Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er nå at 510'en blir for liten xD Jeg er svaksynt og når jeg sykler så bruker jeg linser, og da blir det som er på nært holdt så fryktelig lite xD

 

 

Fikk samme problem med 500 så bestilte edge 1000 igår. Spent på om den blir for stor. 810 hadde sikkert passet bedre men liker ikke å kjøpe "gammel teknologi". Og så kostet edge 1000 bare noen hundrelapper mer.

 

Etter å ha lest litt på watt-meter så ser jeg det er flere typer.

 

Hvordan vet jeg hva som passer meg??

Det spørs hva du vil ha. Viss du skal ha Stages er det bare å finne ut hvilken krankarm og lengde du har.

Lenke til kommentar

Fikk samme problem med 500 så bestilte edge 1000 igår. Spent på om den blir for stor. 810 hadde sikkert passet bedre men liker ikke å kjøpe "gammel teknologi". Og så kostet edge 1000 bare noen hundrelapper mer.

 

Edge 1000 har jeg ikke bruk for + at den har veldig dårlig batteritid sier de i forhold. Men nå har jo jeg en 510 og ikke 500 som du, så å kjøpe en 510/810 ville vært å kjøpe gammel teknologi ja.

 

Etter å ha lest litt på watt-meter så ser jeg det er flere typer.

 

Hvordan vet jeg hva som passer meg??

 

Det handler om pris. 4iii sitt koster halvparten av Stages, men gir piiiittelitt dårligere målinger tror jeg + at det er litt trasig å måtte sende inn krankarmen din for at de skal montere det. Men med 4iii har du mulighet for høyre og venstre krank - Stages er kun venstre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal flytte til USA til sommeren. Så jeg vurderer å selge landeveien å kjøpe en ny der borte.

Dette er en 2008 modell Trek Madone 5.5 pro, men var ny i 2011 (overligger).

Sykkelen har selvfølgelig blitt brukt en del, men er også velholdt og slitedeler har blitt byttet.Estetisk ser den fin og ren ut. I tillegg har jeg oppgradert noen av Force delen til Red. Hva kan en fornuftig pris på denne være?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den har riktignok vært ferdig i en måneds tid, men slenger likevel opp et bilde av mitt første selvbygg. Kjøpte ramma fra CRC og har satt den sammen av deler jeg hadde fra før og noen som har blitt kjøpt brukt. Gøy med stålramme, overraskende bra på sti og en gøyal liten commuter :)

 

FullSizeRender_zpsjtrigwp8.jpg

 

Ramme: Ragley BluePig

Gir: Sram x9 bak, x7 trigger 

Bremser: Shimano SLX, 203mm foran og 180mm bak

Pinne: Ragley

Sete: fra min Specialized Enduro

Krank: Shimano XT

Pedaler: Godt brukte wellgo flatties

Dekk: Conti X-king 2.4 foran og bak

Gaffel: Rockshox Revelation RC3, 150mm

Felger: DT Swiss greier fra enduroen

Endret av Hotel Papa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har på årets første turer slitt usedvanlig mye med kramper i lårene, både foran og bak. Forskjell fra i fjor er vel at sesongen har startet langt hardere, den tredje turen er den lengste jeg har kjørt i mitt liv. I tillegg har jeg i vinter trent langt mer styrke enn vinteren før, beinmuskulaturen er langt kraftigere enn tidligere.

 

Noen tanker om hvorfor krampe har blitt et problem? Styrketreningen, eller at jeg kjører for hardt før formen er inne? Evt. noen tips for å redusere risikoen for krampe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har på årets første turer slitt usedvanlig mye med kramper i lårene, både foran og bak. Forskjell fra i fjor er vel at sesongen har startet langt hardere, den tredje turen er den lengste jeg har kjørt i mitt liv. I tillegg har jeg i vinter trent langt mer styrke enn vinteren før, beinmuskulaturen er langt kraftigere enn tidligere.

 

Noen tanker om hvorfor krampe har blitt et problem? Styrketreningen, eller at jeg kjører for hardt før formen er inne? Evt. noen tips for å redusere risikoen for krampe?

 

Drikk Farris. Før, under og etter øktene. Ta også magnesiumtabletter.

Jeg bruker å blande Farris med saft som inneholder sukker. Saft uten sukker er bare tøv å drikke. Den uken jeg skal delta i løp, så spiser jeg tabletter i tillegg til å drikke Farris. Ukene utenom drikker jeg ikke noe farris, men man skal jo ikke bryte seg på treningsturer. Det har man lite igjen for. Lange sone 2 økter er det som gjelder.

Lenke til kommentar

Noen her som har vært på ukestur i europa på landevei? Det er mange nettsider som selger turer, men da ofte med offroader og beregnet på familier. Vi er to stykker som skal på reise. Budsjettet er fra 10-20k. 

Jeg har det, men aldri kjøpt ferdig tur. Bare satt opp en rute på forhånd, funnet ut hvor mang kan sove, noen backupplaner ved dårlig vær osv. og så satt i gang. Kan enten leie sykkel dit man drar eller ta med egen. Selv har jeg hatt min egen sykkel.

 

Evt. har På Sykkel bladet ofte mange fine turer i Europa. Mange der som ikke er offroad eller familie, men asfaltvei over fjell med fin utsikt og hard sykling.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Farris? Det er jo den drikken med mest salt, og salt forhindrer vell blodtilførselen? 

 

Salt og salter er ikke det samme.

 

 

Farris inneholder følgende mineraler: Magnesium 30mg/l, kalsium 26 mg/l,kalium 16 mg/l, klorid 590 mg/l, hydrogenkarbonat 300 mg/l, sulfat 15 mg/l og natrium 400 mg/l, totalt mineralinnhold 1 400 mg/l.

 

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...