Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Nei, så etter din mening er det ikke synd at MS kutter ut Kinect. Men åpenbart Herzeleid synes det er synd, tross han selv ikke valgte å støtte kinect.

 

 

Jeg støttet Kinect den dagen jeg kjøpte One ved lansering.

Jeg håpet lenge på at MS ville holde på Kinect i håp om at indeutviklerene kanskje kunne greie det MS ikke selv evner å greie ; gode spill og idéer. Den potensielle Kinect kundemassen økte da den følget med hver enkelt solgte konsoll.

Dagen MS gjorde Kinect valgfritt var dagen jeg mistet håpet rundt denne idéen desverre. Men jeg skjønner MS da det er en svakere konsoll som strever å ta igjen gapet mot PS4 ettersom den også er dyrere, med Kinect.

 

EDIT: Mye skrivefeil og tull pga. mobil.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du er ikke av kickraiser-generasjonen altså. Helt fair det, men det er vanskelig for MS å levere en god kinect opplevelse om man skal ta utgangspunkt i deg, for da vet jo ikke MS hva du forventer annet enn at spill skal kunne spilles uten standard kontroller. Sånn jeg har skjønt det har aldri Kinect vært ment å erstatte standard kontroller, men heller være et supplement til mainstream spill. Forza har vel headtracking, så det er jo noe. Er jo egne kinect-spill også, så MS har jo gjort en innsats allerede for å levere spill man kan spille ved å bare bruke kinect.

 

MS har vel sett at folk ikke er interessert nok i å kjøpe kinect-spilla til 360, og gav kinect en sjanse til til XO, men kommet til konklusjonen at kinect er mer enn byrde enn nytte for økonomien. Å få det til å virke som MS ikke har gjort nok mtp kinect er ikke et riktig bilde av situasjonen. Noen vil hevde de har gått for langt i å støtte kinect.

 

Jo jeg kan godt være med på kickstarter prosjekter, men det forutsetter at de viser meg noe. Hadde Microsoft vist frem kjempespennende titler som er på vei og som bruker Kinect på en god måte skulle jeg gjerne hevet meg på. Problemet er at de ikke viser frem noe slikt, og de kan da selvfølgelig ikke regne med at kunden skal kjøpe ett produkt som de selv ikke klarer å vise at leverer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Mala

 

Du påpeker noe viktig der, indieutviklerne klarte heller ikke å få folk til å hoppe i taket over kinect... så det virker jo å være veldig vanskelig å komme opp med noe til kinect som faktisk tar av og forsvarer prisen.

 

Som du sier handler det om å øke fortjenesten og minke utgiftene som kinect har vist seg å være.

Endret av 640509-040147
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og nettopp der kastet Microsoft en stor sjanse ut av vinduet. De solgte produktet uten å gi oss noen grunn til å kjøpe. På den andre siden viste Nintendo med Wii hvorfor man skulle kjøpe, og folk kjøpte. Det holder ikke å si at "dette kan kanskje bli skikkelig spennende en gang i fremtiden om noen utnytter potensialet".

Lenke til kommentar

 

Så du er ikke av kickraiser-generasjonen altså. Helt fair det, men det er vanskelig for MS å levere en god kinect opplevelse om man skal ta utgangspunkt i deg, for da vet jo ikke MS hva du forventer annet enn at spill skal kunne spilles uten standard kontroller. Sånn jeg har skjønt det har aldri Kinect vært ment å erstatte standard kontroller, men heller være et supplement til mainstream spill. Forza har vel headtracking, så det er jo noe. Er jo egne kinect-spill også, så MS har jo gjort en innsats allerede for å levere spill man kan spille ved å bare bruke kinect.

 

MS har vel sett at folk ikke er interessert nok i å kjøpe kinect-spilla til 360, og gav kinect en sjanse til til XO, men kommet til konklusjonen at kinect er mer enn byrde enn nytte for økonomien. Å få det til å virke som MS ikke har gjort nok mtp kinect er ikke et riktig bilde av situasjonen. Noen vil hevde de har gått for langt i å støtte kinect.

 

Jo jeg kan godt være med på kickstarter prosjekter, men det forutsetter at de viser meg noe. Hadde Microsoft vist frem kjempespennende titler som er på vei og som bruker Kinect på en god måte skulle jeg gjerne hevet meg på. Problemet er at de ikke viser frem noe slikt, og de kan da selvfølgelig ikke regne med at kunden skal kjøpe ett produkt som de selv ikke klarer å vise at leverer.

 

Men det er akkurat det, ingen vet hva som er kjempespennende til kinect. Ikke engang indieutviklere har klart å skape noe tøft ved bruk av kinect.

