Gå til innhold

Opera 11 beta er ute


Anbefalte innlegg

For å presisere: Dette er ikke for å helliggjøre Chrome fremfor Opera - mine første innlegg i denne tråden dreide seg om at jeg faktisk ikke fattet at det var et behov for en slik funksjon (noe JEG fremdeles ikke fatter).

Etter alle svarene om folk som har oppe haugevis med tabs så forstår du framleis ikkje behovet? Ikkje for din del, men for vår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, egentlig ikke - selv med godvilje og åpent sinn.

Mener fortsatt at det må bli utrolig mye å forholde seg til, og lite hensiktsmessig.

 

Det er ikke ofte jeg lager kalkun, så de gangene jeg skal lage det så synes jeg ikke det er noe pes å søke det opp. Heller det enn å ha oppskriften tilgjengelig de andre 364 dagene i året.

Selv denne siden her ønsker jeg heller å åpne manuelt hver gang fremfor å ha den fremme til enhver tid (ja, jeg har bokmerket www.hardware.no - resten klarer jeg å klikke meg frem til).

 

Nok om meg og mine meninger - jeg har fått svar på det jeg lurte på :)

Lenke til kommentar
Er vel ingen hemmelighet at jeg kjører Chrome over hele linja, nei...

 

Det er bare å ta et kjapt søk på statistikk mellom de ulike browserne. Noen viser 6 gangeren og andre viser opptil 9-gangeren i forholdet Chrome/Opera.

 

Det er VELDIG viktig å skille mellom nedlastinger og brukere. Tviler sterkt på at Chrome har 50% markedsandel (det jeg har sett er rundt 12.2%). Opera ligger på mellom 1.4% og 2.2%.

 

En link finnes bl.a. her.

Andre viser et noe jevnere bilde (6x): her

 

Det er masse slike sammenlikninger og statistikk og det er stort sprik - forholdet mellom browserne er likevel forholdsvis likt.

Opera har over 140 millioner brukere, og ikke bare nedlastinger. Med dette antallet er Opera's markedsandel ca. 7%, siden det er litt under to milliarder folk på nettet totalt.

 

Det hjelper lite å komme med dårlig statistikk flere ganger. De blir ikke bedre av at de blir linket til.

 

Hvorfor er det forresten så viktig for deg, en Chrome-bruker, å komme til en tråd om Opera og rakke ned på Opera og fortelle alle hvor ubrukelig og upouplær Opera er? Jeg begynner faktisk å bli lei av at folk gjentar denne fanatiske løgnen om at Opera skal ha så få brukere. Det er faktisk ikke sant.

Endret av snartenkt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har få faner, ingen bokmerker, og bruker stort sett hurtigstart og browser history til å surfe til sider jeg frekventerer ofte?

 

Men jeg kan se nytten i fanestabling. Blant annet hvis jeg åpner mange lenker fra samme siden (la oss si Wikipedia) kan det være greit å ikke fylle opp plassen blant fanene på grunn av det, men istedet samle dem i en og samme fane.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har få faner, ingen bokmerker, og bruker stort sett hurtigstart og browser history til å surfe til sider jeg frekventerer ofte?

 

Men jeg kan se nytten i fanestabling. Blant annet hvis jeg åpner mange lenker fra samme siden (la oss si Wikipedia) kan det være greit å ikke fylle opp plassen blant fanene på grunn av det, men istedet samle dem i en og samme fane.

 

Sikkert ikke, folk har vel ganske forskjeliig fanebruk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg Firefox (+ Opera og Chrome som jeg bare bruker av og til) oppe med 2 vinduer og ørten faner.

Blir litt vanskelig å klare meg uten bokmerker , som for tiden er oppe i nesten 3000 forskjellige sider :)

 

Bruker selvsagt ikke alle , men vet hvilke nettsteder jeg skal søke etter, hvis jeg er ute etter noe bestemt.

Lenke til kommentar
Er vel ingen hemmelighet at jeg kjører Chrome over hele linja, nei...

 

Det er bare å ta et kjapt søk på statistikk mellom de ulike browserne. Noen viser 6 gangeren og andre viser opptil 9-gangeren i forholdet Chrome/Opera.

