg har ikke helt tellingen, men vil tippe 40-50 av gangen. Spesielt når jeg undersøker ett eller annet tema, så åpner jeg gjerne endel tabs om det, da det ikke er sikkert at jeg vil ha de som bokmerker, men jeg vil gjerne ha de åpne til jeg har kommet fram til min konklusjon.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvor mange tabs har dere egentlig oppe samtidig?

 

Går jeg helt bananas på nett så kan det hende jeg har oppe 4-5 tabs... ser ikke helt det store i at man kan stable de oppå hverandre - da må det jo være bedre å ha de ved siden.

 

"Preview" har man jo allerede i Win7.

 

Tabstacking kommer til å bli så utrolig digg! Vanligvis ligger jo netvibes, gmail, facebook, aftenposten, hw.no og tre-fire forum oppe hele tida. Nå kan jeg ha nyhetstab, forumtab osv. Liker bare ikke å bruke alpha/beta på jobben, så jeg håper 11 slippes fortere enn svint.

 

 

Prewview i win7 er imidlertid et mareritt med f.eks IE hvis man har mange faner åpne. Hvis jeg har seks-sju applikasjoner åpne og trykker på IE-ikonet skifter jeg ikke til IE, men må velge bilde via preview, hvilket gjør operasjonen mer tungvint. Mulig man kan skru av preview for enkeltapplikasjoner, men det har ikke jeg funnet ut av.

 

 

Lenke til kommentar

Prewview i win7 er imidlertid et mareritt med f.eks IE hvis man har mange faner åpne. Hvis jeg har seks-sju applikasjoner åpne og trykker på IE-ikonet skifter jeg ikke til IE, men må velge bilde via preview, hvilket gjør operasjonen mer tungvint. Mulig man kan skru av preview for enkeltapplikasjoner, men det har ikke jeg funnet ut av.

Veit ikkje heilt om eg forsto kva du meinte, men i egenskaper til oppgåvelinja kan du velge vekk Aero Preview.

Lenke til kommentar
Hver sin smak, hver sin bak...

Chrome har definitivt vært min favoritt i noen år nå... Hva er galt med en "simpel" nettleser? Mindre knapper og mindre innstillinger er ikke dermed sagt en ulempe... Men for all del - kos deg med Opera :)

Alle nettleserne er enkle og med rent grensesnitt i disse dager. De begynner også å bli omtrent like raske. Så da må man nesten se på funksjonaliteten, og hva man trenger. Der har alle sammen extensions, men Firefox har mye kraftigere extensions enn Opera og Chrome. Opera har mye nyttig funksjonalitet bygget inn uten at du nødvendigvis trenger extensions. Chrome, derimot, har begrensede extensions og lite nyttig funksjonalitet.

 

Så får man velge om man vil ha nyttefunksjoner som gjør at man jobber raskere, eller om man vil ha en nettleser uten noe særlig funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Haha, rister på hodet av vedkommende som sammenlignet Google Chrome med Internet Explorer 5. Beklager, men det er virkelig en sammenligning som er helt på vidda.

 

Personlig er Chrome en stor favoritt, rask, enkel og stabil. Trenger ikke mer. Det begynner også å komme en rekke gode utvidelser til Chrome, slik at du kan få mange av de samme funksjonene som feks. i Firefox.

 

Google har kommet for å bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...