Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

MS har vel sett nesten gitt opp ved å gå vekk fra sin opprinnelig visjon om Kinect. Så tolk det som du vil.

 

Er litt det inntrykket jeg og har fått, men prøver å holde liv i ett lite håp :p

 

edit. Men ingen som kan komme på noen kommende spill som vil bruke Kinect i noen større utstrekning?

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke rart, massene ønsker det standare og vil ikke bytte dette mot noe. Nå er det ikke sånn lenger at om man presenterer noe nytt, så får man forhåpninger. Nei, da er det skepsisen som gjelder. Vil dette funke? Hvem har bruk for dette? osv... Skaper et negativt trykk fra start. Fortjenesten blir for dårlig med å satse, og man vil nok ikke få se nye dingser til MS sine konsoller etter oppstyret mot MS det siste året. Neste MS-konsoll blir nok en ren kraftpakke og ingenting nytt og spesielt, desverre. Nå vil jeg tro MS virkelig har fått opp øynene for hvordan "hardcore"-gameren er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke rart, massene ønsker det standare og vil ikke bytte dette mot noe. Nå er det ikke sånn lenger at om man presenterer noe nytt, så får man forhåpninger. Nei, da er det skepsisen som gjelder. Vil dette funke? Hvem har bruk for dette? osv... Skaper et negativt trykk fra start. Fortjenesten blir for dårlig med å satse, og man vil nok ikke få se nye dingser til MS sine konsoller etter oppstyret mot MS det siste året. Neste MS-konsoll blir nok en ren kraftpakke og ingenting nytt og spesielt, desverre. Nå vil jeg tro MS virkelig har fått opp øynene for hvordan "hardcore"-gameren er.

 

Om neste konsoll fra Microsoft blir en konsoll slik vi kjenner den. Jeg blir ikke overrasket om neste "konsoll" fra for eksempel Sony blir samtlige spill gjennom PS Now. De har allerede hintet i denne retningen.

 

Alternativet er at Microsoft lanserer sin neste konsoll i forskjellige varianter, noe ala Steam Box og dagens mobiltelefoner.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

 

 

 

Er litt det inntrykket jeg og har fått, men prøver å holde liv i ett lite håp :p

 

edit. Men ingen som kan komme på noen kommende spill som vil bruke Kinect i noen større utstrekning?

 

 

D4 skal utnytte Kinect, men man kan også spille med en vanlig kontroller. Et av spillene jeg er mest spent på på Xbox One.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-24-d4-looks-like-the-first-game-to-be-truly-better-on-kinect

Lenke til kommentar

Er ikke rart, massene ønsker det standare og vil ikke bytte dette mot noe. Nå er det ikke sånn lenger at om man presenterer noe nytt, så får man forhåpninger. Nei, da er det skepsisen som gjelder. Vil dette funke? Hvem har bruk for dette? osv... Skaper et negativt trykk fra start. Fortjenesten blir for dårlig med å satse, og man vil nok ikke få se nye dingser til MS sine konsoller etter oppstyret mot MS det siste året. Neste MS-konsoll blir nok en ren kraftpakke og ingenting nytt og spesielt, desverre. Nå vil jeg tro MS virkelig har fått opp øynene for hvordan "hardcore"-gameren er.

Ja men i helvete da? Hva faen gjorde MS for å vise at NÅ skulle Kinect være givende innen gaming? Ikke en dritt annet enn noen mega stusselige pikkspill som ikke holder par. Og noen veldig imponerende demoer i etterkant av annonsering..og det ble med nettopp det. Demoer.

 

Årets E3 var vel totalt blottet for spill for Kinect, kombinert med at de nå gjør,det valgfritt.

 

Ikke rart man mister troen, når MS selv gir blankt faen i å i hele tatt prøve å levere noe som fungerer i spill.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man starter et prosjekt som Kinect så kan man ikke forvente gull og grønne skoger fra start... ikke rart MS gav blaffen etterhvert.

