Gå til innhold

Tidenes største oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare nysgjerrig. Pleier disse oppdateringene å ta ekstra plass på systemdisken eller erstatter det stort sett eksisterende filer så man ligger rundt samme plassbruk? :)

Du kan jo forsøke Google-søk, eller vente på om noen kommer med/har kommandosyntaks til deg for å rydde opp i det.

 

Mener å ha sett at Windows har en innebygget funksjon, som rydder opp på samme måte som når du installerer en Service Pack. Med det ryddeverktøyet burde du bli kvitt litt ballast. En bør være oppmerksom på at om en rydder opp på den måten mister en mulighet til å vende tilbake til slik det var før du installerte patch. Av og til når en har installert enkelte patch'er, så vil du jo ikke ha mulighet til å avinstallere dem likevel (varierer jo selvfølgelig).

 

Har ikke noen Microsoft-sertifiseringer selv, så jeg er blank. Kanskje noen med peiling svarer deg snart, enten i denne tråden. Eller at du selv leter opp noen som har peiling.

Endret av G
Lenke til kommentar

Oppdateringen tok faktisk livet av USB-portene mine, så jeg får ikke beveget musa eller skrevet på tastaturet.

Kommer fint inn i BIOS, så det er tydelig at det ikke er noe fysisk feil med dem thumbdown.gif

Du glemte å tipse oss om hvilken Windows-versjon dette skjedde i.
Lenke til kommentar

Oppdateringen tok faktisk livet av USB-portene mine, så jeg får ikke beveget musa eller skrevet på tastaturet.

Kommer fint inn i BIOS, så det er tydelig at det ikke er noe fysisk feil med dem thumbdown.gif

Du glemte å tipse oss om hvilken Windows-versjon dette skjedde i.

 

Det var Vista SP2.

 

Leter etter en måte å fikse det, men siden jeg tydeligvis har skrudd av System Restore av en eller annen grunn så blir ikke det lett...

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

Bare nysgjerrig. Pleier disse oppdateringene å ta ekstra plass på systemdisken eller erstatter det stort sett eksisterende filer så man ligger rundt samme plassbruk? :)

Min Windows mappe vokste fra 16.7 til 17.1 GB i dag :sleep: 32bit Vista. Hvor stor er Win7 32/64 bit mappa? Endret av mandela
Lenke til kommentar

Oppdateringen tok faktisk livet av USB-portene mine, så jeg får ikke beveget musa eller skrevet på tastaturet.

Kommer fint inn i BIOS, så det er tydelig at det ikke er noe fysisk feil med dem thumbdown.gif

Du glemte å tipse oss om hvilken Windows-versjon dette skjedde i.

 

Det var Vista SP2.

 

Leter etter en måte å fikse det, men siden jeg tydeligvis har skrudd av System Restore av en eller annen grunn så blir ikke det lett...

Ikke så enkelt å vite årsak. Klarer du å tenke om du kan ha huket av for en Windowsoppdatering som kan ha servert en driveroppdatering fra tredjepart som håndterer USB-kontroller?

 

Jeg husker en gang i Windows XP at jeg fikk installert feil driver på en gammeldags S-ATA kontroller. Det fantes selvfølgelig en driver for software-RAID og en for ren S-ATA. Jeg kjørte ren S-ATA, men det hadde ikke Windowsupdate fått med seg. Jeg orket ikke å rote så jeg reinstallerte for enkelthetsskyld.

 

Det er alltid leit å måtte ty til det i værste fall. Men du skulle jo fått tilgang sånn at du kan ta sikkerhetskopi av ting som ligger i diverse windowsfoldere som du måtte ønske å bevare.

 

Om du tyr til så drastiske ting som reinnstallering så kan det kanskje gå an å ta ut harddisk, og montere den i ett Windows OS som kan få lesetilgang til harddisken din (for å hente personlige filer, før oversskrivning)? Er ikke helt Windowsekspert, men det bør la seg gjøre i praksis, om du da ikke har "aktivert fort knox" på den.