 

Så hva er synd med at kinect forsvinner? Er det synd bare fordi det er annerledes enn det tradisjonelle?

Endret av 640509-040147
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så du er ikke av kickraiser-generasjonen altså. Helt fair det, men det er vanskelig for MS å levere en god kinect opplevelse om man skal ta utgangspunkt i deg, for da vet jo ikke MS hva du forventer annet enn at spill skal kunne spilles uten standard kontroller. Sånn jeg har skjønt det har aldri Kinect vært ment å erstatte standard kontroller, men heller være et supplement til mainstream spill. Forza har vel headtracking, så det er jo noe. Er jo egne kinect-spill også, så MS har jo gjort en innsats allerede for å levere spill man kan spille ved å bare bruke kinect.

 

MS har vel sett at folk ikke er interessert nok i å kjøpe kinect-spilla til 360, og gav kinect en sjanse til til XO, men kommet til konklusjonen at kinect er mer enn byrde enn nytte for økonomien. Å få det til å virke som MS ikke har gjort nok mtp kinect er ikke et riktig bilde av situasjonen. Noen vil hevde de har gått for langt i å støtte kinect.

 

Jo jeg kan godt være med på kickstarter prosjekter, men det forutsetter at de viser meg noe. Hadde Microsoft vist frem kjempespennende titler som er på vei og som bruker Kinect på en god måte skulle jeg gjerne hevet meg på. Problemet er at de ikke viser frem noe slikt, og de kan da selvfølgelig ikke regne med at kunden skal kjøpe ett produkt som de selv ikke klarer å vise at leverer.

 

Men det er akkurat det, ingen vet hva som er kjempespennende til kinect. Ikke engang indieutviklere har klart å skape noe tøft ved bruk av kinect.

 

Så hva er synd med at kinect forsvinner? Er det synd bare fordi det er annerledes enn det tradisjonelle? For min del ser jeg ikke på det som et stort tap at kinect forsvinner.

 

 

Først og fremst fordi det var det ene virkelig innovative denne generasjonen og kanskje den muligheten Microsoft hadde for å hive seg foran Sony i konkurransen. I steden for å bruke Kinect som ett redskap for å komme seg foran snublet de i den og havnet bakpå.

Lenke til kommentar

@Mala

 

Du påpeker noe viktig der, indieutviklerne klarte heller ikke å få folk til å hoppe i taket over kinect... så det virker jo å være veldig vanskelig å komme opp med noe til kinect som faktisk tar av og forsvarer prisen.

 

Som du sier handler det om å øke fortjenesten og minke utgiftene som kinect har vist seg å være.

 

Vil ikke si indeutviklerene har fått tiden enda til å vise så mye, og nå er det vel også mindre fristende for de å utvikle rene kinect spill med en potensiellt fære gruppe kjøpere som faktisk sitter med Kinect.

 

Så det spørst om vi i hele tatt får se så mye på den fronten da. MS har ihvertfall lært leksa si på hvordan man IKKE skal introdusere og lansere en konsoll denne gangen...håper vi.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så du er ikke av kickraiser-generasjonen altså. Helt fair det, men det er vanskelig for MS å levere en god kinect opplevelse om man skal ta utgangspunkt i deg, for da vet jo ikke MS hva du forventer annet enn at spill skal kunne spilles uten standard kontroller. Sånn jeg har skjønt det har aldri Kinect vært ment å erstatte standard kontroller, men heller være et supplement til mainstream spill. Forza har vel headtracking, så det er jo noe. Er jo egne kinect-spill også, så MS har jo gjort en innsats allerede for å levere spill man kan spille ved å bare bruke kinect.

 

MS har vel sett at folk ikke er interessert nok i å kjøpe kinect-spilla til 360, og gav kinect en sjanse til til XO, men kommet til konklusjonen at kinect er mer enn byrde enn nytte for økonomien. Å få det til å virke som MS ikke har gjort nok mtp kinect er ikke et riktig bilde av situasjonen. Noen vil hevde de har gått for langt i å støtte kinect.

 

Jo jeg kan godt være med på kickstarter prosjekter, men det forutsetter at de viser meg noe. Hadde Microsoft vist frem kjempespennende titler som er på vei og som bruker Kinect på en god måte skulle jeg gjerne hevet meg på. Problemet er at de ikke viser frem noe slikt, og de kan da selvfølgelig ikke regne med at kunden skal kjøpe ett produkt som de selv ikke klarer å vise at leverer.

 

Men det er akkurat det, ingen vet hva som er kjempespennende til kinect. Ikke engang indieutviklere har klart å skape noe tøft ved bruk av kinect.

