Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

MS har vel egentlig teke så mange 180 med XO at di burde gi konsollen nytt namn. Tipper Nadella lyt gje fleire fyken, spesiellt di som er høge på mikke-mus-drops.

 

Spørs dog om dette er for lite for seint. XO sliter med å selge noko særlig meir enn Wii U. Første kvartalet i dette reknskapsåret har XO solgt ca 10 tusen meir enn Wii U. Og når Wii U har ca 1,9 millioner meir solgt synast det ikkje som om XO vil gå forbi med det første. Tipper vi vil sjå ei nedjustering av prisen på XO viss salget ikkje tek seg opp på PS4-nivå. Tross alt taper MS på at XO genererer lite spillsalginntekter.

Det MS og XO virkelig trenger er et par store spill som alle vil ha. Noe som virkelig kan selge konsollen. Tror nok salget tar seg opp til høsten blant annet med Master Chief Collection, Forza Horizon 2 og etter hvert Halo 5.

Og jeg håper konsollen får en lysende fremtid da jeg liker den svært godt. Men jeg er like fornøyd med PS4. Konkurransen tror jeg uansett er sunn så vi burde vel ikke håpe på at MS finner på å skrote hele boksen.

 

Det som forundrer meg mest er hvor ubestemt MS fremstår, og hvor lite fornuftig de brukte tiden fra Sony fortalte om sin PS4. Når de allerede så på den tiden hvor godt mottatt den ble og hvilken hardware den innehar så er det litt rart at MS flere måneder senere trekker frem sitt alternativ som unektelig har svakere hardware.

 

 

Trur og at XO kan reddast av nokre gode eksklusive spill, men det største problemet til MS blir at di tjener lite på spillsalget viss konsollen ender opp med bare halve salget i forhold til PS4. Difor trur eg at prisen på XO kommer til å gå ned for å øke salget mens det enda er håp om å nå att PS4.

 

MS har vel slitt litt med å ta inn over seg at di bomma på kva kundane ville ha. Er faktisk ikkje sikker på om di har lært nok enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du først går mot strømmen med systemer som ingen vil ha, for så å snu om å vise svakhetstegn så viser det at det er helt tydelig at de mangler visjon og mål med hele konseptet. Folk som har så mange valg som i dag vil neppe velge et system som fremstår så svakt iht. konkurrenten. Salgene er nok et direkte resultat av hvordan Microsoft har promotert og vist frem X1.

 

At 360 tallene synker har vel en sammenheng med at folk som er usikre da heller velger PS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Xbox Ambassador og fikk akkurat en spørreundersøkelse...

 

:D

 

 

post-5372-0-19343200-1406067740_thumb.jpg

post-5372-0-28773200-1406067745_thumb.jpg

post-5372-0-37328400-1406067749_thumb.jpg

post-5372-0-69450200-1406067753_thumb.jpg

 

EDIT: Undersøkelsen gikk også mye ut på om vi brukte tid på å navigere rundt for å sjekke info på dash. Og en video som viste hvordan mer video og info kunne se ut i Titanfall. Ikke så mye spennende...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Ser ut som Diablo 3 blir det neste spillet med dårligere oppløsning på xbox one:

 

http://www.ign.com/articles/2014/06/13/diablo-3-runs-at-900p-on-xbox-one

 

Som jeg sa tidligere, så er dette noe som har kommet for å bli. DDR3 + 32 MB eSRAM kan ikke måle seg med hastigheten til DDR5-minnet som PS4 har. Det vil alltid være forskjeller i enten FPS, oppløsning eller andre effekter på disse to konsollene.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Persondiskusjon er fjernet fra tråden. Om du synes andre brukere er irriterende står du fritt til å la være å svare vedkommende. Generelt er det lurt å legge godsiden til når man leser andre brukeres innlegg, og anta at de er seriøse og ønsker sivilisert diskusjon, ikke at de er ute etter å plage deg.

Videre persondiskusjon vil bli møtt med sterkere lut enn kun sletting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...