 

Det er VELDIG viktig å skille mellom nedlastinger og brukere. Tviler sterkt på at Chrome har 50% markedsandel (det jeg har sett er rundt 12.2%). Opera ligger på mellom 1.4% og 2.2%.

 

En link finnes bl.a. her.

Andre viser et noe jevnere bilde (6x): her

 

Det er masse slike sammenlikninger og statistikk og det er stort sprik - forholdet mellom browserne er likevel forholdsvis likt.

Opera har over 140 millioner brukere, og ikke bare nedlastinger. Med dette antallet er Opera's markedsandel ca. 7%, siden det er litt under to milliarder folk på nettet totalt.

 

Det hjelper lite å komme med dårlig statistikk flere ganger. De blir ikke bedre av at de blir linket til.

 

Hvorfor er det forresten så viktig for deg, en Chrome-bruker, å komme til en tråd om Opera og rakke ned på Opera og fortelle alle hvor ubrukelig og upouplær Opera er? Jeg begynner faktisk å bli lei av at folk gjentar denne fanatiske løgnen om at Opera skal ha så få brukere. Det er faktisk ikke sant.

Har ikke sagt at det er viktig for meg, jeg hadde bare et enkelt spørsmål som jeg har fått svar på for lenge siden.

At jeg er innom og leser om Opera har vel med at man er nysgjerrig. Du er sikkert aldri innom andre ting enn akkurat det som "raker" deg - men jeg gjør altså det.

 

Statistikk kan leses på mange måter, men når det blir påstått at Opera har mye større markedsandel enn hva virkeligheten viser føler jeg jo for å vise det motsatte.

Lenke til kommentar
Er vel ingen hemmelighet at jeg kjører Chrome over hele linja, nei...

 

Det er bare å ta et kjapt søk på statistikk mellom de ulike browserne. Noen viser 6 gangeren og andre viser opptil 9-gangeren i forholdet Chrome/Opera.

 

Det er VELDIG viktig å skille mellom nedlastinger og brukere. Tviler sterkt på at Chrome har 50% markedsandel (det jeg har sett er rundt 12.2%). Opera ligger på mellom 1.4% og 2.2%.

 

En link finnes bl.a. her.

Andre viser et noe jevnere bilde (6x): her

 

Det er masse slike sammenlikninger og statistikk og det er stort sprik - forholdet mellom browserne er likevel forholdsvis likt.

Opera har over 140 millioner brukere, og ikke bare nedlastinger. Med dette antallet er Opera's markedsandel ca. 7%, siden det er litt under to milliarder folk på nettet totalt.

 

Det hjelper lite å komme med dårlig statistikk flere ganger. De blir ikke bedre av at de blir linket til.

 

Hvorfor er det forresten så viktig for deg, en Chrome-bruker, å komme til en tråd om Opera og rakke ned på Opera og fortelle alle hvor ubrukelig og upouplær Opera er? Jeg begynner faktisk å bli lei av at folk gjentar denne fanatiske løgnen om at Opera skal ha så få brukere. Det er faktisk ikke sant.

Har ikke sagt at det er viktig for meg, jeg hadde bare et enkelt spørsmål som jeg har fått svar på for lenge siden.

At jeg er innom og leser om Opera har vel med at man er nysgjerrig. Du er sikkert aldri innom andre ting enn akkurat det som "raker" deg - men jeg gjør altså det.

 

Statistikk kan leses på mange måter, men når det blir påstått at Opera har mye større markedsandel enn hva virkeligheten viser føler jeg jo for å vise det motsatte.

Hva virkeligheten viser er at Opera har 140 millioner brukere, noe som er flere brukere enn Chrome. Din "virkelighet" viste at da Opera hadde 30 millioner brukere og Chrome bare 10 millioner, så hadde visst Chrome allerede høyere markedsandel enn Opera. Så mye kan du stole på din "virkelighet".

Lenke til kommentar

Vel - DEN statistikken din stemmer uansett ikke. Jeg står sikkert også oppført som bruker av Opera siden jeg en gang i ny og ne har brukt det.

 

Vis gjerne EN offentlig statistikk som viser at Opera er større enn Chrome når det gjelder aktive brukere.

