Gå til innhold

Opera 11 beta er ute


Anbefalte innlegg

Gir opp argumentasjonen din da tråden uansett ikke var snakk om hvem som var størst, men når du påstår noe som ikke henger på greip så følte jeg for å vise ANDRE ihvertfall at du er noe på jordet.

 

Det er ikke Wikipedia som kommer med disse tallene - det er store, anerkjente selskaper og målinger. Wikipedia bare fremlegger resultatene, samt snittet av disse.

 

Men for all del - lev i din egen, lille Opera-verden.

Jeg har jo nettopp forklart hvordan "anerkjente selskaper og målinger" ikke stemmer overens med virkeligheten. Eller mener du virkelig at Net Applications har rett, Opera tar feil, og Opera Mini faktisk har færre brukere enn PC-versjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder markedsandeler så stoler jeg heller på snittet av målinger enn Operas egne tall.

Hvis du velger å stole på snittet av målinger som beviselig ikke stemmer overens med virkeligheten, så får det være din sak.

 

Det sikreste man vet om markedsandeler er det som er basert på reelle tall fra nettleserprodusentene, sammenlignet med det totale antall mennesker på nettet.

Lenke til kommentar

Basert på tilgjenglig statistikk på nettet så har vel oslo72 rett når det gjelder markedsandeler. Tok en kjapp google og finner en god del statistikk som verifiserer dette. Jeg plukket ut en (fra W3 Counter - Global Web Stats):

post-206045-0-33229100-1291192149_thumb.jpg

post-206045-0-31325100-1291192157_thumb.jpg

 

Og joda, jeg bruker Opera selv ....

Det kan lønne seg å lese diskusjonen før du kommenterer. Jeg har altså vist hvordan slik statistikk ikke bare er misvisende, men direkte selvmotsigende (Opera Mini med lavere markedsandel enn Opera for PC selv om sistnevnte har færre brukere?).

 

Så ikke bare er statistikken ikke representativ for hele verden, men det er noe grunnleggende galt med målemetodene deres.

Lenke til kommentar

Det kan lønne seg å lese diskusjonen før du kommenterer.

Ja ...???? :huh:

Jeg har altså vist hvordan slik statistikk ikke bare er misvisende, men direkte selvmotsigende (Opera Mini med lavere markedsandel enn Opera for PC selv om sistnevnte har færre brukere?).

Jeg er altså ikke enig i det. Det er mulig du har rett, men jeg kan ikke se at du har klart å dokumentere dette. Når du blander markedsandeler og antall brukere så blir det vel litt "epler og pærer" matematikk?

Lenke til kommentar

Hvor mange andre som bruker min favorittnettleser er meg knakende likegyldig. Utrolig at diskusjonen har fortsatt på flere sider om noe så banalt som brukstatistikk. Er det mange som bruker den så flott, da er det flere som liker samme nettleser som meg. er det få som bruker den så flott, da har eg mange brukere eg kan gi en bedre hverdag ;)

Lenke til kommentar

Helt enig i at dette ikke burde være en diskusjon om "hvem som er best". For meg er det knakende likegyldig hvem som bruker hva - eller hvor mange - men når det blir påstått at statistikk "bare er tull" valgte ihvertfall jeg å reagere. Ikke for å "forsvare" Chrome, men for å dementere visse påstander.

 

Å blande inn Opera Mini-installasjoner på mobiler blir helt hoppende galt. Ligger det f.eks 1 milliard Nokia-telefoner på lager med Opera Mini forhåndsinstallert hjelper ikke det på markedsandel/bruk. Jeg har Opera Mini på mine 3 siste telefoner - men det er jo ikke i bruk på noen av de.

Målingene jeg har vist til viser BRUK - ikke installasjoner.

 

Halvveis OT:

Det er sikkert VHS som er størst når det gjelder videofremvisning, da det kryr av disse spillerne rundt omkring på loft og kjellere. Å hevde at VHS fremdeles er det mest populære mediet blir derimot rimelig galt. Håper at vi ihvertfall kan være enige om det?

