Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke olje nå? Solstad under Akers vinger, og bunnen er vel nådd?

Spørsmålet er vel om bunnen er nådd, eller om det skal videre ned. Det er ikke umulig, og spesielt enkeltselskaper.

 

At Solstad som virksomhet nok kommer til å klare seg er jo ikke det samme som at dagens aksjeverdi skal opp. Kan fort ha behov for emisjoner der, for eksempel. Aker gir jo ikke penger til Solstad gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor ikke olje nå? Solstad under Akers vinger, og bunnen er vel nådd?

 

Kan godt hende. Men slett ikke alle er sikker på at olje blir så mye mer å satse på.

Spesielt det norske markedet, der kostnadene fremdeles vil være høye ift andre steder.

Men kanskje. Ikke så godt å vite.

 

Du må skille mellom oljeselskaper og serviceselskaper. De norske serviceselskapene er tungt inne i andre markeder enn det norske. Disse andre markedene er imidlertid også ganske preget av høye kostnader. Norsk sokkel har faktisk ikke spesielt høy produksjonskost.

 

Men om framtiden domineres utelukkende av billig midtøsten-olje og onshore shale, så er nok alle norske oljetilknyttede selskaper i trøbbel. Vi er best på vanskelig, dyr produksjon offshore (men ikke bare i Norge).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"The average idiosyncratic volatilities are 17.99% for penny stocks and 8% for non-penny

stocks, which suggests that the returns of penny stocks are twice as much volatile as those of non-

penny stocks."

 

Clearly they are referring to individual stocks.

Ja, det er ganske klart, det kommer fram av definisjonen på begrepet de bruker.

 

AtW

Den siste biten må du gå selv.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg vil gjerne se nærmere på et selskap som ble nevnt i et jobbintervju. Jeg husker ikke helt navnet, men de er notert i Sverige mener jeg. Selskapet driver med salg av odds til andre bettingselskaper, og har hatt en sterk vekst det siste året, spesielt i tiden før EM. Er det noen som har peiling på hvilket selskap jeg skal frem til? 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er ikke noe å beklage, men det illustrerer at det ikke er lett å operere som spåmann.

 

AtW

 

Det illustrerer også det jeg poengterte; nemlig at aksjer ofte er "billige" av en grunn. Som regel er de ikke "billige", men korrekt priset og på vei enda lenger ned. :) 

 

Håper ellers ingen handler på tips her inne uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...