Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Oss stygge og de pene..


Anbefalte innlegg

Jenter går etter hva du har av assets. Altså hva du har av inntekt, hus, bil o.l. Står det likt mellom to fyrer der så teller utseende mer enn personlighet. Så du kan være dritstygg og ha ei dritfin dame. Men du MÅ ha penger til det.

 

EINIG! Eg fattar ikkje at folk framleis svergar til dette "det indre tel mest"-pølsevevet. Våkn OPP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jenter går etter hva du har av assets. Altså hva du har av inntekt, hus, bil o.l. Står det likt mellom to fyrer der så teller utseende mer enn personlighet. Så du kan være dritstygg og ha ei dritfin dame. Men du MÅ ha penger til det.

 

EINIG! Eg fattar ikkje at folk framleis svergar til dette "det indre tel mest"-pølsevevet. Våkn OPP!

 

Det som er tingen er at hvis du har selvtillit så lyser det av deg og jenter finner det attraktivt. Og de som er "good-looking" har som oftest mye mer selvtillit på den fronten. Dette er fordi det faktisk er mye lettere for dem og samtidig får de mer selvtillit pga det. Er ikke mye attraktivt i dette: "hee-ei, hva skje-skjer?" Og "en stygg en" tørr som oftest ikke si noe annet en pene ting når du først prater med "en pen en" av det motsatte skjønn. Jenter tiltrekkes mer av det de ikke "kan" få uten å gjøre noe sjæl, en de som faktisk FØLGER etter henne og sier hvor utrolig pen hun er hele tiden. Men det er sant at hvis du ikke prøver å te deg bedre har du ikke kjangs. Det er ofte at "de stygge" ikke barberer seg, ser ut som en boms på håret, lukter som en svett søppeltønne, driter i klærne sine og hud like tørr som sahara. Det handler ikke så mye om hvordan du ble født, men hva du gjør med det!

 

Alt jeg sa kan hvem som helst lære seg med litt "trening" uansett, og alt dette bekreftest i Pick-up-guiden...

 

Nei, jeg er ingen guru innen sjekking, men jeg kan hvertfall basics.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar
Jenter går etter hva du har av assets. Altså hva du har av inntekt, hus, bil o.l. Står det likt mellom to fyrer der så teller utseende mer enn personlighet. Så du kan være dritstygg og ha ei dritfin dame. Men du MÅ ha penger til det.

 

EINIG! Eg fattar ikkje at folk framleis svergar til dette "det indre tel mest"-pølsevevet. Våkn OPP!

 

Det som er tingen er at hvis du har selvtillit så lyser det av deg og jenter finner det attraktivt. Og de som er "good-looking" har som oftest mye mer selvtillit på den fronten. Dette er fordi det faktisk er mye lettere for dem og samtidig får de mer selvtillit pga det. Er ikke mye attraktivt i dette: "hee-ei, hva skje-skjer?" Og "en stygg en" tørr som oftest ikke si noe annet en pene ting når du først prater med "en pen en" av det motsatte skjønn. Jenter tiltrekkes mer av det de ikke "kan" få uten å gjøre noe sjæl, en de som faktisk FØLGER etter henne og sier hvor utrolig pen hun er hele tiden. Men det er sant at hvis du ikke prøver å te deg bedre har du ikke kjangs. Det er ofte at "de stygge" ikke barberer seg, ser ut som en boms på håret, lukter som en svett søppeltønne, driter i klærne sine og hud like tørr som sahara. Det handler ikke så mye om hvordan du ble født, men hva du gjør med det!

 

Alt jeg sa kan hvem som helst lære seg med litt "trening" uansett, og alt dette bekreftest i Pick-up-guiden...

 

Nei, jeg er ingen guru innen sjekking, men jeg kan hvertfall basics.

 

Vel... Jeg får stadig vekk høre at jeg er en utrolik kjekk, over snittet pen, snill, hyggelig og alt annet vås en jente kan påstå at hun ser etter i en mann. Men jeg mangler jordisk gods. Fullstending. Jeg er i en fast jobb, har vert i fast jobb siden jeg var ferdig på høyskolen. Men siden jeg, av grunner jeg ikke går inn på her, ikke eier hus så er jeg totslt uinterresant som partner. Har du ikke jordisk gods å vise til så kan du glemme hunkjønn fullstendig. Er du stinn i gryn kan du derimot være grsestygg og ha de lekreste babes.

