Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Oss stygge og de pene..


Anbefalte innlegg

Hva med de som er pen, stilig, muskuløs, pengesterk, vellkledd, sporty, har fin bil, stilig leilighet, har kule venner og er snill ?

Du er heldig om du ramler over en slik en, men damen kan fortsatt lide om hun ikke er pengesterk ettersom det vil bli et skjevt maktforhold i forholdet dem imellom.

Og et slik skjevt maktforhold kan fort ende med at mannen blir dominerende.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer bare på om "stygge" mennesker kan omgås med med pene? da tenker jeg på litt ugly gutter og pene skjønnheter?

For lissom det som jeg ser på tv og disse reality seriene så er det jo faen med bare pene mennesker! F. eks. Ungkaren og masse annet. Skulle nesten tro verden bare eksisterte av vakre mennesker asså

Og de jentene som hele tida prekner om det indre og bla bla..de er jo aldri sammen med noen stygge selv jo:)

 

Men tror dere at pene jenter kan gjøre de stygge gutta en "tjeneste" men ikke være sammen med de offisielt?

 

mvh

 

Barak

Såklart, jeg har mange dritstygge venner, jeg er en helgen sier jeg.

Lenke til kommentar
Generelt sett så har de peneste menneskene de beste genene. Pene mennesker er generelt, slankere, smartere, sterkere, høyere. Når vi prøver å finne en partner så er det slike ting vi ser etter. Ikke at noen tenker, oi han var høy, han må bli min eller han er smart. Akkurat som dyr, så prøver vi å finne den beste partner for å få de beste genetiske egenskapene som gjør at våre barn vil bli enda bedre enn det vi er. I dag er mange av de egenskapene ikke så viktig, men vi har utviklet oss så fort at vi søker for eks. høye og sterke menn. De vil ha best sjangs for å overleve i naturen. Kvinner søker bare ikke menn med gode gener, men menn som er ressursfulle. Sånn at når hun får, så vil ikke mat, hus og div. være mangefullt. Da skjønner du kanskje hvorfor de med penger får utrolig pene damer selv om de ikke er så flotte sånn sett. Dette varier jo fra person til person. Du vil sjeldent se ei dame gå fra et forhold med en stor og sterk mann, fra en liten, småtjukk mann med månde som tjener 1mill i året. Grunnen er så simpel at kvinner søker forskjellige menn. Du trenger heller ikke å bekymre deg så over at du ikke er så pen. For damer er dette mye mer viktig siden vi menn er med seksuelt visuelle, mens kvinner må tenke mer og blir ikke kåte av å se en naken mann (tro det eller ei :yes: )

 

Nei, nei og atter nei.

 

La meg avkrefte to myter:

 

Kvinner flest tiltrekkes verken av utseende eller penger. Menn ser etter utseende, da dette ofte er tegn på god fertilitet hos kvinnen. Kvinner ser etter verdi, dette innebærer bl.a selvtillit og autoritet. En som skiller seg ut av massene. Det er vel 2% av kvinner som MÅ ha særskilte egenskaper for å bli interessert. Det kan være alt fra høyde, utseende, økonomi osv. Men dette kan gå begge veier, noen tenner på lave menn, andre motsatt.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Generelt sett så har de peneste menneskene de beste genene. Pene mennesker er generelt, slankere, smartere, sterkere, høyere. Når vi prøver å finne en partner så er det slike ting vi ser etter. Ikke at noen tenker, oi han var høy, han må bli min eller han er smart. Akkurat som dyr, så prøver vi å finne den beste partner for å få de beste genetiske egenskapene som gjør at våre barn vil bli enda bedre enn det vi er. I dag er mange av de egenskapene ikke så viktig, men vi har utviklet oss så fort at vi søker for eks. høye og sterke menn. De vil ha best sjangs for å overleve i naturen. Kvinner søker bare ikke menn med gode gener, men menn som er ressursfulle. Sånn at når hun får, så vil ikke mat, hus og div. være mangefullt. Da skjønner du kanskje hvorfor de med penger får utrolig pene damer selv om de ikke er så flotte sånn sett. Dette varier jo fra person til person. Du vil sjeldent se ei dame gå fra et forhold med en stor og sterk mann, fra en liten, småtjukk mann med månde som tjener 1mill i året. Grunnen er så simpel at kvinner søker forskjellige menn. Du trenger heller ikke å bekymre deg så over at du ikke er så pen. For damer er dette mye mer viktig siden vi menn er med seksuelt visuelle, mens kvinner må tenke mer og blir ikke kåte av å se en naken mann (tro det eller ei :yes: )

 

Nei, nei og atter nei.

