Gå til innhold

Diskkloneverktøy blir gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva om noen som har registrert seg poster en link til den nedlastbare filen?

Hva om du bare fyller inn skjemaet slik at Acronis får det de er ute etter, nemlig en pekepinne på hvor mange som faktisk er interessert i dette tilbudet?

 

Jeg vet at Borland ga bort eldre versjoner av både Delphi og CBuilder med PC Plus da de enda levde. Hvorvidt dette var en av årsakene til deres nedgang vet jeg ikke, men jeg lærte meg iallfall å bruke produktene deres og om de fortsatt hadde levd og jeg hadde fått en jobb der et slikt verktøy kunne gjort jobben så ville jeg nok valgt Borland av nettopp den grunnen.

Lenke til kommentar
får laste ned, brenne ut og legge på hylla. mulig å bruke dette fra en bootcd, ja?

 

Ja, programmet kan lage en spesifikk bootcd.

 

skulle gjerne hatt det proget til serveren min, det er vel ikke ilgjenngelig en server(whs) versjon og?

 

Nå kan du vel lage image av hvilket som helst "share" om det skulle være ønskelig. Og programmet kjøre nok på WHS. Eller så finnes det serverversjoner og Workstation versjoner, men da må man være villig til å bla litt ned i lommeboka.

Lenke til kommentar
får laste ned, brenne ut og legge på hylla. mulig å bruke dette fra en bootcd, ja?

 

Ja, programmet kan lage en spesifikk bootcd.

Vil anbefale at du oppretter en boot-usb ettersom cdplate så lett kan skades eller bli korrupt over tid. Litt kjipt at cdplaten ikke fungerer når man trenger den(som skjedde med meg). Opprette boot-usb med Acronis er lekende enkelt og fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
Hva om noen som har registrert seg poster en link til den nedlastbare filen?

Hva om du bare fyller inn skjemaet slik at Acronis får det de er ute etter, nemlig en pekepinne på hvor mange som faktisk er interessert i dette tilbudet?

 

Jeg vet at Borland ga bort eldre versjoner av både Delphi og CBuilder med PC Plus da de enda levde. Hvorvidt dette var en av årsakene til deres nedgang vet jeg ikke, men jeg lærte meg iallfall å bruke produktene deres og om de fortsatt hadde levd og jeg hadde fått en jobb der et slikt verktøy kunne gjort jobben så ville jeg nok valgt Borland av nettopp den grunnen.

Borlandproduktene lever ennå. Det er Embarcadero som videreutvikler det nå. www.alfacode.no er norsk forhandler.

Lenke til kommentar

Har versjon 8 selv. Og så har jeg en enda råere og nyere bedriftsutgave av programvaren. Bedriftsversjonen kan ta bilde av en harddisk fra en PC, og så konvertere det til ett VMware virtuell PC, slik at du kan kjøre PC-bildet under VMware i ett vindu (som om det var en virtuell PC).

Lenke til kommentar
Har versjon 8 selv. Og så har jeg en enda råere og nyere bedriftsutgave av programvaren. Bedriftsversjonen kan ta bilde av en harddisk fra en PC, og så konvertere det til ett VMware virtuell PC, slik at du kan kjøre PC-bildet under VMware i ett vindu (som om det var en virtuell PC).

 

Hvilken versjon er dette? Er ute etter en slik funksjon...

Selv bruker jeg True Image 10 til å ta backup av disker og pcer, og Acronis True Image Enterprise Server 9.1 på serveren min.

Regner med at du har en nyere utgave?

Lenke til kommentar

Ok, får se om jeg ikke kjøper det etter hvert.

Men satt nå å lekte meg med VMWare Vcenter Converter som man kan laste ned gratis. Og til og med Acronis True Image ikke står oppført som et program man kan konvertere fra, så fungerte det likevel da jeg testet det nå.

 

Så da kan jeg bruke Acronis True Image 10 (og 9) til å ta backup images, og så bruke VmWare converter til å lage virtuelle pcer av backupen om jeg ønsker det.

Lenke til kommentar

Når jeg går til den linken som er oppgitt i artikkelen for å registere meg får jeg bl.a. denne informasjonen:

 

Please be aware that the product installation package is not published on Acronis Web Site. It can only be obtained from a CD included in your copy of Personal Computer World magazine.

 

Det er altså en CD som fulgte med PCW som er gratis! Det står ingenting om nedlasting.

Lenke til kommentar
Når jeg går til den linken som er oppgitt i artikkelen for å registere meg får jeg bl.a. denne informasjonen:

 

Please be aware that the product installation package is not published on Acronis Web Site. It can only be obtained from a CD included in your copy of Personal Computer World magazine.

 

Det er altså en CD som fulgte med PCW som er gratis! Det står ingenting om nedlasting.

...latterlig. Er det bare et triks for å samle email-adresser da eller? Og jeg som kunne trenge dette nå (må lage en løsning som skal brukes av noen brukere på jobben....)

 

Og velkommen til forumet, superviking! :)

Lenke til kommentar

Versjon 10 er faktisk den mest stabil versjonen de har hatt. Men den klarer ikke å gjenopprette vista partisjoner helt korrekt, du må fikse MBR etterpå.

 

2009 versjonen som er den nyeste, anbefaler jeg ingen å bruke. Noe så buggete, tregt og uoversiktlig som den ble var et steg i helt feil retning.

 

Så siden v 11 også ble en degradering, bortsett fra at vista partisjoner kunne gjenopprettes uten tull, så var denne også ingen oppgradering.

 

Derfor har jeg nå gått helt bort fra Acronis og valgt shadowprotect som gir meg det jeg vil ha, og er dessuten mye kjappere.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...