Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Shadow Warrior-kjerringen min er nå level (unnskyld, RANK) 6, og er Renown level 5 eller noe slikt.

Jeg lurer egentlig mest på om det ikke finnes noen General Chat av noe slag i spillet? Kunne gjerne tenkt meg å spørre publiken om en del ting der etter hvert som spørsmålene dukker opp. :|

Ellers oppdaget jeg akkurat NU at spillet tydeligvis ikke takler at man alt-tabber.

Endret av Zealuu
Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Synes det er dårlig med prating i WAR, ja. Er jo ingen som skriver noe som helst. Føles litt tomt, selv om det er utrolig mange som spiller. Hvorfor?

Endret av medlem-105082
Skrevet
Synes det er dårlig med prating i WAR, ja. Er jo ingen som skriver noe some helst. Føles litt tomt, selv om det er utrolig mange som spiller. Hvorfor?

Virkelig? Jeg husker når jeg spilte WoW, drev jeg å pratet med lagkameratene mine hele tiden. Jeg brukte evigheter på å levle opp da.

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Joda, prater med lagkamerater og venner. Men er ingenting i "general chat". Altså meningsløs prat mellom ukjente folk.

Endret av medlem-105082
Skrevet

Er i en guild med 200 medlemmer og det løper folk over alt. Har aldri noe problem med å komme inn i en gruppe eller lage en selv. For ordensskyld hehe never jeg at jeg spiller Order foreløpig :)

Som en kommentar på tidligere nevnte grusomme "anmeldelse" av WAR på spillmagasinet så jeg akkurat nå at Daglbadet har laget en liten artikkel som er langt mer nyansert og trekker frem viktige og positive inntrykk:

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/24/547951.html

For dere som vurderer å prøve spillet anbefaler jeg den som en god pekepinn på hva dere kan forvente.

Skrevet

Du snakker i general chat ved å bare skrive /1 enkelt og greit, så skriver du rett etter hva enn du vil. Men ja det sosiale rundt omkring er kanskje litt dødt.

Men jeg har funnet den perfekte guilden, helt fantastisk og rvr'e sammen etc og vi har masse og skravle om. =)

Skrevet (endret)
Joda, prater med lagkamerater og venner. Men er ingenting i "general chat". Altså meningsløs prat mellom ukjente folk.

Er vel fordi de fleste ikke vet at det finnes en "general chat" altså /1. Mener å huske at det ikke fantes noe general chat før mot slutten av open beta eller lignende. Så kan rett og slett være at de fleste ikke er klar over at det finnes. Jeg tenkte ikke over det før jeg ved et uhel fant det ut.

Også er det jo ganske store guilder gående rundt om kring, så kan hende at de fleste har det greit nok ved å prata i /guild.

Endret av Nitrius
Skrevet
Ellers oppdaget jeg akkurat NU at spillet tydeligvis ikke takler at man alt-tabber.

Et lite "triks" er å kjøre i windowed mode i samme oppløsning som om du skulle kjørt fullscreen mode. Da går det an å alt-tabbe pluss at du som oftest får bedre frame rate. Litt kjipt å crashe når det er 30min+ med kø.

Skrevet

Er ikke så lett å si hva som er bra med WAR, grafikken imponerer vell egentlig ingen, ei gjør heller UI eller noe av det andre visuelle det, det er ikke så alt for mye revolusjonerende i selve spillet heller, men det er bare det at det er så utrolig gøy?!

Hva som egentlig gjør det gøy har jeg ikke helt forstått enda, men selv om questene er veldige like de fra andre spill så blir det stikk motsatt enn hva det var i Age of Conan hvor ting blei gørr aktig kjedelig etter hvert, i WAR så er det veldig mange små detaljer rundt oppdragene som gjør de morsomme! Om det så er å bli skutt ut av en kanon inn i fortet til fienden, eller om det er å kaste dverger ned fra klipper, you name it så er det utrolig morsomt og drivene!

Public Quest er også et helt genialt konsept!

Og motsetning til WoW hvor du har de samme gjentagende Battlegrounds kartene om og om igjen føles PvP og RvR mye mer variert og morsomt i WAR! Og det er mye mer taktikk inne i bildet og ikke bare om å gjøre og være raskest som det fort blir i diverse andre spill.