 

Det samme gjelder Opera/Opera Mini som IKKE er i bruk. Skulle man tatt med IE i denne sammenhengen så hadde jo MicroSoft hatt tilnærmet 100% markedsandel på PC-fronten siden de frem til "nylig" var forhåndsinstallert i Windows.

Lenke til kommentar

Opera har annonsert at de har rundet 150 millioner brukere, men om det er med Opera Mini/Mobile vet jeg ikke. Men det var jo et rimelig høyt tall må jeg innrømme, mobiler eller ei :-)

 

Og det er jo bra, da jeg er Opera fanboy, hihi

 

Står mer om dette på hjemmesiden til Opera, altså Opera.com

 

 

Lenke til kommentar
Det kan lønne seg å lese diskusjonen før du kommenterer.

Ja ...???? :huh:

Jeg har altså vist hvordan slik statistikk ikke bare er misvisende, men direkte selvmotsigende (Opera Mini med lavere markedsandel enn Opera for PC selv om sistnevnte har færre brukere?).

Jeg er altså ikke enig i det. Det er mulig du har rett, men jeg kan ikke se at du har klart å dokumentere dette. Når du blander markedsandeler og antall brukere så blir det vel litt "epler og pærer" matematikk?

Jeg blander ingenting. Jeg påpeker at påstandene om markedsandeler er selvmotsigende, og at vi faktisk har konkrete tall om antall brukere fra de ulike nettleserprodusentene (Google, Mozilla og Opera i det minste).

 

Helt enig i at dette ikke burde være en diskusjon om "hvem som er best". For meg er det knakende likegyldig hvem som bruker hva - eller hvor mange - men når det blir påstått at statistikk "bare er tull" valgte ihvertfall jeg å reagere. Ikke for å "forsvare" Chrome, men for å dementere visse påstander.

 

Å blande inn Opera Mini-installasjoner på mobiler blir helt hoppende galt. Ligger det f.eks 1 milliard Nokia-telefoner på lager med Opera Mini forhåndsinstallert hjelper ikke det på markedsandel/bruk. Jeg har Opera Mini på mine 3 siste telefoner - men det er jo ikke i bruk på noen av de.

Målingene jeg har vist til viser BRUK - ikke installasjoner.

 

Halvveis OT:

Det er sikkert VHS som er størst når det gjelder videofremvisning, da det kryr av disse spillerne rundt omkring på loft og kjellere. Å hevde at VHS fremdeles er det mest populære mediet blir derimot rimelig galt. Håper at vi ihvertfall kan være enige om det?

 

Det samme gjelder Opera/Opera Mini som IKKE er i bruk. Skulle man tatt med IE i denne sammenhengen så hadde jo MicroSoft hatt tilnærmet 100% markedsandel på PC-fronten siden de frem til "nylig" var forhåndsinstallert i Windows.

Det er ingen her som har snakket om installasjoner. Når Opera snakker om brukere, så snakker de om aktive brukere, altså folk som faktisk har brukt den. Installasjoner som ikke er brukt teller ikke.

 

Dette har jeg vel allerede forklart, så det er merkelig at du ikke har klart å følge med.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Opera utallige ganger - men er IKKE en bruker...

 

EDIT: Ber også om at du legger diskusjonen på et litt høyere nivå enn å forsøke å være nedlatende. Du befinner deg på Diskusjon.no - tål at andre er uenige med deg.

Dessuten er du veldig flink til å bortforklare alle linker jeg viser til, men samtidig ikke klart å vise ett eneste eksempel på troverdig statistikk som underbygger det du påstår.

Fatter ikke hva som er så viktig med å prøve å få Opera til å være større enn hva som er virkeligheten.

 

La Operabrukere kose seg med Opera og andre kose seg med det de liker - men å komme med direkte usannheter - og spydigheter hvis noen mener noe annet enn deg - er bare lavmål på et diskusjonsforum.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar
Jeg har brukt Opera utallige ganger - men er IKKE en bruker...

 

EDIT: Ber også om at du legger diskusjonen på et litt høyere nivå enn å forsøke å være nedlatende. Du befinner deg på Diskusjon.no - tål at andre er uenige med deg.

Dessuten er du veldig flink til å bortforklare alle linker jeg viser til, men samtidig ikke klart å vise ett eneste eksempel på troverdig statistikk som underbygger det du påstår.

