Gå til innhold

Fotoutfordring - Analog uke


Anbefalte innlegg

Bruksanvisning finnes på nettet: f.eks. her. Desverre kun på engelsk.

Tom

Fint, skal se nærmere på det når jeg får tid senere i dag...umiddelbart var det mye rart å trykke på der, så jeg fikk ikke lastet ned, ser ut som det var en slags registrering som måtte til...

RandiA

Jeg har en annen link som gå på sidene til Konika Minolta (i Canada). Kan prøve å finne den i kveld. Nå skal jeg ut å sjekke foto-bag.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg også kamera i hånd! Det er gøy! :D Mange år siden jeg brukte et analogt kamera. Og der var det ikke mye autofokus. Tror det var et Nikon FG20 jeg brukte. Lurer på hva som skjedde med det. Kanskje jeg klarer å få tak i det igjen. Det hadde vært utrolig morsomt. Håper ikke den imbesile kjerringa (les: min mor) har kastet det. Hu har en tendens til å kaste ting som ikke er i daglig bruk lenger uansett hvor bra eller dårlig det er.

Lenke til kommentar

Min nå avdøde farfar hadde visstnok et analogt SLR en gang i tiden, og jeg husker jeg fant et av objektivene (i et etui) til det når jeg var veldig liten, men det eneste jeg har klart å finne nå er objektivetuiet ...

 

Men ser dystert ut her nå. Fortsatt ingen mail om at ordren er sendt, og det var vel ganske snaut med kameraer igjen i går kveld?

 

Får være tålmodig og se hva som skjer.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar
Bruksanvisning finnes på nettet: f.eks. her. Desverre kun på engelsk.

Tom

Fint, skal se nærmere på det når jeg får tid senere i dag...umiddelbart var det mye rart å trykke på der, så jeg fikk ikke lastet ned, ser ut som det var en slags registrering som måtte til...

RandiA

 

Nederst på siden til venstre står en bokstav/tallkombinasjon du må skrive inn i det grå feltet ved siden av for å starte nedlastingen:-)

Lenke til kommentar

Fikk henta dette nå, veldig artig sak. Men kjenner jeg gruer meg til å begynne å ta bilder, uten å kunne se resultatet med en gang på en skjerm. Merka jeg allerede leter etter knappen for å få frem bildet på skjermen ^^

 

Hvordan dette skal gå, må gudene vite :D

 

 

Men var fremkallingen med på kjøpet? Isåfall, sier du bare til de på JP at du har kjøpt dette og da er alt greit?

Lenke til kommentar
Fikk henta dette nå, veldig artig sak. Men kjenner jeg gruer meg til å begynne å ta bilder, uten å kunne se resultatet med en gang på en skjerm. Merka jeg allerede leter etter knappen for å få frem bildet på skjermen ^^

 

Hvordan dette skal gå, må gudene vite :D

 

 

Men var fremkallingen med på kjøpet? Isåfall, sier du bare til de på JP at du har kjøpt dette og da er alt greit?

Jeg regner med at vi får noen koder etter hvert som brukes. Det er slik det har vært gjort tidligere. Det fine da, er at de som har kjøpt, og ikke meldt seg på AKam - de må betale fremkallingen sin selv.

 

Tom

Lenke til kommentar
Fikk henta dette nå, veldig artig sak. Men kjenner jeg gruer meg til å begynne å ta bilder, uten å kunne se resultatet med en gang på en skjerm. Merka jeg allerede leter etter knappen for å få frem bildet på skjermen ^^

 

Hvordan dette skal gå, må gudene vite :D

 

 

Men var fremkallingen med på kjøpet? Isåfall, sier du bare til de på JP at du har kjøpt dette og da er alt greit?

Jeg regner med at vi får noen koder etter hvert som brukes. Det er slik det har vært gjort tidligere. Det fine da, er at de som har kjøpt, og ikke meldt seg på AKam - de må betale fremkallingen sin selv.

 

Tom

Helt riktig, vi bruke en kode, men den blir ikke kommunisert før siste dagen av utforderingen. Dere har valg mellom å sende den til våres postordre avdeling her i Greverud eller gir den til en av våres butikker. Men ikke før utforderingen er ferdig. Hvis vi gir ut koden for tidelig, så blir det helt sikkert misbruk og kaos.

 

Etter Tom sier "go", skal vi sende en mail til alle deltaker plus posting her fra Tom på akam.

 

Status: Vi har fortsatt ca 20 stkk som er på vei till oss og etterpå på vei till 20 heldige deltaker, so don`t start to cry to early, der er forsatt ett (lite) sjanse...

 

Stephan

Lenke til kommentar
Du skal få mail før varen går ut til posten. Så de har nok ikke kommet til deg enda.

 

Tom

 

Når jeg logger inn på JP sine sider og ser på ordrehistorikk, så står det "ordre sendt" under ordrestatus. Men har ikke fått noe mail. Tidligere i sommer når jeg bestilte dingser fra JP, fikk jeg heller ingen mail når varen var sendt. :)

Hvis der står "ordre sendt", så mener det som vi har pakket den for henting av posten. Posten henter den ca kl 16:00. Når posten tar over varene, så får du mail. Derfor kan det være time gap mellom ordre status og mail.

 

Men i hvert fall, så er kameran ditt :-)

 

Stephan

 

Vel, statusen var blitt endret til "Ordre sendt" i går (torsdag) ca klokken 13 når jeg sjekket. Har fortsatt hverken fått mail eller sporingsnummer. Men ting skjer vel etter hvert. Det som skjer, det skjer osv osv.. :p

Lenke til kommentar

God morgen,

 

før jeg kør til Porsgrunn, bare en liten kø-status.

 

Under veldig sterk forbehåld, så har følgende 20 postkoder (jeg vil ikke skrive navn her) høhyeste sjanse for å får en positivt melding:

 

5132

0170

5267

0452

1960

0661

8642

5055

0764

5259

6462

3227

2651

2836

5107

3110

7030

0654

0468

0461

 

Men OBS!: Det er på ingen måte en bekreftelse, disse rekkefølge kommer bare fra postordre, sikkert har webguttas nog bestillinger fra mail eller phone i mellom. På andere sider dropper sikkert noen ut av denne liste p.g.a. egen kamera eller avsatt stkk for butikkhenting eller eller eller.

 

Men din sjanse er i utgangspunkt høy hvis du har en av disse postkoder :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...