 

La meg avkrefte to myter:

 

Kvinner flest tiltrekkes verken av utseende eller penger. Menn ser etter utseende, da dette ofte er tegn på god fertilitet hos kvinnen. Kvinner ser etter verdi, dette innebærer bl.a selvtillit og autoritet. En som skiller seg ut av massene. Det er vel 2% av kvinner som MÅ ha særskilte egenskaper for å bli interessert. Det kan være alt fra høyde, utseende, økonomi osv. Men dette kan gå begge veier, noen tenner på lave menn, andre motsatt.

Det er sant ja :)

 

Kvinner leter etter en leder, noen som kan beskytte dem selv og barnet. Fordi vi rett og slett ikke har utviklet oss veldig på lang tid.

 

Mens menn ser mer på utsende for "replication".

 

Men sjangsen for at en overvektig fyr med dobbelthake og kviser over hele trynet selv om han har god selvtillit får en super babe er veldig liten.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Ser uansett ikke for meg at ei/en grisefin skal være isammen med en/ei drit stygg. Uansett hvor snill/rik h*n er. Uansett hva dere andre sier, så teller utseendet litt, ikke alt, men litt. Man vil jo være isammen med ei/en man finner attraktivt. Om jeg sjekker opp ei jente, så går jeg ikke bort til det styggeste jeg ser å tenker " hun er sikkert snill " - Nei, da går jeg heller bort til ei som er fysisk attraktiv med en god utstråling i håp om at hun kan være noe å samle på ;) Seffølgelig kan såkalte " stygge " være med dem som er genetisk pene, men i noe seriøst kjærlighetsforhold? tjaaa , har min tvil. Kall meg overfladisk ? ye, maybe. Men dette går for både meg og 98% av alle jenter/gutter jeg kjenner hvertfall.

Lenke til kommentar

Utstråling er viktig sier mange..

 

Pen=(ofte) høy selvtilitt, føler man seg pen har man høy selvtillit

Høy selvtilitt = nødvendig ingrediens for å ha god utstråling

 

eller er jeg helt på villspor nå?

Lenke til kommentar

Finnes jo flere eksempler på stygge som er sammen med pene.

Donald Trump, trolig den kjipeste sveisen noensinne, han har modelldame, de er etter alt jeg veit gift og har barn.

Syngemannen Seal, med masse stygge arr i ansiktet/hodet, han er sammen med Heidi Klum, de har barn.

Wayne Rooney, ser ut som en hooligan, han har fin dame.

Lista er evig lang. Her er det riktignok kun lista opp kjendiser, men det viser nå vaffal at det er mulig. Vil tippe Heidi Klum har høyere inntekt enn Seal, så ikke kom og si at det kun er pga. pengene.

Lenke til kommentar
Ser uansett ikke for meg at ei/en grisefin skal være isammen med en/ei drit stygg. Uansett hvor snill/rik h*n er. Uansett hva dere andre sier, så teller utseendet litt, ikke alt, men litt. Man vil jo være isammen med ei/en man finner attraktivt.

Anna Nicole Smith og James Howard Marshall II. Trenger jeg si mer?

Lenke til kommentar

Jeg har en teori, kom gjerne med kommentarer og innspill;

 

Hva om man allerede fra første møte med samfunnet i barnehage og barneskole blir satt i en kategori.

Kategorien blir bestemt av hobbyer og sosiale ferdigheter man har som barn (ettersom man endrer seg sier jeg "som barn")

 

Deretter blir det kategorien som deler inn i "de populære", og "de mindre populære" - som har hverandre.

Disse kategoriene igjen blir grunnlaget for å skape idoler, der de som har kommet godt ut med mange venner i barndommen gjerne blir sett på som idoler, fordi det er flere som liker dem.

 

Så ser vi at de populære, blir de kjekke, og de kjekke får bedre selvtillit. Mens de mindre populære ikke får samme status, og da får dårligere selvtillit.

 

Dårligere selvtillit gjør det vanskelig å endre sin posisjon.

 

Vi ser også at smak, og de kvaliteter man ser etter hos en partner også gjerne følger gruppene.

Mennesker fra samme gruppe ser gjerne etter samme kvaliteter hos en partner, som man prøver å leve opp til selv.

Dette betyr IKKE at man ikke som en del av den skygge sette gruppen helst vil jobbe seg til en bedre stilling.

 

Jeg prøver selv å kjempe meg opp på et bedre popularitetsnivå, men beholde kvalitetene mine, og de kvalitetene jeg ser etter hos andre. Og jeg merker at det hjelper å være en "god, flink, snill, kjekk" fyr, men at jeg likevel aldri kommer til å lykkes like godt som de som alltid har hørt til den "finere" klasse.

 

Men det jeg vil kommentere til slutt, er påstanden om å prøve å gjøre noe med utseende sitt selv. IKKE GJØR DET bare for at andre skal se på deg som bedre, med mindre du liker endringen selv. Det viktigste er selvfølelsen og hva man synes om speilbildet, ikke hva folk sier.

Endret av AAsaboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...