Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Blir en uke på Røros i juni, så en uke i Nederland/Belgia i Juli. Før jeg skal reise 3 uker i september, enda ukjent destinasjon. Må velge mellom Asia (filipinene, Malaysia etc), USA (roadtrip fra NY -> Miami, så Bahamas) eller Sør amerika (Mexico, nica og Puerto rico)

Lenke til kommentar

Dropper planene om å gå Sveits på tvers, ingen bekjente var interessert i å være med, så jeg drar til Kaukasus i stedet. Georgia og Armenia, med besøk til Nagorno-Karabagh. Abkhazia er jeg ikke sikker på å om jeg gidder.

 

Så kult! Jeg har en venn fra Georgia og det virker som et fantastisk land med utrolig hyggelige folk. Hva skal du gjøre der?

Lenke til kommentar

 

Dropper planene om å gå Sveits på tvers, ingen bekjente var interessert i å være med, så jeg drar til Kaukasus i stedet. Georgia og Armenia, med besøk til Nagorno-Karabagh. Abkhazia er jeg ikke sikker på å om jeg gidder.

 

Så kult! Jeg har en venn fra Georgia og det virker som et fantastisk land med utrolig hyggelige folk. Hva skal du gjøre der?

 

 

Ankommer Tbilisi og har en hel dag der før jeg tar et lite fly til en region som heter Svaneti. Der kommer jeg til å ta en lang tur i fjellene med en av de som driver gjestehuset (Mazeri Peak Guesthouse). Blir her i to netter, før jeg reiser tilbake til Tbilisi. Kommer til å stikke innom en tur til Goris for å besøke Stalin-museet, og tar en tur til Kazbegi (som de fleste andre gjør når de er innom Georgia). Planen er nattog videre til Yerevan, og i Armenia blir det litt rinse-repeat av Georgia. Er glad i fjellturer så det blir litt av det her også. :) Foruten dette er planen å drikke mye vin og spise mye mat.

 

 

Georgia er det aller fineste landet jeg har vært i, rent naturmessig. 

 

 

Med ganske god margin. India var bra, med Georgia er helt utrolig. 

 

Det lover godt. Bildene jeg har sett er fantastiske, men jeg tror aldri bilder kan måle seg med å faktisk være der. Hvor i landet besøkte du?

Lenke til kommentar

Jeg var stort sett i Tbilisi og Mtskheta, men dro også til Kazbegi. 

 

Tbilisi er en av de hyggeligste byene jeg har vært i. Folk er kjempehyggelig, maten er utrolig og det er rent og trygt. Selv etter uttalige flasker Saperavi følte jeg meg svært trygg i Tbilisi klokken 03 om natten, gående til hotellet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde tenkt å reise til Frankrike/Beligia til sommeren men det ser ut til å være utrygge i de siste året. Flere amerikanere frykter terrorismen og vill ikke reise til Europa.

 

Da blir det Montreal til sommeren, men denne påskeferie skal jeg til Hilton Head, SC. Trygt og billig!

Sjansen for å dø i trafikken er mye mye større enn terror. Helt irrasjonell frykt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjansen for å dø i trafikken er mye mye større enn terror. Helt irrasjonell frykt.

 

Jeg skylder på media som kun vil rapportere den sensasjonelle og spektalulære. Om noen blir drept av en hai kommer det i media verden over, men jeg kun ikke huske én eneste gang å ha lest om noen som ble drept av en ku som jo er langt mer vanlig eller av fall i trapp som er langt mer vanlig enn det igjen.

 

De er som folk som er redde flr å fly, men det er å kjøre til og fra flyplassen som er det mest risikable.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...