Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Nok engang PR spinn på sitt beste, fra Microsoft såklart: http://www.computerandvideogames.com/471047/resolutiongate-a-perception-challenge-that-must-be-fixed-says-xbox-exec/

 

Sier det ikke er forskjeller, nei da er det ikke det da! Din tur til Specsavers!

 

Såklart det er forskjeller slik det alltid har vært hver eneste generasjon når det er ulik kraft i enhver konsoll.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok engang PR spinn på sitt beste, fra Microsoft såklart: http://www.computerandvideogames.com/471047/resolutiongate-a-perception-challenge-that-must-be-fixed-says-xbox-exec/

 

Sier det ikke er forskjeller, nei da er det ikke det da! Din tur til Specsavers!

 

Såklart det er forskjeller slik det alltid har vært hver eneste generasjon når det er ulik kraft i enhver konsoll.

 

Klart det er forskjeller, men det er jo så lite at det er latterlig. Om man velger konsoll på grunn av den lille forskjellen grafikk biten istedet for funksjoner/eksklusive på hver av konsollene så er man ikke særlig smart. Da foreslår jeg at vedkommende går over til pc.

Lenke til kommentar

 

Nok engang PR spinn på sitt beste, fra Microsoft såklart: http://www.computerandvideogames.com/471047/resolutiongate-a-perception-challenge-that-must-be-fixed-says-xbox-exec/

 

Sier det ikke er forskjeller, nei da er det ikke det da! Din tur til Specsavers!

 

Såklart det er forskjeller slik det alltid har vært hver eneste generasjon når det er ulik kraft i enhver konsoll.

 

Klart det er forskjeller, men det er jo så lite at det er latterlig. Om man velger konsoll på grunn av den lille forskjellen grafikk biten istedet for funksjoner/eksklusive på hver av konsollene så er man ikke særlig smart. Da foreslår jeg at vedkommende går over til pc.

 

 

Eller så er det ikke noe særlig annet som trekker i den ene eller andre retningen, og dermed kan det at den ene konsollen er merkbart raskere, til samme pris, være utslagsgivende. Ikke alle bryr seg om eksklusiver og tv funksjoner osv.

Lenke til kommentar

Da har jeg og kjøpt inn en xbox one. Første intrykket er noe dårlig for å si det mildt, først brukte den nærmre 5 minutt på å komme seg fra første splash screenen, derret tok det en evighet å komme seg gjennom første oppsettet , som er jo greit nok , bortsett fra at den hang seg opp 2 ganger på siste trinnet. Kontrollen ble jeg ikke betydelig imponert over enda , synst nesten det er en nedgradering fra 360 kontrolleren. Nå står forza 5 og lester ned , så vi får se og håpe det blir en mer problemfri opplevelse fremover. Men må nok si jeg enda holder med PS4 denne genrasjonen.

Lenke til kommentar

Da har jeg og kjøpt inn en xbox one. Første intrykket er noe dårlig for å si det mildt, først brukte den nærmre 5 minutt på å komme seg fra første splash screenen, derret tok det en evighet å komme seg gjennom første oppsettet , som er jo greit nok , bortsett fra at den hang seg opp 2 ganger på siste trinnet. Kontrollen ble jeg ikke betydelig imponert over enda , synst nesten det er en nedgradering fra 360 kontrolleren. Nå står forza 5 og lester ned , så vi får se og håpe det blir en mer problemfri opplevelse fremover. Men må nok si jeg enda holder med PS4 denne genrasjonen.

 

"Alt man trenger å gjøre er å putte inn disken", var det ikke sånn ;)

 

AtW

Lenke til kommentar

Da har jeg og kjøpt inn en xbox one. Første intrykket er noe dårlig for å si det mildt, først brukte den nærmre 5 minutt på å komme seg fra første splash screenen, derret tok det en evighet å komme seg gjennom første oppsettet , som er jo greit nok , bortsett fra at den hang seg opp 2 ganger på siste trinnet. Kontrollen ble jeg ikke betydelig imponert over enda , synst nesten det er en nedgradering fra 360 kontrolleren. Nå står forza 5 og lester ned , så vi får se og håpe det blir en mer problemfri opplevelse fremover. Men må nok si jeg enda holder med PS4 denne genrasjonen.

 

Etter min mening er både user interface og kontrolleren er en nedgradering fra Xbox 360. Alt er tregere og krever mer synkronisering.

Lenke til kommentar

 

 

 

"Alt man trenger å gjøre er å putte inn disken", var det ikke sånn ;)

 

AtW

 

 

Er det som har vært erfaringen med xbox 360 , wii , PS3 og PS4 ja :) Xbone har jeg ikke fått testet nok til å vite om det er noe problematikk rundt akkurat det.

 

Regner med du får deg ett lite sjokk når du stapper inn det første diskbaserte spillet i x1, bare for å ta ett eksempel: Ryse Son Of Rome tar ca 45min fra du stapper i plata til du kan starte selve spillet :rofl:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

"Alt man trenger å gjøre er å putte inn disken", var det ikke sånn ;)

 

AtW

 

Er det som har vært erfaringen med xbox 360 , wii , PS3 og PS4 ja :) Xbone har jeg ikke fått testet nok til å vite om det er noe problematikk rundt akkurat det.

