Gå til innhold

Fotoutfordring - Analog uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns dette var et spennende prosjekt, men når folk plutselig får bruke andre kamera forsvant litt av interessen. "Joda, bare bruk ditt eget så lenge det ikke er alt for bra." :S

 

Edif: leif

Det blir jo en avveining dette; skal vi få med flest mulig, eller skal vi kun ha med de som har dette kameraet. Jeg foretrekker førstevalget der. Det er tross alt samme film, og de vil bli fremkalt likt.

 

Jeg tror det vil være et mindre antall som faktisk bruker eget utstyr eller engangs; og vi får merke bildeposten vår slik at det kommer tydelig frem. Dynax gjengen kommer helt klart til å være i flertall.

 

Tom

Lenke til kommentar
Er det lov å bruke eget analogt utstyr? Rakk ikke å bestille gett.

I og med at det er flere interesserte enn kameraer, så må vi tillate bruk av analogt utstyr for resten. Som det allerede er nevnt, så vil de som har bestilt, enten få et kamera i posten, eller en email. Av de som ikke får kamera vil ha to valg; enten bruke eget analogt utstyr og kjøpe en film pakke, eller kjøpe en engangskamera-pakke hvis man ikke har analogt kamera.

 

Så har vi dere som ikke rakk å bestille. Kan dere være så snill å sende meg en PM i løpet av dagen (dvs. før midnatt); så skal jeg se hva vi får til for dere. Angi om dere har eget utstyr eller ikke. Dere som allerede har sendt meg PM; trenger ikke å sende på nytt.

 

For dere som bruker eget utstyr: Ideelt sett, så bør kameraet deres ha et hel-automatisk program; slik at dere stiller med like forutsetninger som resten. Men det er ikke et absolutt krav. I tillegg ser jeg at dere ikke drar frem den grommeste optikken dere har, men bruker heller en middels grei konsument-zoom. Hvis dere har det da ;)

 

Tom

 

Da venter jeg i spenning. Jeg har mulighet for å kunne byttelåne et analogt kamera, men hvis man skal bruke eget utstyr; må man da bestille filmpakken på nett eller kan man bare stikke innom en JP butikk og si "jeg skal ha den filmpakka til Akam forodugnaden" ?

Lenke til kommentar
Da venter jeg i spenning. Jeg har mulighet for å kunne byttelåne et analogt kamera, men hvis man skal bruke eget utstyr; må man da bestille filmpakken på nett eller kan man bare stikke innom en JP butikk og si "jeg skal ha den filmpakka til Akam forodugnaden" ?

Som det er nevnt allerede et par tusen ganger, så får dere mail hvis dere ikke får kamera. Der skal det stå hvilke alternativer dere har. Gjør det ikke det, så send meg en PM, så ordner det seg.

 

Jeg håper at at alle har fått svar i løpet av dagen.

 

Tom

Lenke til kommentar

har lest dette, men har ikke fått noen mail enda. Det var derfor jeg skrev at jeg ventet i spenning. Kanskje jeg er heldig og det ligger en hentelapp hjemme i postkassa, og at det er grunnen til at jeg ikke har fått noen mail. Bare det at jeg er vandt til å få en sendebekreftelse i tilllegg til en ordrebekreftelse når jeg bestiller på nett og så langt er det bare ordrebekreftelse jeg har fått, men heller ingen mail om at jeg ikke får kamera. Derav spenningen ;)

Lenke til kommentar
Du skal få mail før varen går ut til posten. Så de har nok ikke kommet til deg enda.

 

Tom

 

Når jeg logger inn på JP sine sider og ser på ordrehistorikk, så står det "ordre sendt" under ordrestatus. Men har ikke fått noe mail. Tidligere i sommer når jeg bestilte dingser fra JP, fikk jeg heller ingen mail når varen var sendt. :)

Lenke til kommentar

Det tok ca. et halvt døgn fra jeg fikk "ordre sendt" på JP sine hjemmesider til jeg fikk mail om at den var sendt så det kan nok hende det henger litt etter.

 

edit: Et halvt døgn var kanskje en liten overdrivelse. En halv dag tenker jeg vi sier. Sto "ordre sendt" tidlig på ettermiddagen og mailen kom på kvelden.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Hei alle,

 

her kommer aktuelle status:

 

omtrennt 120 kameras er nå physisk hos nye eiere, enten via postordre eller henting i butikk.

 

Omtrennt 20 kameras venter i butikkene for å blir hentet av nye eier som har fått bekreftet det.

 

7 stk har nettopp ankommet lager og 7 fra vente/køliste få mail i noen minutter med bekreftelse.

 

Omtrennt 30 stkk er fortsatt på vei fra butikken til hovedlager, vi sender ut brekreftelse til heldig personer (både for postordre og henting i butikk) når vi er sender den ut igjen.

 

Som sagt flere ganger før: A l l e som har bestillt få beskjed, negativt eller positivt. Men sjansen blir stadig mindere besverre...

 

Jeg gir status igjen senest kl. 16:00 når Posten Norge henter dagens utsending.

 

Så sit and wait and stay tuned and hope :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar

Hva med å leke litt god, gammeldags Kirsten Giftekniv? De som allerede har fått kamera, kan dele litt på godene med deltagere som bor omtrent samme sted. Altså, at en har kameraet første halvdel av uka og den andre resten. Dette innebærer vel noen Tomsi-nødpakker, men det er en mulighet? Om feks. kameraløse deltagere poster tilholdssted, så kan de "plukkes opp" av deltagere med kamera?

Lenke til kommentar
Du skal få mail før varen går ut til posten. Så de har nok ikke kommet til deg enda.

 

Tom

 

Når jeg logger inn på JP sine sider og ser på ordrehistorikk, så står det "ordre sendt" under ordrestatus. Men har ikke fått noe mail. Tidligere i sommer når jeg bestilte dingser fra JP, fikk jeg heller ingen mail når varen var sendt. :)

Hvis der står "ordre sendt", så mener det som vi har pakket den for henting av posten. Posten henter den ca kl 16:00. Når posten tar over varene, så får du mail. Derfor kan det være time gap mellom ordre status og mail.

 

Men i hvert fall, så er kameran ditt :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar
Hva med å leke litt god, gammeldags Kirsten Giftekniv? De som allerede har fått kamera, kan dele litt på godene med deltagere som bor omtrent samme sted. Altså, at en har kameraet første halvdel av uka og den andre resten. Dette innebærer vel noen Tomsi-nødpakker, men det er en mulighet? Om feks. kameraløse deltagere poster tilholdssted, så kan de "plukkes opp" av deltagere med kamera?

 

Ingen dum ide. Tenkte tanken selv. Jeg deler mer en gjerne kameraet med folk som ikke har fått..

Lenke til kommentar
Hurra post-92574-1219406846.gif, da har jeg pakket ut Minolta'n. Fint pakket, og ga meg nostalgi fra to tidligere Minolta'r jeg har hatt. Takker til ildsjelene bak dette. Morsomt tiltak. Får prøvd seg litt her, fulgte ikke bruksanvisning med, men tror det skal gå greit å finne ut av den der. :yes:

RandiA

Bruksanvisning finnes på nettet: f.eks. her. Desverre kun på engelsk.

 

Tom

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...