For meg blir WAR det stikk motsatte av Age of Conan, Funcom la mye press på seg selv med måten de hauset opp under spillet, de satset tungt på flott grafikk, god lyd og mange lovnader om revlusjonerende gameplay.. Når det gjelder grafikk og lyd så gjorde de det bedre enn samtlige MMO-spill til nå! Men det hadde sin bakside, nemlig mye loading, ting er overhode ikke sømløst og ytelsen er så som så for de med svakere maskiner. De forsøkte også å gjøre noe med kampsystemet ved å innføre kombinasjoner, forskjellige retninger å slå i, skjold retninger osv.. Alt ser bra ut på papiret men det fungerte dessverre ikke like godt i praksis. Og på måten Funcom hauset opp spillet på, alt som var lovet osv.. Så leverte rett og slett ikke Funcom det folk hadde forventet av dem, og det punktet Funcom skuffer mest på er jo ineffektivitet når det kommer til patching og legge til mer content.

WAR på sin side er det stikk motsatte, EA Mythic hauset knapt opp spillet i det hele tatt, de har ikke satset tungt på verken grafikk, lyd eller noe.. Nå kunne riktig nok lyden vært mange hakk bedre, fordi den er rett og slett skamlig dårlig til tider, samt at mange av animasjonene verken er i synk eller stort å se på visuelt. De satset på det gamle og trygge og lovet ikke spillerne alt mulig rart før release, og dermed er ikke forventningene de samme og WAR overrasker positivt sammenlignet med Age of Conan som ikke hadde kjangs til å innfri alt det Funcom hadde lovet på forhånd!

EA Mythic har kjørt den trygge linjen, de har lagt inn noen geniale ting slik som Public Quest, istedenfor å fokusere mye på verken det visuelle eller det å revlusjonere kampsystemet eller noe slikt har de satt seg ned å fikset noen skikkelig humoristiske oppdrag og gjort hele gameplayet latterlig morsomt, istedenfor å revlusjonere har de rett og slett bare gjor ting mer gøy!

Men alt er ikke bare fryd og gammen heller, det er noe med det visuelle som føles "buggy", animasjonene er rett og slett for svake, ikke alt går synkronisert og kampene føles ofte trege og "laggy". Dette er ting EA Mythic burde få ordnet på den første / de første månedene, samt så fort som overhode mulig få inn de siste klassene som de ikke fikk klare til release! Give me Orc Choppa!

Skrevet (endret)

Et lite "triks" er å kjøre i windowed mode i samme oppløsning som om du skulle kjørt fullscreen mode. Da går det an å alt-tabbe pluss at du som oftest får bedre frame rate. Litt kjipt å crashe når det er 30min+ med kø.

Får prøve den i morgen. Når dere snakker om kø, er det kø til serveren eller RvR-scenarios dere mener?

Ble for øvrig level 7/5 (Rank/Renown) før jeg gav meg for i dag. Det er småkjipt at alt utstyr jeg har fått så langt ser klin likt ut bortsett fra på fargene.

Endret av Zealuu
Skrevet

vurderer kansje å prøve warhammer online. Noen som har kjøpt og prøvd? Leser en del om "tekniske problemer" og lang ventetid på serverne... men av det som ligger på youtube, ser spillet ut ganske bra.

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Lang ventetid på de serverne som er full, ja. Det fikser de vel i kveld? Ellers er det ikke noe ventetid. :)

Endret av medlem-105082
Skrevet (endret)

går det ann å laste ned spillet? Vet hvor man kjøper lovlig nøkkel, Men hos dem går det ikke ann å laste det ned.

Endret av hproslan
Skrevet
Og :p det var noen som spurte hvor mye det kostet hver måned, men han fikk ikke noe svar...

så hvor mye er det ?

koster 110kr i måneden å spille tenker jeg :O

Skrevet

Hmmmm bedre frame-rate sier du? DETTE må jeg teste..for normalt går frame rate ned med windowed mode..men håper på forbedring her...så skal prøve i kveld:)

Merker foresten godt at det lagger i spillet om man er mer enn 10 stk på et sted..det samme slet jo wow med i lange tider...men omtrent aldri lag i wow nå lenger..nesten uansett hvor mange spillere som er samlet..hva kommer dette av? Har dem klart å putte nok cpu'er..minne..etc inn i serverene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...