De prøvde med Xbox 360, og det solgte i grunn bra. Men hva har de egentlig holdt på med i mellomtiden? Lite som gjenspeiler teknologisprang i Kinectgaming for One ihvertfall.

Lenke til kommentar

Er ikke rart, massene ønsker det standare og vil ikke bytte dette mot noe. Nå er det ikke sånn lenger at om man presenterer noe nytt, så får man forhåpninger. Nei, da er det skepsisen som gjelder. Vil dette funke? Hvem har bruk for dette? osv... Skaper et negativt trykk fra start. Fortjenesten blir for dårlig med å satse, og man vil nok ikke få se nye dingser til MS sine konsoller etter oppstyret mot MS det siste året. Neste MS-konsoll blir nok en ren kraftpakke og ingenting nytt og spesielt, desverre. Nå vil jeg tro MS virkelig har fått opp øynene for hvordan "hardcore"-gameren er.

 

Tja, både ja og nei. Wii var jo en stor suksess hos massene nettopp fordi den gjorde noe annet og nytt. Problemet til Microsoft er at de ikke har klart å vise at Kinect vil ha en stor positiv innvirkning på spillene. De ber om pengene nå, og svarer at det kanskje kommer noe sånt i fremtiden. Det er jo nettopp derfor jeg, og mange med meg, fortsatt sitter på gjerdet, fordi Microsoft er nødt til å vise at den ekstra investeringen er verdt pengene, og den litt dårligere grafikken.

 

Hadde Microsoft sluppet Xbox One med ett spill som viste hvor bra Kinect kan være hadde garantert responsen, og markedet, sett helt annerledes ut.

Lenke til kommentar

Hvilken konsoll er best i følge dere nøytrale? :)

Begrunn gjerne

 

Vel, uten hvordan man vrir og vender på det er PS4 best.

 

Men jeg liker XboxOne bedre som en spillkonsoll uavhengig av graffikk.

 

Spillene kommer jeg nok til å ende opp med å like best på PS4 basert på forrige konsollgenerasjon, men alt kan skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er litt det inntrykket jeg og har fått, men prøver å holde liv i ett lite håp :p

 

edit. Men ingen som kan komme på noen kommende spill som vil bruke Kinect i noen større utstrekning?

 

 

D4 skal utnytte Kinect, men man kan også spille med en vanlig kontroller. Et av spillene jeg er mest spent på på Xbox One.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-24-d4-looks-like-the-first-game-to-be-truly-better-on-kinect

 

 

Artig, skal holde øye med den.

Lenke til kommentar

Hvilken konsoll er best i følge dere nøytrale?:)

Begrunn gjerne

Liker best Playstation 4. En billigere, kraftigere maskin en Xbox One.

 

Har begge, det er Playstation 4 som har fått mest spilletid.

Begge kontrollerene har sine positive og negative sider.

Personlig så er DS4 kontrolleren bedre pga noe større sticker en på X1 kontrolleren.

 

Du blir nok fornøyd uansett om du skal ha en av disse konsollene.

Jeg kunne ikke klart meg med bare 1, endte opp med alle 3 pluss PC.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

 

Er ikke rart, massene ønsker det standare og vil ikke bytte dette mot noe. Nå er det ikke sånn lenger at om man presenterer noe nytt, så får man forhåpninger. Nei, da er det skepsisen som gjelder. Vil dette funke? Hvem har bruk for dette? osv... Skaper et negativt trykk fra start. Fortjenesten blir for dårlig med å satse, og man vil nok ikke få se nye dingser til MS sine konsoller etter oppstyret mot MS det siste året. Neste MS-konsoll blir nok en ren kraftpakke og ingenting nytt og spesielt, desverre. Nå vil jeg tro MS virkelig har fått opp øynene for hvordan "hardcore"-gameren er.