 

Så hva er synd med at kinect forsvinner? Er det synd bare fordi det er annerledes enn det tradisjonelle? For min del ser jeg ikke på det som et stort tap at kinect forsvinner.

 

 

Først og fremst fordi det var det ene virkelig innovative denne generasjonen og kanskje den muligheten Microsoft hadde for å hive seg foran Sony i konkurransen. I steden for å bruke Kinect som ett redskap for å komme seg foran snublet de i den og havnet bakpå.

 

Men hva har det å si for deg om Microsoft hadde hevet seg foran Sony i konkurransen? Det er jo du som forbruker fokuset skal være på, og siden Ms aldri har vist noe vedrørende kinect som har appellert til deg, så har jeg vanskelig for å forstå eksakt hva du ønsker av kinect og hvorfor du som forbruker synes det er synd at MS nedprioriterer kinect nå. Du vil ha noe bedre enn det som er vist til kinect, men hva er bedre for din del? For noen er jo Kinects stemmestyring nok til å si WOW, denne må jeg ha. Uansett er flere av samme oppfatning av at kinect ikke leverer nok for prisen, og da er jo det eneste riktige at MS kutter den ut? Ikke sant?

 

 

 

@Mala

 

Du påpeker noe viktig der, indieutviklerne klarte heller ikke å få folk til å hoppe i taket over kinect... så det virker jo å være veldig vanskelig å komme opp med noe til kinect som faktisk tar av og forsvarer prisen.

 

Som du sier handler det om å øke fortjenesten og minke utgiftene som kinect har vist seg å være.

 

Vil ikke si indeutviklerene har fått tiden enda til å vise så mye, og nå er det vel også mindre fristende for de å utvikle rene kinect spill med en potensiellt fære gruppe kjøpere som faktisk sitter med Kinect.

 

Så det spørst om vi i hele tatt får se så mye på den fronten da. MS har ihvertfall lært leksa si på hvordan man IKKE skal introdusere og lansere en konsoll denne gangen...håper vi.

 

Ja, de vet nok at folk nå vil ha det mest standare man kan få. En helt standard konsoll som kan levere bra grafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kinect var da neppe noko særlig innoativt for denne generasjonen. Det som var nytt var at man vart påtvunget noko verken MS eller andre har greidd å overbevise meg om at er verdt pengane. Kommer ikkje på eit einaste spill til 360 som var betre med Kinect. Og XO har vel knapt fått eit spill som er mulig å spille bare med Kinect. Når så MS ikkje greier å formidle kvifor Kinect er påtvunget, sitter man att med ein ekkel følelse av at det MS egentlig hadde tenkt med Kinect var at denne måtte være påkobla XO 24/7 samt at Kinect kunne brukast av NSA viss di hadde behov. Mulig spill var underordna og noko MS ville fikse seinare.

 

Så ja, di fleste vil ha ein standard konsoll med mulighet til ekstrautstyr som er verdt pengane nett som di fleste vil ha ein standard gaming PC med mulighet for ekstrautstyr. At hardware blir betre slik at man kan få betre gameplay og betre grafikk seie seg sjølv. For meg vil denne generasjonen mest sannsynlig by på ein anna spillopplevelse enn det vanlige, og enn så lenge ser det ut til at VR kan bli det veivinga var for Wii.

Lenke til kommentar

Det virker som de fleste er fornøyd med at kinect tas bort.

 

Men desverre kan dette ta et skritt i negativ retning av at disse selskapene ikke ønsker å satse på ekstra-utstyr som det kinect prøvde å bli. Tror hvertfall MS vil være meget skeptisk i fremtiden til å gjøre noe unikt. De forstår nok det er bedre å safe inn salg og fortjeneste enn å prøve å gå i bresjen for noe nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ingen tvil om at steamOS vil være den beste "konsollen"

Liker Xbox kontrolleren best da. Kobler den til PC.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Mange her som har Video Games: The Movie? Om ikke så anbefales den, drar opp litt av krigen mellom PS4 og X1.

 

Morsomt at Phil Spencer også drar opp "The Power of the cloud"-tullet og nevner blant annet at skyen gjør konsollen mange ganger kraftigere. Vel, good job

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Mange her som har Video Games: The Movie? Om ikke så anbefales den, drar opp litt av krigen mellom PS4 og X1.

 

Morsomt at Phil Spencer også drar opp "The Power of the cloud"-tullet og nevner blant annet at skyen gjør konsollen mange ganger kraftigere. Vel, good job

Jeg venter ennå på at det skal skje. Selv ikke de rene online-spillene til Xbox One har bedre ytelse i skyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...