Lenke til kommentar

Ikke så enkelt å vite årsak. Klarer du å tenke om du kan ha huket av for en Windowsoppdatering som kan ha servert en driveroppdatering fra tredjepart som håndterer USB-kontroller?

 

Jeg husker en gang i Windows XP at jeg fikk installert feil driver på en gammeldags S-ATA kontroller. Det fantes selvfølgelig en driver for software-RAID og en for ren S-ATA. Jeg kjørte ren S-ATA, men det hadde ikke Windowsupdate fått med seg. Jeg orket ikke å rote så jeg reinstallerte for enkelthetsskyld.

 

Det er alltid leit å måtte ty til det i værste fall. Men du skulle jo fått tilgang sånn at du kan ta sikkerhetskopi av ting som ligger i diverse windowsfoldere som du måtte ønske å bevare.

 

Om du tyr til så drastiske ting som reinnstallering så kan det kanskje gå an å ta ut harddisk, og montere den i ett Windows OS som kan få lesetilgang til harddisken din (for å hente personlige filer, før oversskrivning)? Er ikke helt Windowsekspert, men det bør la seg gjøre i praksis, om du da ikke har "aktivert fort knox" på den.

 

Benyttet liksågodt anledningen til å oppgradere til Win7. Har ventet på en god unnskyldning for å gjøre det, og dette var jo en særdeles god grunn :p

 

Hadde ikke noe personlige filer på disken uansett, er en SSD med kun OS. Dokumenter og alt annet ligger på egen disk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her så opplevde jeg at sikkerhetsoppdateringene tok livet av remote desktop på home servern min, en annelse kritisk da det ikke finnes noen skjermutgang på servern.

 

Har prøvd det meste, men ikke funnet noen løsning...tydelig at microsoft har vært aaaaltfor kjapp med å legge ut disse oppdateringene uten å kvalitetssjekke dem.

 

Det verste er at jeg blir nok dessverre ikke alene, windows home server er basert på 2003 server så er nok mange bedrifter som får et stort problem nuh

Lenke til kommentar

Her så opplevde jeg at sikkerhetsoppdateringene tok livet av remote desktop på home servern min, en annelse kritisk da det ikke finnes noen skjermutgang på servern.

 

Har prøvd det meste, men ikke funnet noen løsning...tydelig at microsoft har vært aaaaltfor kjapp med å legge ut disse oppdateringene uten å kvalitetssjekke dem.

 

Det verste er at jeg blir nok dessverre ikke alene, windows home server er basert på 2003 server så er nok mange bedrifter som får et stort problem nuh

Tja, dette er ikke et gjengs problem for alle da. Min fungerer fint som før den, tror nok slike oppdateringer er testet temmelig bra jeg. Jeg vil tro din ikke booter skikkelig, kan du pinge den? (Og forresten .. WHS ER en Windows 2003 Small Business Server)

Lenke til kommentar

Noe jeg har merket meg som er litt plagsomt er at en av Windows XP installasjonene mine som er den norske-versjonen, har rot i oppdateringene, og dette oppleves på følgende måte:

 

1. Kjører Windows Update. Blir tilbydt KB928416 Microsoft .NET Framework 3.0: språkpakke for x86

 

2. Haker av for installasjon

 

3. Får feilmelding om at denne ikke lar seg installere

 

4. Restarter PC

 

5. Starter på og går igjennom punkt 1 til 3 på ny, samme feilmelding

 

6. Venter noen måneder, i håp om at Microsoft skal rydde opp

 

7. Lurer på om det kun er jeg som opplever dette, og at Microsoft aldri vil fikse det.

 

 

En annen ting som er litt teit med .NET Framework-pakkene er at når du første gang installerer dem gjennom Windows Update så må du installere først de utgavene som har bugs, for så å måtte lappe med patch'ene. Klarer Microsoft ikke å lage en ny installasjonsfil og holde orden på sysakene med alle versjonsutgivelsene?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...