Gå til innhold

Kulturo: Det forbudte riket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har misforstått filmen her eller ? Dette er en av beste filmene jeg har sett i år. Vakre scener og morsomt. Det er en eventyrfilm og leverer på det så til gagns. Vestlige folk sliter med å skjønne og sette pris på filmer fra Østen.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Noen som har misforstått filmen her eller ? Dette er en av beste filmene jeg har sett i år. Vakre scener og morsomt. Det er en eventyrfilm og leverer på det så til gagns. Vestlige folk sliter med å skjønne og sette pris på filmer fra Østen.

Unskyld? Dette er en Hollywood film, en vestlig film, med et par østlige skuespillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Så hvis man ikke går lei kung-fu i lange drag, så er denne filmen perfekt altså ? :-) Gleder meg egentlig litt til å se denne filmen trass alle kritikker, selv om jeg ikke forventer noe oscar materiale

Lenke til kommentar

Husk at det også er mengder med cheese i filmen, i tillegg til at hu dama som Avean har som avatar på ingen måte kan kalle seg en skuespiller, engelsk kunne hun heller ikke.

Slosskampene er heller labre!

 

Som anmelder sa, så det ble kjedelig, og altfor forutsigbart.

 

*gjesp*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Litt blandede følelser etter å ha sett filmen. På et vis var det en visuelt sånn-passe "vakker" film med overdrevne (på en positiv måte) kampscener. Men på et annet vis blir jeg dratt tilbake til 80-tallet og den minner til tider om Karate Kid i eventyrland og dårlig historie... temmelig dårlig historie... Meeeen.. Jeg lot meg underholde av filmen, mest pga kampscenene, Jet Li og Jackie Chan. Ikke så dårlig som 3, men jeg lister meg opp på 5/10

Og massevis med ost, som Lil-H påpeker.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Skikkelig cheesy med masse klisjeer er det ja...!

Synes spesielt starten på filmen ble for cheesy for meg... følte jeg liksom hadde sett akkurat det samme flere ganger før...!

Men kule scener og kul action... så det var jeg veldig fornøyd med :)

Synes ikke den fortjener 3'er, men kanskje en 5'er eller 6'er... Siden det faktisk er en eventyr\kung-fu-film. Hadde forventet mer av en film med BÅDE Chan og Li...!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Husk at det også er mengder med cheese i filmen, i tillegg til at hu dama som Avean har som avatar på ingen måte kan kalle seg en skuespiller, engelsk kunne hun heller ikke.

Slosskampene er heller labre!

 

Som anmelder sa, så det ble kjedelig, og altfor forutsigbart.

 

*gjesp*

 

Men hun ser da heit ut ?

Lenke til kommentar
Filmen er vel i utgangspunktet basert på et kinesisk sagn, så det er vel helst kinesere og folk som vet litt om kinesisk mytologi som forstår litt mer om hva det hele dreier seg om.

 

Men det har vel lite å si når filmen er myntet på et vestlig publikum.

 

Ja, og som jeg tildels påpeker ved det jeg sier i setningen. Men slik er det vel generelt med denne type film, f.eks Hero og Crouching Tiger, Hidden Dragon. Det er vel få som egentlig vet noe om mytologien som står bak mange av filmene.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Likte filmen. En film for unge egentlig, det er helt håpløst å bedømme den utifra andre premisser enn hva filmen forsøker på.

 

Dette er enkel underholdning og har like mye dybde som et A4-ark. Den er også veldig ujevn i alle ledd. Oppleves som fin der og da, blir ganske fort glemt senere. En fin film for å plage pretensiøse snobber. Man får en god grunn til å lire av seg Hollywood-fordommene. Det er greit å få lette litt på trykket.

 

Jeg skjønner egentlig lite av hvorfor Wo hu cang long nevnes, dette er jo en helt annen type film. Dette er ikke noe mesterverk og prøver ikke være det. Billig popcorn, forvent det og man blir ikke så lett skuffet. Forvent noe Wo hu cang long og man er dømt til å være gretten resten av kvelden. :)

Lenke til kommentar

Grei underholdning, men ikke noe særlig mer enn det. Jeg forventet noe á la det jeg fikk servert, og med det utgangspunktet følte jeg meg i hvert fall ikke snytt da jeg hadde sett filmen ferdig. Det jeg ble mest skuffet over var selvfølgelig ikke den forutsigbare historien, eller mangelen på dybde, for det var ting jeg forventet, men de middelmådige kampscenene.

 

 

Noen som har misforstått filmen her eller ? Dette er en av beste filmene jeg har sett i år. Vakre scener og morsomt. Det er en eventyrfilm og leverer på det så til gagns. Vestlige folk sliter med å skjønne og sette pris på filmer fra Østen.

 

:shrug:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...