Gå til innhold

Fotoutfordring - Analog uke


Anbefalte innlegg

Jeg synes det bør være en kontroll på om man har bestilt kamera, og hvor man befinner seg i køen ved avhenting i butikk. Jeg bestilte min pakke med en gang artikkelen ble lagt ut på akam, og synes det er frytelig dumt hvis det da viser seg at det ikke er kamera til meg/andre som har bestilt tidlig når jeg kommer til JP på byporten for å hente det til helga slik jeg ba om når jeg bestilte det.

 

Kanskje jeg bør ringe dem first thing imorgen og be dem sende det allikevel, selv om jeg skal til JP og hente bilder til helgen.

 

Francis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det skulle skjære seg fullstendig med bestillingene, og det viser seg at noen ikke får kamerapakke selv om de har bestilt i god tid, vil det være mulighet for å delta med et annet analogt kamera med samme film?

 

Francis

Jeg synes at det må være en løsning som vi bør vurdere. Men man må da det være autofokus, og hel-automatiske modi. Og med en rimelig konsument-zoom. Det er jo også mulig at JP har lignende hus liggende som de vil bli kvitt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg ikke likt om en etter meg skulle få og ikke jeg ;)

Det kan jeg godt skjønne.

 

Men jeg skulle tro at det verste rushet har gitt seg nå. Så det er ikke sikkert at det blir et reellt problem.

 

Tom

Nei, reg frykter som rushet har nettop begynnt. Jeg har gitt opp å telle, det er sikkert 150-200 ordre in nå. Webguttas har nettop stengt døren og drar hjemme nå. Websiden blir oppdatert i morgen tidelig, der ta vi bort hele greier.

 

Vi må nå høre hvor mange stkk butikkene sender tilbake til hovedkontoret. Alle buttker med untakk Byporten og Manglerud er stengt nå, så ihvertfall kommer der ingen "lekkage" mer fra de stengte butikken.

 

Vi ekspedere nå i morgen tidelig så mange vi klarer. Vi har jo ordretid og også tisdpunkt når "manuelle" ordre har kommet in, ie. via mail eller fon.

 

Uansett holder vi de siste stkk tilbake og Tom kan tar beslissing hvis vi gjør en lotteri eller finder noen andere modus ("hvem kan gir oss det beste argument for å deltå"? Eller hvem gir noen Kroner extra til Amnesty"?). De som er voran i kø men har valgt å hente i butikk skal selvfølgelig har samme rett som de som har "bare" bestillt hos nettbutikk med hjemmelevering.

 

Håper vi kan komme till en løsning uten advokat :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar
Uansett holder vi de siste stkk tilbake og Tom kan tar beslissing hvis vi gjør en lotteri eller finder noen andere modus ("hvem kan gir oss det beste argument for å deltå"? Eller hvem gir noen Kroner extra til Amnesty"?). De som er voran i kø men har valgt å hente i butikk skal selvfølgelig har samme rett som de som har "bare" bestillt hos nettbutikk med hjemmelevering.

 

Håper vi kan komme till en løsning uten advokat :-)

 

Stephan

Ok. dette tok helt av!

 

Jeg har et par ideer i bakhodet; jeg må tenke litt på de; så skal vi nok se at vi kommer til en løsning. Advokatene tjener allerede mer enn nok ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

All ære til JP for dette. Kanskje noen av bildene kan bli bra nok til å bli solgt og la inntekten fra bildene gå til Amnesty??

 

Noe ala:

 

Vi kjøper billig kamera fra JP

JP fremkaller bildene gratis

Alle selger bildene

Vi gir alle inntektene til Amnesty...

 

Vet ikke om det er mulig, men kunne jo vært morsomt... :)

Lenke til kommentar
Det er jo også mulig at JP har lignende hus liggende som de vil bli kvitt.

 

Tom

Jeg har scanned hele lagerbeholdning ti ganger nå, men vi (jeg klarer ikke a sier "beklagelighvis") har ingenting igjen, to-tre dyrere Nikon modeller uten objektiv, det kan vi bare glemme :-(

 

Jeg må også sier som jeg likte ideen veldig mye som alle har samme utstyr og det er bare fotografen som gjør forskjellen. Neste gang må vi kanske gjør det med enganskamera, der har vi litt over 7000 stk på lager, de holder sikkert lengere enn de 24 timmer denne gang...

 

Min egen mening er som 150-170 deltaker er ganske mye, hvis alle uplader 3 bilder, så blir det over 500 bilder til å ser på, evaluere og gir feedback till. Hvem klarer dette? Skal vi da tar inn enda flere?

 

Men jeg tror det er veldig veldig viktig å har en strikte linie mellom Sponsor og redaksjon/moderator, så vi holder oss akkurat till det som kommer fra Tom & Akam.

 

Stephan

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar
Tror jeg bestilte litt før fire i dag, så krysser det som er for at jeg får det. Hadde vert kjipt å gå glipp av denne sjansen.

 

Men er det noe optikk man kan få kjøpt som passer til dette huset?

Det følger med en enkel normal-zoom. Men det finnes en del brukt der ute, og all fullformat til Sony vil nok passe. Sony har riktig-nok ikke noe fullformat hus enda, men det kommer, og en del optikk finnes.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er jo også mulig at JP har lignende hus liggende som de vil bli kvitt.

 

Tom

Jeg har scanned hele lagerbeholdning ti ganger nå, men vi (jeg klarer ikke a sier "beklagelighvis") har ingenting igjen, to-tre dyrere Nikon modeller uten objektiv, det kan vi bare glemme :-(

 

Jeg må også sier som jeg likte ideen veldig mye som alle har samme utstyr og det er bare fotografen som gjør forskjellen. Neste gang må vi kanske gjør det med enganskamera, der har vi litt over 7000 stk på lager, de holder sikkert lengere enn de 24 timmer denne gang...

 

Min egen mening er som 150-170 deltaker er ganske mye, hvis alle uplader 3 bilder, så blir det over 500 bilder til å ser på, evaluere og gir feedback till. Hvem klarer dette? Skal vi da tar inn enda flere?

 

Men jeg tror det er veldig veldig viktig å har en strikte linie mellom Sponsor og redaksjon/moderator, så vi holder oss akkurat till det som kommer fra Tom & Akam.

 

Stephan

 

Sjekk mail, Stephan :)

Lenke til kommentar
Det følger med en enkel normal-zoom. Men det finnes en del brukt der ute, og all fullformat til Sony vil nok passe. Sony har riktig-nok ikke noe fullformat hus enda, men det kommer, og en del optikk finnes.

 

Tom

Bruktmarkedet glemte jeg fullstendig i farta her ... Der burde det jo være mulig å finne et eller annet morsomt å leke med som ikke koster skjorta. Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Hvet noen om det er forumsdiskusjoner på kvinneguiden eller andere "damessteder" akkurat nå? Det er helt komisk, igår og over dagen så hadde vi sikkert 90% menn som har bestillt, men over halfparten av alle ordre som kommer (fortsatt!) in, er damer nå...?

 

Kanske som det er på tiden å fortelle på disse steder som sjansen ligger nå tydelig under null? Noen som hvet?

 

Stephan

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...