Gå til innhold

Ødelagt Telefon. Mistet i Vann!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte nylig ny mobiltelefon oss Elkjøp. Dette var en helt ny Sony Ericsson W890 som jeg uheldigvis klarte og miste i ferskvann 3 uker etter den var ny. Har latt den stå på tørk no i nesten en måned, men hver gang jeg prøver å slå den på virker ikke samtlige taster. Men det lar seg slå pa.

 

Er dette dyrt å fikse??

 

Ps. Har ikke forsikring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vi får slike produkter inn til service enten det er mildere fuktskade eller et bad som din har tatt så får vi beskjed om at reperasjon ikke lønner seg. Du kan jo prøve deg på innbo forsikring eventuelt reiseforsikring, det blir en større egenandel på disse slik jeg har forstått. Kjøpe inn forsikring, mistet selv min telefon i bakken nylig. Jeg er personlig klønete og kunne aldri kjøpt en telefon uten forsikring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fikk ny mobil sist lørdag og greide å putte den i pastasausen påfølgende fredag. Hurra. Håpet at noen ville informere meg om at det kom til å lønne seg å fikse den, men tydeligvis ikke.

 

Hvor kan jeg få kjøpt en mobilforsikring? Har absolutt sett behovet etter at de tre siste mobilene har hhv havnet i do, vaskemaskinen, og gryta. Jeg pleier å kjøpe telefonene mine på nettet, og da får man jo aldri noe tilbud om forsikring.

Lenke til kommentar
Fikk ny mobil sist lørdag og greide å putte den i pastasausen påfølgende fredag. Hurra. Håpet at noen ville informere meg om at det kom til å lønne seg å fikse den, men tydeligvis ikke.

 

Hvor kan jeg få kjøpt en mobilforsikring? Har absolutt sett behovet etter at de tre siste mobilene har hhv havnet i do, vaskemaskinen, og gryta. Jeg pleier å kjøpe telefonene mine på nettet, og da får man jo aldri noe tilbud om forsikring.

Det virker som det du trenger en en tabbeforsikring. De fleste elektro- eller mobil-kjedene i Norge tilbyr tabbeforsikringer som dekker skader og tap utover garantien, men jeg har ikke sett noen nettbutikker som tilbyr dette. (I alle fall rene nettbutikker, elkjøp sin nettbutikk selger til eksempel.) Jeg vet at Telenor og NetCom også tilbyr en forsikring som man betaler for hver måned. (Telenor sin koster 25,- pr. mnd. mens NetCom sin koster 35,- pr. mnd.) Det som er viktig med TN og NC sine forsikringer er at de sjelden dekker tabber og uhell, men mest hendelser du ikke forventer som tyveri osv.

Lenke til kommentar

Takk for tipset (litt sent) - var utslagsgivende for at jeg ikke kjøpte mobilen på nettet denne gangen, men slo til på et tilbud på K810i på Telebutikken, og kjøpte mobilforsikring som dekker fuktskader samtidig.

 

Ganske dyrt - 500 kr p.a., men kan fort lønne seg når man trenger telefoner med synk-mulighet (billigste er over 1000 kr).

Lenke til kommentar
Jeg vet at Telenor og NetCom også tilbyr en forsikring som man betaler for hver måned. (Telenor sin koster 25,- pr. mnd. mens NetCom sin koster 35,- pr. mnd.) Det som er viktig med TN og NC sine forsikringer er at de sjelden dekker tabber og uhell, men mest hendelser du ikke forventer som tyveri osv.

 

Den jeg har fra Netcom, som koster 45 kr mnd dekker ihvertfall tabber, uhell og fuktskader.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Telenor og NetCom også tilbyr en forsikring som man betaler for hver måned. (Telenor sin koster 25,- pr. mnd. mens NetCom sin koster 35,- pr. mnd.) Det som er viktig med TN og NC sine forsikringer er at de sjelden dekker tabber og uhell, men mest hendelser du ikke forventer som tyveri osv.

 

Den jeg har fra Netcom, som koster 45 kr mnd dekker ihvertfall tabber, uhell og fuktskader.

Aha, da har de muligens to? Fordi den jeg hadde før dekket ingen ting. :/

Lenke til kommentar
Jeg vet at Telenor og NetCom også tilbyr en forsikring som man betaler for hver måned. (Telenor sin koster 25,- pr. mnd. mens NetCom sin koster 35,- pr. mnd.) Det som er viktig med TN og NC sine forsikringer er at de sjelden dekker tabber og uhell, men mest hendelser du ikke forventer som tyveri osv.

 

Den jeg har fra Netcom, som koster 45 kr mnd dekker ihvertfall tabber, uhell og fuktskader.

 

fukt kanskje, men tviler sterkt på tabbe/uhell uten plutselig uforutsett ytre årsak...tror vel de sier det er ting utenfor ens egne handlinger og bevegelser fikk jeg opplyst sist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...