Lenke til kommentar

Du må ikke eie bolig og kjøre Ferrari for å trekke til deg damer, men skulle du være gjeldsslave vil jeg forstå at det går tregt.

 

Snill og hyggelig er ikke komplimenter verdt å samle på, og det er gjerne noe som blir sagt for å være, eh, snill.

 

Hvor gammel er du, siden mangel på bolig er et såpass stort hinder?

Endret av twisted_
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvilke damer dere har snakker om gutter. Klart det finnes de som prioriterer slike ting, men jeg tviler på at de er flertallet. (for ordens skyld; jeg er dame). Jeg ville aldri vært sammen med en mann fordi han har penger/bil/hus hvis han er ei klyse (personlighet jeg ikke liker). Det er på langt nær et must at en mann har "jordisk gods" som du sier. Skal man tenke langsiktig er det greit at man er omtrent likestilt, hva gjelder økonomiske utfordringer når man skal etablere et liv sammen, men det er da heller ikke nødvendig. Og slik jeg ser det vil jeg heller treffe en mann som har like holdniger som meg til forskjellige ting, slik at man kan skape et hverdagsliv hvor begge har det fint sammen, enn å finne en jeg kan flytte inn hos og kan gi meg "alt". Hvis jeg noen gang synker så lavt tror jeg jeg trenger antidepresiva mer enn jeg trenger en mann. ;)

Lenke til kommentar

vel, ja, det finnes golddiggers, men det er jo litt snodig da å gå rundt med den holdnigna at alle de jentene man vil ha er golddiggers, men de får man ikke fordi de ikke er intressert siden vedkommede ikke har stor villa/posche/båt/millionintekt+++ sammtidig som man legger skylda på at det er piss at damer også legger velkt på personlighet. Jeg ville ikke engang vært venn med, langt mindere vært sammen med, en man jeg synes er en drittsekk. Uavhengig av hvor mye penger eller hvor fin bil han kjører. Ærligtalt gutter; i dagens samfunn er det få som skaffer seg man for å få økonomisk trygghet. Men det er kanskje noen som synes det er truende med jenter som står på egene ben og har egene meninger.

 

Men, så det er sagt, selvom personlighet har mye å si, så betyr ikke det at jeg er intressert i et forhold med en hver gutt jeg synes er snill. Det er vanskelig å forklare, for det er mange ting som gjør en person tiltrekkende, og en pen person blir bare klysete med feil personlighet.

Lenke til kommentar
vel, ja, det finnes golddiggers, men det er jo litt snodig da å gå rundt med den holdnigna at alle de jentene man vil ha er golddiggers, men de får man ikke fordi de ikke er intressert siden vedkommede ikke har stor villa/posche/båt/millionintekt+++ sammtidig som man legger skylda på at det er piss at damer også legger velkt på personlighet. Jeg ville ikke engang vært venn med, langt mindere vært sammen med, en man jeg synes er en drittsekk. Uavhengig av hvor mye penger eller hvor fin bil han kjører. Ærligtalt gutter; i dagens samfunn er det få som skaffer seg man for å få økonomisk trygghet. Men det er kanskje noen som synes det er truende med jenter som står på egene ben og har egene meninger.

 

Men, så det er sagt, selvom personlighet har mye å si, så betyr ikke det at jeg er intressert i et forhold med en hver gutt jeg synes er snill. Det er vanskelig å forklare, for det er mange ting som gjør en person tiltrekkende, og en pen person blir bare klysete med feil personlighet.

 

Problemet er at alt for mange stiller for høye krav til en mann.

 

M

Lenke til kommentar

Hehe, etter å ha lest en god del her inne så ser jeg at flere mener at utseendet teller nesten nada på hvordan man velger partner og at det indre teller 100%. Jeg har flere " stygge " venniner, med en hærlig personlighet. Blir ikke tiltrekkt på noen som helst måte av disse og ville heller aldri blitt isammen med ei som jeg selv ikke syntes er attraktiv. Gjør dette meg til en overfladisk drittsekk ?

Lenke til kommentar

Vil tro at jenter går MESt etter ansiktet ( om du er kjekk ) Så går de etter Stilen( i guess) Så først etter de 2 tinga, så går det vel litt etter personlighet, og etter det igjen vil jeg si at de går etter hvordan kropp du har, er du helt vanlig bygd, har ikke det så mye og si.

