Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - iamluka - 105mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Roser, som ellers ofte har sterke farger, gjør seg overraskende bra i sort/hvitt slik som her. Selv om bareanton kanskje har fått i overkant mye vann, lider i alle fall ikke dette bildet av vanndråpene på kronbladene. Snarere tvert i mot.

 

Pent portrett igjen, aktiv bruk av beskjæring, og fint og luftig foran ansiktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk! Jeg er veldig glad i svart/hvitt-bilder, men jeg skal prøve å komme meg ut å få med meg noen flere høstfarger i løpet av denne festen.

I dag har det vært en møkkadag, så jeg har ikke kommet meg noe ut etter jobb. Derfor endte det opp med dette bildet, tatt fra soveromsvinduet. Ingenting å rope hurra for, med andre ord.

 

6. oktober

 

post-188600-1286403758,909_thumb.jpg

 

f/2.8

1/40 sek.

ISO 1250

Lenke til kommentar

I dag har det vært en møkkadag, så jeg har ikke kommet meg noe ut etter jobb. Derfor endte det opp med dette bildet, tatt fra soveromsvinduet. Ingenting å rope hurra for, med andre ord.

 

 

Kjenner følelsen. En annen ting er at jeg sikkert har tusen bilder av lyktestolpen utenfor stua min. Noen av dem har blitt brukt i utfordringer her på forumet også.

Får håpe du finner igjen motivasjonen nå når det kommer litt penere vær.

Lenke til kommentar

I dag har alt vært mye bedre! Endelig var det fint vær, så jeg kom meg ut. Det eneste problemet er at jeg endte opp med flere bilder jeg er fornøyd med, og klarer ikke å velge ett! Jeg velger ett i førsteomgang, men skal ikke se bort i fra at jeg endrer når jeg får tenkt meg om litt ...

 

7. oktober

 

post-188600-1286865111,1635_thumb.jpg

 

f/4,5

1/2000 sek.

ISO 200

 

Alternativene:

 

 

post-188600-1286487627,1162_thumb.jpg

 

post-188600-1286487669,2763_thumb.jpg

 

 

 

Edit: Jeg endret bilde etter litt tenketid og tilbakemeldinger.

Endret av iamluka
Lenke til kommentar

Svarthvitt-rosen ser ut til å slite litt i høstkulda - en litt melankolsk stemning. :)

 

Likte høststemningsbildet, og på fargerosebildet var det som ventle påpekte en vinner med en dråpe i toppen og tilhørende solstjerne!

Likte også spoilerne veldig godt - ble et fantastisk uttrykk på måka, og jeg hører tydelig lyden av kraftige flymotorer som varmer opp på det andre! :D

Lenke til kommentar

Jeg rekker dessverre ikke å se og kommentere så mye på bildene til andre oktoberfest-deltakere.. Det er travle dager, men jeg har hvertfall rukket å ta bilder selv.

 

10. oktober

 

post-188600-1286830756,738_thumb.jpg

 

f/4

1/100 sek.

ISO 500

 

Dagens bilde kommer om litt..

Endret av iamluka
Lenke til kommentar

Enig med bareanton om 8. oktober. Stilige linjer. Er det en eplemus?

 

7. oktober likte jeg måkebildet best på grunn av den fine diagonalen i bildet. Men alle tre var absolutt verdige kandidater.

Slutter meg til her. 8. oktober var stilig. Vet ikke hva pokker det kan vaere, men som bekjennende tyn DOF fetisjist, liker jeg det.

 

Ogsaa, som Arnold nevner, liker kanskje maake bilde bedre for 7. okt. Stilren.

Lenke til kommentar

Musa var glimrende! :D (Tippet på bøyd musematte, jeg..)

 

9. oktober: Den er blass, lite kontrast og et blått fargestikk. Fine linjer i bølgene, men litt trist stemning. Og så ser man gutta på brygga, med sørgmodig, bøyd hode skjult i hettegenser - og skjønner at det funker med en fanken så trist stemning. Dette likte jeg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer! Jeg har vært borte noe dager, og har ikke fått lagt ut noen bilder (eller sett andres bilder). Har tatt bilder flere dager, men noe er ikke verdt bryet å legge ut her ...

 

16. oktober

 

post-188600-1287508197,0576_thumb.jpg

 

f/10

1/500 sek.

ISO 200

 

18. oktober

 

post-188600-1287508505,8506_thumb.jpg

 

f/14

30 sek.

ISO 200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...