Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom nettopp hjem fra Gøteborg, neste helg går turen til Warzawa før jeg deretter drar til Wien. I slutten av juli drar jeg til Amsterdam og Brussel (Tomorrowland). I August og September flyr jeg til Singapore, for å deretter ta buss/tog til Kuala Lumpur, en uke på Perhentian islands før jeg flyr hjem fra KL igjen.

 

Neste høst/vinter blir det enten Australia/ New Zealand eller backpacking i Asia.

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Jeg skal faktisk reise alene til Malaga for første gamg. En uke til jeg reiser:)

Hvor i Malaga?

Torremolinos :)

Ta deg en liten tur til Ronda. En gammel by bygget på et høyt platå med en ravine og en svær bro som deler byen i to. Nydelig sted. Også er det noen huler i nærheten man kan spasere i, men må innrømme jeg ikke husket hva de heter.

Lenke til kommentar

 

Må man ikke det?

Har hørt at man måtte bestille alt via et lokalt selskap og bruke en viss sum per dag for å slippe inn. De ønsker visst ikke et lass med backpackere.

 

Teknisk sett ja.

Man kan bare få visum gjennom og bruke et lokal registret selvskap. Visum avgiften er 250 Usd per dag i March, April, May, September, October, and November. og 200USD  i January, February, June, July, August, and December.

 

Det kommer også en 40USD tillegg PER DAG om man reiser alene.  

Prisen inkluderer alt av hotel, transport, mat guide osv..

 

Så teknisk sett skulle jeg betalt 240 usd per dag  nå i Juli MEN, det fins smuthull..  Man må fortsatt bruke en reiseagent for og få visumet, men man kan "pay as you go" men da må man søke spesielt,  er det jeg har gjort og fått godkjent. 

 

Bhutan er kanskje litt Nord Korea light men, jeg var i Nord Korea i 2014 og det var ekstremt lett of fikse visum og dra inn, var også laaaaaangt billigere enn Bhutan turen blir

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som tittelen sier. Hvor er det du skal på ferie? Fortell også hva du skal gjøre der så dette ikke blir en kjedelig telletråd.

 

Neste stedet jeg skal er: Italia/Frankrike i sommer. Jeg skal være der i 3 uker. Skal besøke slekt, være på steder jeg aldri har vært før og besøke steder jeg har vært og vil dra til igjen f.eks. Venezia. Skal også prøve å komme meg på en AC Milan kamp/trening.

 

Høres kult ut. Italia/ Frankrike må være fantastisk fin ferie! :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-lYlo5C

 

 

 

Jeg skal faktisk reise alene til Malaga for første gamg. En uke til jeg reiser:)

Hvor i Malaga?
Torremolinos :)

Ta deg en liten tur til Ronda. En gammel by bygget på et høyt platå med en ravine og en svær bro som deler byen i to. Nydelig sted. Også er det noen huler i nærheten man kan spasere i, men må innrømme jeg ikke husket hva de heter.

 

Så det ikke før nå, men har faktisk vært der for noen år siden! Veldig fint :)

 

 

Om jeg ikke begynner på skole til høsten vurderer jeg faktisk en sydentur til :) Vurderer Spania da også, siden jeg ser på det som nokså trygt. Eventuelt hellas :) 

Endret av Slettet-lYlo5C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...