Fatter ikke hva som er så viktig med å prøve å få Opera til å være større enn hva som er virkeligheten.

 

La Operabrukere kose seg med Opera og andre kose seg med det de liker - men å komme med direkte usannheter - og spydigheter hvis noen mener noe annet enn deg - er bare lavmål på et diskusjonsforum.

At du har brukt Opera i fortiden betyr ikke at du er med i tallet på aktive brukere i dag. Men den perioden du bruker Opera, er du en bruker. Når du ikke lenger bruker den, er du ikke lenger en bruker

 

Jeg trenger ikke statistikk til å underbygge noe som helst. Jeg viser kun til tallene fra Opera, som er de sikreste man har på dette fordi de faktisk kan telle egne brukere. At du ikke klarer i imøtegå faktaene jeg legger frem om nettleserstatistikk og de store feilene der, betyr ikke at jeg er nedlatende. Det betyr bare at du har et problem.

Lenke til kommentar
... eller at du er utrolig naiv som stoler på Opera's egne tall?

Anyhow - ha en fortreffelig Opera-jul sammen med hviterussere og litauere!

Rasisme er alltid like lavmål.

 

Men uansett, ja, jeg stoler på tall som Opera rapporterer til sine egne eiere (aksjonærene), som de faktisk ved lov plikter å rapportere korrekt.

Lenke til kommentar

Jaja, same shit different wrapping.

 

Så vel et sted at Opera Mini hadde 70-80 millioner av disse "brukerne", og da begynner jo virkeligheten å nærme seg litt. Har aldri vært min intensjon å rakke ned på Opera og dets brukere - kun på dine påstander.

 

Når du i tillegg velger å tolke dette som rasisme takker jeg for meg i denne tråden og lar deg fortsette med vranglære av forumets brukere.

 

Håper og tror at de fleste klarer å tolke dine innlegg selv og sile ut informasjon som kun eksisterer i din egen lille verden. Sjelden jeg har møtt så trangsynte og naive forumbrukere, men kom vel ikke som noen overraskelse at det dukket opp en akkurat i denne tråden :tease:

 

God bedring og lykke til i 2011 med å passere 3% dekning på verdensbasis!

Lenke til kommentar
Jaja, same shit different wrapping.

 

Så vel et sted at Opera Mini hadde 70-80 millioner av disse "brukerne", og da begynner jo virkeligheten å nærme seg litt. Har aldri vært min intensjon å rakke ned på Opera og dets brukere - kun på dine påstander.

 

Når du i tillegg velger å tolke dette som rasisme takker jeg for meg i denne tråden og lar deg fortsette med vranglære av forumets brukere.

 

Håper og tror at de fleste klarer å tolke dine innlegg selv og sile ut informasjon som kun eksisterer i din egen lille verden. Sjelden jeg har møtt så trangsynte og naive forumbrukere, men kom vel ikke som noen overraskelse at det dukket opp en akkurat i denne tråden :tease:

 

God bedring og lykke til i 2011 med å passere 3% dekning på verdensbasis!

Med mer enn 150 millioner brukere, har Opera allerede rundt 7% markedsandel totalt.

 

Gratulerer med atter nye personangrep.

Lenke til kommentar

Til Snartenkt:

 

Klarte jo ikke å holde meg unna denne morsomme tråden, og strengt tatt burde 90% av denne tråden vært PM mellom deg og meg.

 

Uansett: StatCounter blir referert til av de aller fleste medier som en troverdig og seriøs kilde. Dette gjelder også HW-nettverket (Link).

 

Her er realiteten lagt til grunn fremfor håpløse produsenttall, men du klarer sikkert å tolke det på din egen måte likevel.

 

Positivt informasjon for deg:

Opera Mobile er "meget" store på mobilsiden (Link).

 

Positivt for mine påstander:

Her viser tallene rimelig klar forskjell på hva du påstår kontra virkeligheten. Mener du StatCounter farer med løgn og fanteri må du nesten kontakte HW-nettverket og be de endre sine rutiner og ikke henvise til disse tallene (Link).

 

13,35%: Chrome

02,01%: Opera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...