Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - iamluka - 105mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Bruker: iamluka

Brennvidde: 105mm

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Nikon D90, Sigma 105mm f/2.8 macro og evt blits/stativ o.l..

 

I år som i fjor bruker jeg 105mm macro på Oktoberfesten. Var ikke med på augustfesten i år, så nå gleder jeg meg til en ny fest! Jeg skal forsøke å ta bilder hver dag, men jeg har en veldig travel måned foran meg, så vi får se..

Endret av iamluka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og så var vi i gang. Jeg merker at det begynner å bli mørkt allerede når jeg kommer hjem fra jobb, så skal ikke se bort i fra at jeg må begynne å drasse rundt på et stativ resten av oktober. I dag skrudde jeg heller opp isoen litt...

 

1. oktober

 

post-188600-1285962165,6284_thumb.jpg

 

1/60 sek.

f/3

ISO 400

Lenke til kommentar

Bra det ikke var skjermen din som eksploderte da, k.n.b.

Jeg hørte litt knaking, men kan ikke se noen skader.

 

Vet ikke helt hva du er så misfornøyd med her, eplene ligger på en S-formet linje og gir god dybde til bildet. Friske farger, og selvfølgelig perfekt fokus på det fremste eplet.

Lenke til kommentar

Når en venninne som er lever av å ta portrettbilder ser mine forsøk, sier hun at hvis jeg velger s/h og liten dof så må jeg ikke være redd for å kjøre på med kontraster. Spesielt ikke når det er et ansikt som har levd et par og fått noen pene rynker. Kanskje det kunne løftet ditt portrett bilde fra 3 også litt. Utenom det så har du fått øynene veldig fint frem her.

Lenke til kommentar

k.n.b: Tusen takk! Jeg er langt i fra dreven på portretter selv, men jeg synes det er gøy å ta dem. Skal ikke se bort i fra at det kommer flere i oktober.

 

1 Oktober kunne bakgrunnen vært litt lysere, 2 Oktober syntes jeg var veldig bra!

Må si meg enig at 3 Oktober hadde knivskarpe øyne og liv i blikket!

Bakgrunnen på 1. oktober er et veldig mørkt vann, nærmest svart, så var ikke lett å få så lys bakgrunn.

Tusen takk for kommentar.

 

ventle: Tusen takk!

 

Når en venninne som er lever av å ta portrettbilder ser mine forsøk, sier hun at hvis jeg velger s/h og liten dof så må jeg ikke være redd for å kjøre på med kontraster. Spesielt ikke når det er et ansikt som har levd et par og fått noen pene rynker. Kanskje det kunne løftet ditt portrett bilde fra 3 også litt. Utenom det så har du fått øynene veldig fint frem her.

Jeg vet det, men jeg lovte å ikke få henne til å se gammel ut, men det hadde kanskje ikke skadet med litt mer kontraster! Takk for tilbakemeldingen uansett! Som nevnt har jeg lyst til å prøve meg på flere portretter denne måneden og da skal jeg tenke på det du har sagt ;)

Endret av iamluka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...