 

Tja, både ja og nei. Wii var jo en stor suksess hos massene nettopp fordi den gjorde noe annet og nytt. Problemet til Microsoft er at de ikke har klart å vise at Kinect vil ha en stor positiv innvirkning på spillene. De ber om pengene nå, og svarer at det kanskje kommer noe sånt i fremtiden. Det er jo nettopp derfor jeg, og mange med meg, fortsatt sitter på gjerdet, fordi Microsoft er nødt til å vise at den ekstra investeringen er verdt pengene, og den litt dårligere grafikken.

 

Hadde Microsoft sluppet Xbox One med ett spill som viste hvor bra Kinect kan være hadde garantert responsen, og markedet, sett helt annerledes ut.

 

Og når dere sitter på gjerdet så høster ikke MS fortjeneste og da ønsker de såklart ikke å grave seg dypere ned økonomisk ved å fortsatt prøve å få Kinect til å bli en suksess. Kinect har mange spill på 360 hvertfall, men det betydde ikke mye har man sett for den videre utviklingen. Man vet folk er villige til å støtte prosjekter før man har fått sluttprodukt, men det ser ikke ut til å være tilfelle med Kinect og dens fremtid.

 

Hva mener du med "positiv innvirkning på spillene"? Hva forventer du av Kinect? Helt spesifikt altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke rart, massene ønsker det standare og vil ikke bytte dette mot noe. Nå er det ikke sånn lenger at om man presenterer noe nytt, så får man forhåpninger. Nei, da er det skepsisen som gjelder. Vil dette funke? Hvem har bruk for dette? osv... Skaper et negativt trykk fra start. Fortjenesten blir for dårlig med å satse, og man vil nok ikke få se nye dingser til MS sine konsoller etter oppstyret mot MS det siste året. Neste MS-konsoll blir nok en ren kraftpakke og ingenting nytt og spesielt, desverre. Nå vil jeg tro MS virkelig har fått opp øynene for hvordan "hardcore"-gameren er.

 

Tja, både ja og nei. Wii var jo en stor suksess hos massene nettopp fordi den gjorde noe annet og nytt. Problemet til Microsoft er at de ikke har klart å vise at Kinect vil ha en stor positiv innvirkning på spillene. De ber om pengene nå, og svarer at det kanskje kommer noe sånt i fremtiden. Det er jo nettopp derfor jeg, og mange med meg, fortsatt sitter på gjerdet, fordi Microsoft er nødt til å vise at den ekstra investeringen er verdt pengene, og den litt dårligere grafikken.

 

Hadde Microsoft sluppet Xbox One med ett spill som viste hvor bra Kinect kan være hadde garantert responsen, og markedet, sett helt annerledes ut.

 

Og når dere sitter på gjerdet så høster ikke MS fortjeneste og da ønsker de såklart ikke å grave seg dypere ned økonomisk ved å fortsatt prøve å få Kinect til å bli en suksess. Kinect har mange spill på 360 hvertfall, men det betydde ikke mye har man sett for den videre utviklingen. Man vet folk er villige til å støtte prosjekter før man har fått sluttprodukt, men det ser ikke ut til å være tilfelle med Kinect og dens fremtid.

 

Hva mener du med "positiv innvirkning på spillene"? Hva forventer du av Kinect? Helt spesifikt altså.

 

 

Jeg forventer at den skal ha stor innvirkning på hvordan jeg spiller de spillene jeg i dag spiller med kontroll, som skytespill, FIFA, osv. Hvordan de skal klare det får bli opp til dem selv, men om de ikke klarer det er åpenbart produktet ikke verdt pengene for min del. Om Microsoft ikke viser meg noe som er verdt investeringen er det klart jeg ikke betaler ekstra. Man må nesten vise at produktet man prøver å selge er verdt pengene, ellers kommer ikke folk til å kjøpe det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du er ikke av kickraiser-generasjonen altså. Helt fair det, men det er vanskelig for MS å levere en god kinect opplevelse om man skal ta utgangspunkt i deg, for da vet jo ikke MS hva du forventer annet enn at spill skal kunne spilles uten standard kontroller. Sånn jeg har skjønt det har aldri Kinect vært ment å erstatte standard kontroller, men heller være et supplement til mainstream spill. Forza har vel headtracking, så det er jo noe. Er jo egne kinect-spill også, så MS har jo gjort en innsats allerede for å levere spill man kan spille ved å bare bruke kinect.