 

Men selv tror jeg de fleste både gutter og jenter går etter hvordan det motsatte kjønn ser ut i _ansiktet_, har de et vakkert ansikt med en helt fin bygd kropp, tror jeg ikke skipper dem pga "en litt annen personlighet" Kommer jo også ann på om du vil ha kjæreste eller bare et knull, skal du bare ha deg et knull er Jo ansiktet alpha omega, det teller 60 %, stilen og kroppen teller 20 % hver.

 

Det er sånn jeg oppfatter det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Meeko_*
Og jenter tiltrekkes som fluer til kuruka for typen med selvtillit av stål og en good lock.

Dette er forøvrig også et bra kjennetegn på en og annen psykopat.

 

Verrt litt uheldig med jentene du siden du sier dette? Har forøvrig aldri hørt om jenter som tiltrekkes gutter med en good lock, om dem da ikke har en MEGET spesiell fetish.

Ikke jeg nei men flere damer jeg kjenner sitter godt i klisteret fordi giftemålet var forhastet pga en forelskelse i den pene mannen men når det kommer til stykket helt ubrukelige tyrannen.

 

Damer på 20 ønsker seg en pen, stillig, muskuløs, pengesterk, vellkledt og sporty mann med fin bil, stilige leilighet og kule venner.

 

Damer på 30 ønsker seg en mann som er snill.

 

Alt er relativt... Jeg er omtrent 20 og har en kjæreste jeg syns er pen. Han er sterk, men ikke særlig mer pengesterk enn meg, da vi begge er studenter. Velkledd? Joda. Masse kule tskjorter har han. Han bryr seg om hva han går i, men det er greit at han er litt avslappet i forhold til klær også, så lenge han ikke ser ut som en boms... Jeg er da ikke hysterisk på det selv heller. Han trener en gang i mellom, men har litt mage likevel. Vi bor i en liten leilighet (litt liten for to, sikkert fin for én..) og har ikke bil, men to sykler da :) Masse bra venner har han også. Kule eller ikke kule i dine øyne? Samma det. De har mange av de samme interessene som oss, de har bra humor, man kan snakke med de om alt, og de er til å stole på (både som én og én og som gjeng). De er rett og slett vanvittig bra venner.

Jeg er usikker på om dine "damer på 20" har nøyaktig samme smak som meg, men min kjæreste er i hvert fall verdens beste (for meg <3 ).

Lenke til kommentar
Vil tro at jenter går MESt etter ansiktet.

Hadde vært fint hvis du kunne begrunne dette.

 

Ifølge det omfattende Beautycheck-prosjektet tok de 98 bilder av kvinner og menn mellom 17 og 29 år, derav 8 modeller. Mange (tror det var flere tusen) ble spurt om å rangere ansiktene fra 1-7, derav 1 minst attraktiv og 7 mest attraktiv. Bare 3% nådde opp til 5, og de aller fleste 79% av menn og 70% av kvinner havnet på mellom 1 og 3.

 

Så om tilfellet er at det er ansiktet som gjelder, hadde bare rundt 3% av oss fått avkom.

 

Les mer her.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jack_*
vel, ja, det finnes golddiggers, men det er jo litt snodig da å gå rundt med den holdnigna at alle de jentene man vil ha er golddiggers, men de får man ikke fordi de ikke er intressert siden vedkommede ikke har stor villa/posche/båt/millionintekt+++ sammtidig som man legger skylda på at det er piss at damer også legger velkt på personlighet. Jeg ville ikke engang vært venn med, langt mindere vært sammen med, en man jeg synes er en drittsekk. Uavhengig av hvor mye penger eller hvor fin bil han kjører. Ærligtalt gutter; i dagens samfunn er det få som skaffer seg man for å få økonomisk trygghet. Men det er kanskje noen som synes det er truende med jenter som står på egene ben og har egene meninger.

 

Men, så det er sagt, selvom personlighet har mye å si, så betyr ikke det at jeg er intressert i et forhold med en hver gutt jeg synes er snill. Det er vanskelig å forklare, for det er mange ting som gjør en person tiltrekkende, og en pen person blir bare klysete med feil personlighet.

 

Støttes...

 

Kom an folkens, dette er år 2008 for svingende.

 

Jenter trenger ikke pengene deres gutter!

 

De kan få seg jobb selv, tjene fett og leve livet UTEN dere.

 

Om golddiggers:

 

Jeg tviler faktisk på av noen av de som har uttalt seg her vet hvordan en ekte golddigger ser ut. Jeg vet av to jenter som er proffe på dette området, og det å sitte å høre på de fortelle om det er ganske tankevekkende.

