Gå til innhold

Den store Biostar tråden - Hovedkort


Mortis360

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På sidene til Biostar står det ingen ting om MSI eller andre eiere, men de ble grunnlagt i 1980 som tyder på at de har vært med oss lenge!

Lest på diverse fora at de fleste P45 kortene til Biostar klokker som fanden selv! Ser ut som de har gjort en god jobb kvalitetsmessig på kortene sine!

Blant annet har de også ett meget heftig hovedkort for AM2+ plattformen basert på 780G chipsettet, som du finner her!

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Jeg vet, fikk beskjed fra innkjøpssjefen til NetShop at de tar inn 5 stykk nå, alt over vil være bestillingsvarer!

Nå har vi iallefall en mulighet til å skaffe Biostar kortene, hvis det var noen andre kort de skulle skaffe var det bare å si ifra!

1295kr for dette kortet er billig, vi hadde såvidt greid å få kortene så billig hvis vi kjøpte 10 stykk fra statene.

Mitt eksemplar er bestilt!

 

DFI hovedkort vil de desverre ikke skaffe da de hadde mange RMA og mye problemer den gangen de tok det inn for ett par år siden.

 

~ Mortis360

 

Fabelaktig. Det er sånn det skal gjøres. Dette kortet må testes :)

 

Hei forresten Lucky666, eller skal jeg si Kurt? Bossman her :)

 

Kraftig ot: Nei hallo din jævla sniper :p Lenge siden sist. Ta deg en tur opp til siviliserte strøk nå :)

 

On topic: Vurderer sterkt dette kortet, og få det vannkjølt. Har akkurat kjøpt et Asus Maximus II Formula, som har et elendig patent på chipsetkjølinga. Ellers ser P45 korta meget bra ut. Klarer mye høyere fsb med firekjerne enn både P35 og X38.

 

Ser det bli nevnt at Biostar er et "underprodukt" av MSI. Det synes jeg er merkelig, da de aller fleste MSI kortene heretter klokker dårlig. Men det er litt MSI over fargevalget på minne/pcie slotene.

 

Angående jumperne som skal flyttes for å kjøre cf, så var det slike for å kjøre sli på DFI Lanparty s939 kortene også. Det er null stress og fort gjort. Jeg liker slike manuelle løsninger. Skikkelige entusiastkort skal ha slike løsninger for å la biosen ta seg av andre og viktigere ting :)

 

Ja ja jeg slo til og bestilte ett kort. Mange av dere som har gjort det samme?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Med entusiastkort skal alt være manuelt og gode innstillingsmuligheter ja, de regner med å få kortet inn i morgen (12 August)!

Regner med at mitt skal være her før helga, så skal legge ut noen bilder da, gleder meg mer og mer!

 

Førsteposten er oppdatert: Mer ligger under spoilere for å få en ryddigere side, lagt til tester, og anbefalinger.

Det ligger bilder av BIOS til T-Power I45 kortet ligger under; Aktuelt: Biostar T-Power I45 -> BIOS (overklokking).

 

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Da er kortet mitt, ser de kun har tre igjen, noen av dere her som har bestilt ett?

Regner med å ha mitt kort her på fredag, da kommer det bilder!

 

~ Mortis360

 

Jeg har bestilt og regner med og kunne hente dette i løpet av uken på butikken i Oslo.

Om jeg for tid til å teste dette i helgen er noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt og regner med og kunne hente dette i løpet av uken på butikken i Oslo.

Om jeg for tid til å teste dette i helgen er noe annet.

 

Du som har tatt det andre ja, det burde være i hentebua imårra (har henta mye der gjennom tidene)! :thumbup:

Blir spennende å følge pakkesporinga i kveld, hvis den kommer innom Oslo iløpet av kvelden så kan jeg hente det i morgen kveld, eventuelt fredag, hvis det ikke er i oslo før i morgen må jeg nok vente til lørdag (kjenner rutinene ganske godt etter mange bestillinger).

 

Nå har de endelig lagt ut manual på sidene! Du finner den her!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Blir artig dette. Er i utgangspunktet ikke noe overklokkingsmenneske, men har av en eller annen grunn fått blod på tann hva angår dette kortet. Har et Abit P35 Pro fra før av, så store oppgraderingen er det jo ikke, men fristelsen ble for stor :innocent:

Kjøper det meste igjennom Netshop, så er godt kjent med behandlingstid og sånn selv.

 

Takk for linken og initiativet til å få dette kortet tilgjengelig her til lands :)

Lenke til kommentar

Hehe, kjenner til fristelsen, har selv ett Gigabyte GA-P35-DS4 jeg i utgangspunktet ikke trengte å bytte, men fristelsen ble for stor for meg også gitt. :whistle:

Har lagt igjen over 60,000kr hos NetShop, så jeg handler en del hos de, og kjenner godt til rutinene, kjenner godt til post rutinene ellers også! :)

 

Noen må jo ta iniativet, syntes dette kortet var såpass intresant at det måtte prøves!

Kommer masse bilder og resultater når det kommer til meg!

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Da er det bare å krysse fingrene da og håpe at alt fungerer tilfredstillende.

Bare håper det blir litt lettere tilgang på PC8500 ram etterhvert for det jaggu skralt i nettbutikkene om dagen. Bestilte meg noen brikker på komplett og fikk idag melding om ny dato den 30/8 :roll:

 

Jeg leste på et internasjonalt forum her om dagen, hvorav en bruker med mange innlegg sa at noen av ingeniørene fra Abit har gått over til Biostar. Dessvere finner jeg ikke igjen den linken med den informasjonen. At folk fra Abit er innblandet, bekymrer meg ikke akkurat nevneverdig hvis det skulle være tilfelle :)

Lenke til kommentar
Se hva jeg har Mortis ;)

 

 

post-135730-1218727270_thumb.jpg

 

 

post-135730-1218727324_thumb.jpg

 

 

Hentet den istad og alt så veldig bra ut. Håper jeg for skvist inn litt tid til testing i helgen.

 

Heldige jævel! Skulle hente mitt idag, men posten var stengt pga ombyggning! :realmad: :realmad:

 

Ja, nå har jeg bestilt kortet igjen, etter å ha avbestilt det en gang før :)

 

Nå får vi se da. Skal bli moro å teste.

 

Hehe, mitt skal komme i hus i morgen! Kommer bilder og en liten oversikt da!

Finnes kun to kort igjen på lager!

 

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Har du fått klokket noe enda Lipsyl? Jeg har litt problemer og kunne gjerne trenge litt hjelp!

 

~ Mortis360

 

Ehh, jeg har ikke montert dette enda jeg :blush:

Har sittet oppe hos en nabo og prøvd å løse ett nettverksproblem.

Tenkte jeg skulle kople litt nå, så for vi sa hva jeg for til her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...