Eller forresten - blås i det - jeg er ferdig med denne saken, da det uansett ikke var annet jeg lurte på enn hva man skulle med tab stacking.

 

Legger uansett ut en link til Wikipedia, noe jeg anser som rimelig troverdig i tillegg til at de viser målinger fra ulike aktører: Statistikk

 

 

300px-Web_browser_usage_share.svg.png

Endret av oslo72
Lenke til kommentar
Vel - DEN statistikken din stemmer uansett ikke. Jeg står sikkert også oppført som bruker av Opera siden jeg en gang i ny og ne har brukt det.

 

Vis gjerne EN offentlig statistikk som viser at Opera er større enn Chrome når det gjelder aktive brukere.

Eller forresten - blås i det - jeg er ferdig med denne saken, da det uansett ikke var annet jeg lurte på enn hva man skulle med tab stacking.

 

Legger uansett ut en link til Wikipedia, noe jeg anser som rimelig troverdig i tillegg til at de viser målinger fra ulike aktører: Statistikk

 

 

300px-Web_browser_usage_share.svg.png

Jeg har ikke vist til noe statistikk. Jeg har vist til konkrete tall.

 

Jeg trenger ikke å vise til noe statistikk fordi jeg uansett mener at browser-statistikk ikke er til å stole på. Dette har jeg gitt deg flere konkrete eksempler på, inkludert tallene i dag, der Opera for PC påstås å ha en større markedsandel enn Opera Mini, til tross for at sistnevnte har flere brukere.

 

Wikipedia-artikkelen er ikke troverdig, da den viser til tilfeldige påstander om markedsandeler, og mange av dem er allerede avslørt som tull og fanteri.

 

Det du må forholde deg til er ikke fantasier om at browser-statistikk stemmer uansett hva fakta viser. Det du må forholde deg til er det faktum at browser-statistikk er selvmotsigende og åpenbart ikke stemmer overens med virkeligheten. Og denne statistikken blir ikke mer troverdig av at Wikipedia blindt gjentar den.

Lenke til kommentar

Gir opp argumentasjonen din da tråden uansett ikke var snakk om hvem som var størst, men når du påstår noe som ikke henger på greip så følte jeg for å vise ANDRE ihvertfall at du er noe på jordet.

 

Det er ikke Wikipedia som kommer med disse tallene - det er store, anerkjente selskaper og målinger. Wikipedia bare fremlegger resultatene, samt snittet av disse.

 

Men for all del - lev i din egen, lille Opera-verden.

Lenke til kommentar

Vi andre vet at Opera har store andeler i land ikke alltid representert i de veldig USA-orienterte målingene som blir gjort. Sørøst-Asia, Russland og Tyskland er eksempler hvor Opera står sterkt og samtidig er Opera Mini pre-installert på et veldig stort antall enheter med fem-seks nye operatøravtaler i året, mye i nye markeder som India hvor mobilbrowsing er stort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joa, Hviterussland har jo en dekning på 50% med Opera...

Hvis man tar med alle Android-telefoner som er på markedet nå, og tar utgangspunkt i at Chrome kjøres på disse blir det også et vesentlig antall.

 

Nok en gang er jeg ferdig med å dementere eller påstå noe om markedsandeler, men når jeg får en så flåsete og idiotisk kommentar som jeg fikk fra "snartenkt" føler jeg for å bevise det motsatte. De aller fleste seriøse aktører som omtaler noe som helst om browserbruk benytter en eller flere av linkene i Wikipedia-artikkelen, og omfatter også land som Russland og Tyskland.

 

Ref:

"Wikipedia-artikkelen er ikke troverdig, da den viser til tilfeldige påstander om markedsandeler, og mange av dem er allerede avslørt som tull og fanteri."

 

Jeg trenger ikke å vise til noe statistikk fordi jeg uansett mener at browser-statistikk ikke er til å stole på.

 

Jeg stoler mer på Wikipedia og alle andre kilder enn på "snartenkt", men forstår at det tydeligvis støter noen.

Å blande inn Opera Mini i diskusjonen blir som å ta med alle Matchboxbil-versjoner av Volvo når man skal se på antall brukere av Volvo. Har man Opera Mini og Opera på PC er man fremdeles en og samme bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...