 

Shopping på ubegrenset kreditt, langhelger i paris, turer verden rundt på andres bekostning. Det er helt utrolig Og det som er mest skremmende er at de har blitt så gode til dette, at jeg lurer på om de kunne ha gjort det selv om de ikke hadde utseendet med seg. Hvilket de har.

 

Men så det absurde i det hele. De er såklart ikke sammen med NOEN av disse forgylte kredittkortholderne sine. De tilbringer resten av tiden med tilsynelatende "vanlige" menn. Jeg trekker derfor slutningen at selv golddigging ikke gir mennesker det vi egentlig vil ha.

 

(Med "vanlig" mener jeg her _skikkelige_ menn. Menn som vet å behandle kvinner, få dem til å føle seg komfortable og gi de gode følelser som får henne til å føle seg i live.)

 

Om utseende:

 

Slutt. :)

 

Fra et biologisk standpunkt:

 

Selv om du ikke er fysisk attraktiv så må man huske på at man er _genetisk_ attraktiv for andre.

Vi mennesker skapes såpass ulike fordi en art trenger genetisk variasjon for å overleve. For like gener gjør arten ugunstig lite variert til å takle trusler som bakterier, virus osv.

 

Altså NOEN trenger DEG for å overleve!

 

Har dere noen gang lagt merke til at "pene" mennesker ofte har foreldre med "normalt" utseende? Tilfeldighetene rår.

 

Ok, vårt fysiske utseende er konstruert for å gi andre et inntrykk av vår fertilitet og genetiske kvalitet. Men vi mennesker har levd i grupper og sosiale strukturer så lenge at ren fysisk attraksjon ikke trenger å være enerådende.

 

Dine sosiale ferdigheter og evner til å omgås andre er det som gjør deg mer/mindre attraktiv.

 

Til slutt:

 

Det utvises endel frustrasjon i tråden, og når følelser får spille inn går som regel fornuften ut av vinduet. La oss sjekke.

 

Jeg mener at årsak-virkningsforholdet her er feil. Det å påstå at man må ha "jordlig gods" for å tiltrekke seg kvinner er en konklusjon som er trukket forhastet.

 

Det er riktig observert. Tilsynelatende så har folk med mye penger, biler, båter, vakre kvinner rundt seg. Det er fristende å anta at det er en sammenheng.

 

Men jeg spør dere: Har dere noen gang fokusert på personen som har "alt", og ikke det han faktisk har? Hvilke personlige kvaliteter innehar han som gir han tilgang på de mest ettertraktede godene i samfunnet vårt?

 

Mest sannsynlig er han en hardtarbeidende person, med stor drivkraft, sosialt frampå, evne til å engasjere mennesker rundt seg osv... Dette gjør vedkommende til en person som er ettertraktet. Uansett hvordan han skulle finne på å se ut.

 

mvh

 

J. Ziegler

Lenke til kommentar

Snakker til alle generelt nå.

Vill DU blitt sammen med en person som ikke ser så veldig bra ut, men har en flott personlighet? neei, neppe.

 

Du blir sammen med en du syns er pen i ansiktet, du tar kontakt med de du syns er pene, og etter det begynner personlighet og spille litt inn.

Lenke til kommentar

Jeg blir så lei.

/tar sats

KAN DERE SLUTTE Å FINNE UNNSKYLDNINGER FOR AT DERE IKKE HAR DAME?

..

 

Ja, det er deg selv det er noe galt med - du er en kjedelig person som nekter å innse det. Gjør noe med det istedenfor å sitte her på et internettforum å sutre om at du har tapt det genetiske kappløpet.

 

Ta det fra en som har opplevd gang på gang at såkalte mindre pene, tykke, whatever - drar vilt med damer. How? Fordi de er kule og spennende personer.

Lenke til kommentar

Sosial verdi er ganske viktig, å få en det er "status" å ha. Som gutt/mann er det + status å ha en fin jente, og - i status å ha en stygg en.

Ellers er det veldig mye som kan gi sosial verdi, rikdom, skjønnhet, talent, berømmelse, venner, karrierevalg osv.

Det er mitt inntrykk iallefall, men jeg kan jo ha tatt feil.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Sosial verdi er ganske viktig, å få en det er "status" å ha. Som gutt/mann er det + status å ha en fin jente, og - i status å ha en stygg en.

Hvem er det som vil ha en dame man synes er stygg?

Er det dama di, så er det dama di, og du liker henne akkurat som henne er.

Hvis du får - status pga det, så er det noe VELDIG galt med verden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...