Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har Core og Open, derimot ikke bekreftet hva slags regler Open vil ha. Får vente og se hva de har tenkt til å gjøre.

 

Core:

- RvR og PvE soner er adskilt

- Hver gang du er i en rvr sone så får du Bolster Buff, noe som gjør at du får høyere lvl og derimot mer liv, men du har fortsatt de samme skillsa som du hadde når du dro dit. Dette gjør at selv de på lvl 1 kan pvpe rett fra starten.

 

Open

- Alle kan pvpe i pve soner.

- Får ikke bolster buff.

- Blir til en kylling når du går ned i en lavere tier.

Lenke til kommentar

En ting jeg synes er spesielt kult med WAR er at Order og Destruction har forskjellige klasser, selv om dem er egentlig veldig like værandre. Dem har egene spesiele armor typer alle sammen og ingen på Destruction kommer til å møte noen ifra Order med samme armor. Spels og alt er også forskjellige.

 

Slik er det jo idag i bla WoW, hvor du møter din klone for vær sving du tar. Mye mere variasjon og en klar linje mellom "the good guys og the bad guys". World of Warcraft sitt navn er egentlig litt latterlig...hvor er lissom WAR i Warcraf..PvP der er jo bare teit.

 

WAR kommer nok til å bli stort med RvR..og alle WoW zombiene kommer til å skrike som dem så fint gjør.

Lenke til kommentar

Open ruleset har bakdelen av at man blir til kylling bare man går inn i en lavere tier sone, fordi man automatisk flagges for RvR. I Core rulesettet blir man kun til kylling om man angriper noen eller manuelt flagger seg selv for RvR.

 

Dette er egentlig helt greit for meg, jeg har ingen planer om å spille på Open server i WAR, siden Core er åpenbart det spillet er designet for. Det er nok av PvP overalt i WAR uten å måtte spille på en komplett åpen server det.

 

La oss prøve å ikke la denne tråden koke ned til dissing av andre spill og sammenligning med den 300tonns "elefanten i rommet" som er WoW. Spillene blir allerede konstant sammenlignet på alle mulige måter, la oss småprate rundt WAR istedet! :)

Lenke til kommentar

Er da genialt system egentlig, å bare kjøre en sånn skikkelig streng linje mot høylvl-lavlvl ganking. Er ingenting som er mer frustrerende i et MMO enn å bli direkte hindret i å gjøre fremgang av en eller annen trist sjel som bruker sin egen tid på å kaste bort din.

 

En annen ting de gjør for å fremme følelsen av likeverdig PvP i spillet er den automatiske oppjusteringen av lvl når du entrer et RvR område. F.eks, er man lvl 31 og går inn i et Tier 4 RvR område blir man automatisk sett på som lvl 36 i PvP sammenheng. Dette gjøres så andre ikke har så stor fordel mot deg om de er høyere lvl.

 

De har jo selvsagt eventuell fordel ved å ha trent flere skills og slikt, men har man hodet med seg er det gode muligheter for å komme seg vekk seirende om stier skulle krysses på slagmarken. :)

Lenke til kommentar

Synes det kylling greiene blir for teit. For det første fordi det da tar vekk muligheten til å ferdes i low lvl områdene når en avanserer (jeg liker å reise rundt...utforske) Jeg kunne heller ikke brydd meg mindre om det kommer en high lvl og ganker meg som low lvl. Vi er fiender, mao man dreper en av det motsatte lag, uansett lvl..

 

Bare for å dra inn litt fra WoW også, hvor gøy var det ikke å bli kalt inn av low lvls i Tarren Mill og "gjennopprette ro og orden" :D Spesiellt hvis det utvikler seg videre til et stort slag!

 

Nei, synes dette blir for dumt av Mythic å implimentere. Og da jeg leste om at det blir "battlegrounds" (scenarios ol.) i WAR, da må jeg si jeg ble skuffet..

 

La meg få en helt åpen verden uten instancer og restriksjoner, og gi meg skikkelig krig!

Endret av Defo
Lenke til kommentar

Du kan dra rundt i low lvl områdene, men du blir til en kylling hvis du drar inn i RvR-sonen. Skal du utforske noe der så gjør du det når du lvler, det er uansett ikke store RvR-soner i de laveste tiers, så det er ikke mye å utforske.

 

Du kan også utforske fienden sin PvE-sone, der blir du til en kylling hvis noen angriper deg.

 

Ser ikke det store problemet, spillet er også bygd opp slik at highlvls ikke må komme inn i RvR-sonen til lavere tiers siden de blir å ta over hele sonen, litt vanskelig å forsvare et keep når du er 20 og dem 40.

 

Jeg synes også det er helt greit å bli ganket av en highlvl i andre spill, men det fungerer ikke med det oppsettet WAR har.

 

Defo: "Skikkelig" krig er ikke lvl 40 vs lvl 10, dra til AoC hvis du liker slikt.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg liker det kyllingsystemet. Vil jeg utforske en sone gjør jeg det enten når jeg er i rett level eller den er høyere enn meg (blir mer utfordrende og morsommere da).

 

Og hvorfor er det morsomt å dra til en low-level sone for å gjenopprette lov og orden? Kaos er mye kulere. :p Og om lov og orden er så viktig vil du nok slite når jeg kommer og tar over byen din for en stund og du ikke slipper ut. ;)

Lenke til kommentar
Du kan også utforske fienden sin PvE-sone, der blir du til en kylling hvis noen angriper deg.

 

Dette gjelder vel bare core servere håper jeg?

 

Ser ikke det store problemet, spillet er også bygd opp slik at highlvls ikke må komme inn i RvR-sonen til lavere tiers siden de blir å ta over hele sonen, litt vanskelig å forsvare et keep når du er 20 og dem 40.

 

Her har du et poeng. Håper high lvl sonene blir mye større og mer omfattende enn low lvl sonene ettersom leveling er en såpass liten del av et mmo (imo)

 

Defo: "Skikkelig" krig er ikke lvl 40 vs lvl 10, dra til AoC hvis du liker slikt.

 

Skikkelig krig er en krig der den sterkeste overlever. :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...