Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Oss stygge og de pene..


Anbefalte innlegg

De fleste fjortiss/unge, er mer ute etter utseende ja (snakker om jentene^^,) Jeg har ikke hatt en kjæreste enda (15 år.) Men hver uke, er det en ny "Elsker deg ***** <33333" i nicket på forskjellige, blir så og si forbanna på at de ikke tar kjærlighet seriøst! Det skal være noe fint og noe som skal vare, ikke en person man kysser og bytter ut dagen etterpå! :angry::(

Og hva er så galt med det, egentlig? Noen har mange kjærester i den alderen, noen har få/ingen. Alt er faktisk like vanlig, og jeg tviler egentlig litt på at det har noe med hvorvidt man tar kjærligheten på alvor å gjøre. :) Og, hva gjør det vel om det ikke varer, om man har det bra den ene uken?

 

Men så er jo jeg også en stor fan av å ta hver dag som den kommer. Og nyte ting så lenge det varer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som er pene blir som oftest fortalt at de er pene. Hadde aldri noen sagt det om meg, så hadde jeg nok ikke sett på meg selv som veldig pen.

Du kan jo være pen selv om ingen har sag det til deg.

 

F.eks det er jo jenter som oftest gir sånne komplimanger, hvis man da ikke snakker med jenter så får man som regel ikke sånne kommentarer.

Lenke til kommentar

Det er da fult mulig å få slike komentarer fra gutter også? :)

 

Om verden bare ikke var like homofobisk, og gutter også kunne si til hverandre at en så bra ut, uten å bli stemplet som det ene eller det andre. :)

 

Mammaen min sier jeg er pen, betyr det da at jeg er det?

De fleste er pene i en eller annen persons øyne. :) Om det er ens egen mor, kjæreste, random gutt/jente på gata.. :wee:

Lenke til kommentar
Var da jævlig til kverulering da. Hva mener du da AnewZ. Hvordan avgjøres det om noen er pene eller stygge?

Det går jo egentlig ikke ann å avgjøre etter som noen kan synes andre er pene, men andre igjen synes at denne personen er stygg. Derfor mener jeg at det blir mer riktig å dømme stygt og pent etter det DU ser.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting: Jeg tror jeg er stygg, men jeg er hele tiden glad og blid og sier mye morsomt som de fleste ler av. Både gutter og jenter.

 

De aller fleste jenter kommer jeg godt overens med, og de aller fleste liker meg godt (tror jeg hvertfall, siden de klemmer på meg temmelig mye).

 

Har jeg noen reel sjangse på å få meg en babe?

 

selvfølgelig har du det... du sier jo at aller fleste liker deg godt.

da blir ikke det noe problem :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg har en teori, kom gjerne med kommentarer og innspill;

 

Hva om man allerede fra første møte med samfunnet i barnehage og barneskole blir satt i en kategori.

Kategorien blir bestemt av hobbyer og sosiale ferdigheter man har som barn (ettersom man endrer seg sier jeg "som barn")

 

Deretter blir det kategorien som deler inn i "de populære", og "de mindre populære" - som har hverandre.

Disse kategoriene igjen blir grunnlaget for å skape idoler, der de som har kommet godt ut med mange venner i barndommen gjerne blir sett på som idoler, fordi det er flere som liker dem.

 

Så ser vi at de populære, blir de kjekke, og de kjekke får bedre selvtillit. Mens de mindre populære ikke får samme status, og da får dårligere selvtillit.

 

Dårligere selvtillit gjør det vanskelig å endre sin posisjon.

 

Vi ser også at smak, og de kvaliteter man ser etter hos en partner også gjerne følger gruppene.

Mennesker fra samme gruppe ser gjerne etter samme kvaliteter hos en partner, som man prøver å leve opp til selv.

Dette betyr IKKE at man ikke som en del av den skygge sette gruppen helst vil jobbe seg til en bedre stilling.

 

Jeg prøver selv å kjempe meg opp på et bedre popularitetsnivå, men beholde kvalitetene mine, og de kvalitetene jeg ser etter hos andre. Og jeg merker at det hjelper å være en "god, flink, snill, kjekk" fyr, men at jeg likevel aldri kommer til å lykkes like godt som de som alltid har hørt til den "finere" klasse.

 

Men det jeg vil kommentere til slutt, er påstanden om å prøve å gjøre noe med utseende sitt selv. IKKE GJØR DET bare for at andre skal se på deg som bedre, med mindre du liker endringen selv. Det viktigste er selvfølelsen og hva man synes om speilbildet, ikke hva folk sier.

 

 

jeg hadde mange venner i barnehagen, men på barneskolen ble det mindre fordi de vennene jeg hadde i barnehagen gikk på en annen skole. da jeg startet på u. skolen var jeg i en middels klasse mellom de populære og de mindre populære. var nok en alrounder. men i 9. starta jeg å henge med de populære jentene og ble bra venner med dem og ble aksepter som en av dem, men guttene har enda ikke akseptert meg som en del av den populære gjengen. jeg har fortalt de "populære" at folk ser på den som den populære gjengen, men de sier selv ar de ikke er en del av den og ingen er spesielt populære. men det er de som er på alle festene og holder festene. jeg går nå i 10. og glipper mer over mot den nerde sia for de er mye morsommere å snakke med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...