 

MS har vel sett at folk ikke er interessert nok i å kjøpe kinect-spilla til 360, og gav kinect en sjanse til til XO, men kommet til konklusjonen at kinect er mer enn byrde enn nytte for økonomien. Å få det til å virke som MS ikke har gjort nok mtp kinect er ikke et riktig bilde av situasjonen. Noen vil hevde de har gått for langt i å støtte kinect.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men det er vanskelig for MS å levere en god kinect opplevelse om man skal ta utgangspunkt i deg, for da vet jo ikke MS hva du forventer annet enn at spill skal kunne spilles uten standard kontroller.

Hør her: Wii solgte såpass bra som den gjorde fordi Microsoft pakket med Wii Sports som viste noe av hva Nintendo trodde og mente kontrolleren var god for, flere spill til konsollen var også basert på dette konseptet slik som Skyward Sword eller Metroid Prime 3: Corruption. Uten Wii Sports er det rimelig sannsynlig at Wii hadde vært en større fiasko enn Wii U er i dag.

 

Problemet med Kinect på Xbox One var at de ikke hadde et spill som solgte konsollen lignende Wii Sports, når Microsoft ikke klarer å komme på en god grunn til at Kinect må følge med konsollen er det svært få mennesker som blir overbevist om at dette er noe poeng i det hele tatt. Det er svært sjelden kunden vet hva h*n vil ha før han ser det selv, markedsføring eksisterer fordi mennesker er til en viss grad impulsive.

 

Som Yahtzee sa angående Wii U: "the gamepad is a solution looking for a problem." Det samme kan sies om Kinect.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

men det er vanskelig for MS å levere en god kinect opplevelse om man skal ta utgangspunkt i deg, for da vet jo ikke MS hva du forventer annet enn at spill skal kunne spilles uten standard kontroller.

Hør her: Wii solgte såpass bra som den gjorde fordi Microsoft pakket med Wii Sports som viste noe av hva Nintendo mente kontrolleren var god for, flere spill til konsollen var også basert på dette konseptet slik som Skyward Sword eller Metroid Prime 3: Corruption. Hadde Wii solgt like bra om Nintendo ikke hadde lagt med Wii Sports? Absolutt ikke. Problemet med Kinect på Xbox One var at de ikke hadde et spill som solgte konsollen lignende Wii Sports, når Microsoft ikke klarer å komme på en god grunn til at Kinect må følge med konsollen er det svært få mennesker som blir overbevist om at dette er noe poeng i det hele tatt. Det er svært sjelden kunden vet hva h*n vil ha før han ser det selv, markedsføring eksisterer fordi mennesker er til en viss grad impulsive.

 

MS kuttet ut Kinect til XO for å øke fortjenesten på konsollen. De driter nå lodrett i Kinect, det ser alle, men de prøvde med 360 og i begynnelsen av XO sin levetid. Det fins spill, det er bare at kunden ikke vil ha spill som tar i bruk kinect ene og alene... Så blir litt teit å klage over at kinect ikke ble en suksess når man selv ikke valgte å støtte opp om den fra starten...

 

Kunden trenger ikke vite hva man får før man legger inn en investering... det har man jo sett med maaaaange kickstarter-prosjekt. Folk støtter selv om prosjektet kan bli mislykket og ræva... men Kinect ønsker ikke folk å gjøre det i stor nok grad til at det lønner seg for MS. Så da gjør MS det eneste fornuftige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...