Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man tør å bo i USA er det liten grunn til å ikke reise til Europa. Mange ganger høyere sjanse for å bli drept i USA. Også om det er terror man frykter er statistikken i USA ikke særlig pen, for masseskyting er bare et annet ord for terror begått av hvite.

Forskjellen er at en vet hvor de tryggeste steder er hjemme og terrorisme er på tilfeldige steder, ikke mellom kriminelle mennesker. Var i Detroit ikke så lenge siden, ikke et sted jeg anbefale for utlendinger, men helt ok så lenge du kjenner de trygge områdene.
Lenke til kommentar

Frykten for terror er irrasjonell. Jeg ville reist helt uten bekymringer.

 

Det ser ut til at folk trur det er spesielt ille her nå. Det er bare media som lurer dere. Antall drepte i terror på europeisk jord synker, og synker, og synker.

2010-tallet er tryggere enn 2000-tallet, som igjen er tryggere enn 1990-tallet, som igjen er tryggere enn 1980-tallet, som igjen er tryggere enn 1970-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Køben til helga :w00t:  (miniferie)

 

Bursdagsgave til meg selv, barnefri langhelg sammen med kona.

 

Rart hvordan mediene synes å suge alt de kan ut av terroraksjoner.

Her om dagen kjørte en av de norske nettavisene et bilde av et av flyene som traff Word Trade Center i 2001, og kjørte en artikkel med de verste terroraksjonene som har vært.

 

De kjører jo vann på mølla og bidrar til nettopp det svina ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min neste tur blir til Tyskland i midten av juni.

 

Deretter går turen til Austin, New York og Phoenix. Vurderer å ta en liten tur over grensen til Mexico også.

 

Så blir det en uke i starten av August, hvor turen går til Polen og Slovakia.

 

Gleder meg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på å feire jul i Manila, Filippinene. Spørs hvor godt vår nyfødte oppfører seg i nermere fremtid.

Det er mye fint å oppleve i Filipinene, men Manila syntes jeg var en stor skuffelse. Om ikke du har veldig gode grunner til å bli i Manilla bør du komme deg til bedre deler av landet.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Manila, og julen er den verste tiden på året å forflytte seg rundt i trafikken. Hele desember er egentlig en stor trafikkork. Jeg hadde familien min på besøk julen 2014. De var her i 3 dager før vi dro ut av byen for å oppleve strandliv. De elsket Filippinene, men mislikte Manila. Vi brukte minst et par timer om dagen i trafikk. Det yrer av folk i alle butikker og gater. Mall of Asia, med en kapasitet på 4 millioner mennesker, var stappet tid randen.

 

Men om du bor i Taguig, Makati, eller spesielt Global City, og sightseeing ikke er poenget med ferien, så kan det absolutt være verdt det. Det er et stort utvalg av restauranter, barer og nattklubber i verdensklasse innen relativt liten avstand.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

Lurer på å feire jul i Manila, Filippinene. Spørs hvor godt vår nyfødte oppfører seg i nermere fremtid.

Det er mye fint å oppleve i Filipinene, men Manila syntes jeg var en stor skuffelse. Om ikke du har veldig gode grunner til å bli i Manilla bør du komme deg til bedre deler av landet.

 

Er selvfølgelig pga familie som bor der (Marikina City), men har også noe på øya Cebu og i provinsen på naboøya til Boracay (hva enn den heter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...