Gå til innhold

Fotoutfordring - Analog uke


Anbefalte innlegg

Hmm, nå fikk jeg plutselig en mail fra Japan Photo om at ordren min var sendt, men på sporingen står det: 27.08.08 15.29 INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING 1415 OPPEGÅRD
Det kan tyde på at du får kameraet ditt. JP gir Posten beskjed om hvilke sendinger som skal sendes før de faktisk blir hentet av Posten, så det er sendingsvarselet du har fått - sendingen er registrert i systemet til Posten.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan tyde på at du får kameraet ditt. JP gir Posten beskjed om hvilke sendinger som skal sendes før de faktisk blir hentet av Posten, så det er sendingsvarselet du har fått - sendingen er registrert i systemet til Posten.
Ja, jeg tenkte på det, for jeg har jo erfaring med den sporingsmeldingen fra komplett.no osv, men siden jeg trodde de var tomme for kameraer på mandag eller noe sånt så ville jeg ikke skyte forhåpningene mine i været med en gang.

 

Men nå har den forandret seg til "INNLEVERT POSTKONTOR", så da må den vel være på vei.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Fikk en koselig mail etter at jeg kom hjem fra byen (kjøpte forresten alpha 300 på japanphoto):

 

 

Du kan f�lge sendingen med postens trackingnummer ( se vedlagt informasjon)

Mottaker KVTL

Adresse 1 Diskusjon.no

Postboks

Postnr/by 194.24.252.222

Mottaker Referanse

Att:/Ref.:

Ordrenr 666

Melding til mottaker

Oppkrav bel�p 149,00

Transport�r POSTEN Servicepakke

Sendings nummer Kolli ID Kolli nr Antall kolli Vekt kg

99999999 1 1 66666666

 

 

Og jeg som trodde dere var tomme for lengst, he he.

Lenke til kommentar

Hei alle,

 

det var en heldig dag idag, 30 kameras som var sendt fra Bergen til hovedkontor var versvunnet, men så fikk vi de idag. Derfor var det 30 heldige personer som har fått melding idag.

 

"Tomsi nødpakke": Dere kan hente filmen (framkalling/CD kommer jo logisk senere) i butikk eller ringe kundeservice, så få du den med posten.

 

Retur blir det samme, vi gir deg en kodeord (på slutten av neste uke), så kan du levere den i butikk eller du sender den til våres postordreavdeling til Greverud.

 

Takk for tålmodighet, denne aksjon var litt mer komplisert enn vi trodde :-)

 

Lykke till!

 

Stephan

Lenke til kommentar

Noen som vet om Amnesty tar imot ting som brukt fotoutstyr?

Ser kanskje ikke for meg at jeg blir brukende dette analog kameraet så veldig mye etter utfordringen, så om det var ønskelig, kunne sikkert de f.eks fått det i stedet.

 

Evt kan det være andre organisasjoner som kan ha bruk for utstyr?

Lenke til kommentar
Noen som vet om Amnesty tar imot ting som brukt fotoutstyr?

Ser kanskje ikke for meg at jeg blir brukende dette analog kameraet så veldig mye etter utfordringen, så om det var ønskelig, kunne sikkert de f.eks fått det i stedet.

 

Evt kan det være andre organisasjoner som kan ha bruk for utstyr?

Amnesty er spurt - de kunne desverre ikke ta imot. Men jeg tror Aetius undersøker andre muligheter.

 

 

Det kommer også andre analoge utfordringer, så det kan være en ide å ta vare på kameraet hvis du ikke har andre analoge muligheter.

 

Tom

Lenke til kommentar

Vurderer å ta vare på det selv ja, men føler det er greit å ha valgene klare. Sånn per i dag, etter å ha testet det litt (med selvinnkjøpt film) så tviler jeg litt på at det blir noe annet enn noe som tas frem for utvalgte anledninger.

 

Jeg ser mer nytte i at noen som faktisk har et behov for kamera får det, enn at det skal ligge å støve ned i skapet mitt. Om det ikke faller mer i smak å leke analogt i løpet av uka, vet jo aldri ^^

 

Ser såklart nyttet til å kunne ha i forhold til flere utfordringer, men som nevnt, greit å vite hva man har av alternativer.

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en mail jeg også gitt. Jeg hadde faktisk gitt opp å få kamera, og jeg har ikke vært aktiv på dette forumet siden forrige helg, men nå ser det ut som om ordren er sendt :new_woot: Da er det vel på tide å "melde seg på" konkurransen også, ettersom jeg har valgt å vente til kamera er på vei.

Lenke til kommentar

Innlevering av film.

 

Du kan enten levere inn filmen på nærmeste Japan Photo butikk, eller så kan du sende den inn til Japan Photo.

 

Leverer du filmen i en butikk, så ber du de merke posen plart og tydelig med "AKAM". Alle Japan Photo ansatte skal ha fått mail om hva dette gjelder. Er de usikre, så kan de kontakte Stephan Stein for å få en bekreftelse at dette er OK.

 

Ønsker du å sende inn filmen, så send filmen i en solid (gjerne polstret) konvolutt til:

 

Japan Photo

v/Christine, kundeservice

Postboks 113

1416 Oppegård

 

Også her er det viktig å merke forsendelsen med "AKAM". Husk også å legge ved navn og adresse, slik at de kan sende filmen tilbake.

 

Du må passe på å få levert inn/sendt filmen i løpet av onsdag 10.09.08, hvis du skal ha filmen med på felles-fremkallingen. Rekker du ikke denne fristen, så vil du fortsatt få gratis fremkalling såfremt du leverer inn filmen i rimelig tid (8-10 dager).

 

MVH,

Tom

Lenke til kommentar
Der fikk jeg levert min i dag...de kjente i hvert fall til opplegget i butikken, så jeg tror det skal gå greit. Ti dager skulle det ta. Har ikke de store forventningene til resultatet da, så jeg sa jeg venter med å kjøpe en ny film til det kameraet til jeg ser resultatet. :!:

RandiA

Det passer bra med at vi får tilbake filmene i begynnelsen av neste uke. Hva resultatet bilr, det er ikke godt å si, da man fotograferer mer eller mindre i blinde. Jeg har tatt en del bilder med EOS-3 og diverse fast-optikk (samme type film). Den er ikke ferdig eksponert enda, men den blir tatt ut til helgen, så det skal bli spennende å se om det blir noe synlig forskjell.

 

Tom

Lenke til kommentar
Noen som vet om Amnesty tar imot ting som brukt fotoutstyr?

Ser kanskje ikke for meg at jeg blir brukende dette analog kameraet så veldig mye etter utfordringen, så om det var ønskelig, kunne sikkert de f.eks fått det i stedet.

 

Evt kan det være andre organisasjoner som kan ha bruk for utstyr?

Amnesty er spurt - de kunne desverre ikke ta imot. Men jeg tror Aetius undersøker andre muligheter.

 

Vi vurderte Fair, hvor Erik Akamred har jobbet tidligere, men det ble vurdert dithen at de ikke var interessert eller hadde kapasitet eller noe. Om Fretex eller noen andre veldedige organisasjoner tar imot er det bare å sette i gang. Evt gjøre som jeg gjorde: Da jeg ble syk og forhindret fra å kunne delta, ga jeg kameraet til en arbeidsledig kompis sin 11-årige sønn, i håp om at han blir hektet.

 

EDIT: Link til Fair

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...