Regner med du får deg ett lite sjokk når du stapper inn det første diskbaserte spillet i x1, bare for å ta ett eksempel: Ryse Son Of Rome tar ca 45min fra du stapper i plata til du kan starte selve spillet :rofl:

Tok 5 min for meg :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

"Alt man trenger å gjøre er å putte inn disken", var det ikke sånn ;)

 

AtW

 

Er det som har vært erfaringen med xbox 360 , wii , PS3 og PS4 ja :) Xbone har jeg ikke fått testet nok til å vite om det er noe problematikk rundt akkurat det.

Rart, AtW sa jo det var lenge siden det var slik? :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

"Alt man trenger å gjøre er å putte inn disken", var det ikke sånn ;)

 

AtW

 

Er det som har vært erfaringen med xbox 360 , wii , PS3 og PS4 ja :) Xbone har jeg ikke fått testet nok til å vite om det er noe problematikk rundt akkurat det.

Regner med du får deg ett lite sjokk når du stapper inn det første diskbaserte spillet i x1, bare for å ta ett eksempel: Ryse Son Of Rome tar ca 45min fra du stapper i plata til du kan starte selve spillet :rofl:

Tok 5 min for meg :)

 

Haha, uff, de prøver så hardt.

Lenke til kommentar

Madden 25 - 20GB - 20 minutes
NFS Rivals - 40GB - 27 Minutes
Assassin's Creed IV - 40 GB - 25 Minutes
Ryse - 47GB - 45 Minutes
CoD Ghosts - 49GB - 59 Minutes

http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/xbox-one-installs-cripplingly-slow-30946181/


"Ryse son of rome took an hour to download 3 % and then it let me launch the game, after setting everything up and launching the campaign it went to another install screen and has been setting there for 20 minutes. its 321 in the morning and ive been trying to play games since 1230."

http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/xbox-one-installs-cripplingly-slow-30946181/


Det er bare å google, det er et vanlig problem, som tilogmed Phil Spencer (som kanskje ikke har noen kredibilitet?) har svart på:

"I agree. We need to get better at chunking our games so the partial install allows game to start sooner," Spencer said on Twitter. His response went to a fan who said he might buy more games if installs didn't take 30 minutes.

 

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-xbox-one-install-times-need-to-improve/1100-6417201/

 

Men igjen, om man ser i f.eks kommentarfeltet, er det en som kunne spille Ryse etter et par minutter, men BF4 tok hele 2,5 time.

Lenke til kommentar

Madden 25 - 20GB - 20 minutes

NFS Rivals - 40GB - 27 Minutes

Assassin's Creed IV - 40 GB - 25 Minutes

Ryse - 47GB - 45 Minutes

CoD Ghosts - 49GB - 59 Minutes

 

http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/xbox-one-installs-cripplingly-slow-30946181/

 

 

"Ryse son of rome took an hour to download 3 % and then it let me launch the game, after setting everything up and launching the campaign it went to another install screen and has been setting there for 20 minutes. its 321 in the morning and ive been trying to play games since 1230."

 

http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/xbox-one-installs-cripplingly-slow-30946181/

 

 

Det er bare å google, det er et vanlig problem, som tilogmed Phil Spencer (som kanskje ikke har noen kredibilitet?) har svart på:

 

"I agree. We need to get better at chunking our games so the partial install allows game to start sooner," Spencer said on Twitter. His response went to a fan who said he might buy more games if installs didn't take 30 minutes.

 

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-xbox-one-install-times-need-to-improve/1100-6417201/

 

Men igjen, om man ser i f.eks kommentarfeltet, er det en som kunne spille Ryse etter et par minutter, men BF4 tok hele 2,5 time.

 

Dette er bare peanøtter. Sniper Elite 3 krever en 16 GB patch. Wolfenstein krever 5 GB, og Forza 5 krever 6 GB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

"Alt man trenger å gjøre er å putte inn disken", var det ikke sånn ;)

 

AtW

 

Er det som har vært erfaringen med xbox 360 , wii , PS3 og PS4 ja :) Xbone har jeg ikke fått testet nok til å vite om det er noe problematikk rundt akkurat det.

Regner med du får deg ett lite sjokk når du stapper inn det første diskbaserte spillet i x1, bare for å ta ett eksempel: Ryse Son Of Rome tar ca 45min fra du stapper i plata til du kan starte selve spillet :rofl:
Tok 5 min for meg :)
Min egen erfaring tok det rundt 45 min før spillet var ferdig innstallert.

Tregt, ja uten tvil!

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Må dog si at jeg likte utrolig godt rumble funksjonen i triggerene når en spilte forza , ga en del mer feedback enn hva en vanlig rumble kontroller gjør, skulle bare ønske at ratt oppsettet mitt som fungerer på PS3 , xbox 360 , PS4 og PC funket på xbone :wallbash:

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

Haha, uff, de prøver så hardt.

 

 

snakker fra egen erfaring siden jeg hadde en xbox one i 3mnd, men nå er den solgt, ble brukt i maks 2uker så ble den bare stående å samle støv, likte ikke kontrolleren og menyene var sinnsykt tungvinte å navigere, så ta deg en kake :rofl:

Haha, kan skrive akkurat det samme bare at jeg bytter ut xbox one med Ps4... Har riktignok ikke solgt ps4 enda, men ser ingen grunn til å ha den lenger. Menyene er tungvinte?! Burde du i så fall være rimelig vandt med om du har hatt ps3/4 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...