Gå til innhold

Den store Biostar tråden - Hovedkort


Mortis360

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får vente litt, skal ha tak i en med E0 stepping uansett, noe ingen har.

Skal bygge meg HTPC snart, hvor dette kortet skal inn!

 

~ Mortis360

 

 

Hej

 

Det kort du vill ha kommer Biostar att släppa i slutet av denna månad så om vi tar in de kommer netshop kunna ha de i början av nov. Har inge pris på de nu men de kan jag säkert lösa längre fram.

 

När de gäller Bios till TPower I45 så får ni gärna skriva ner exat vad ni vill ha så ska vi se vad jag kan lösa.

Lenke til kommentar

Har allerede sagt det en gang, men ønsker lavere steg innen volt på BIOSen, stegene er i mine øyne alt for store for at det skal bli det perfekte hovedkort!

Gjerne steg på 0.010, det er små steg, men samtidig gir det overklokkerne mer å tweake, noe jeg vet er ønsket! Vi vil ha minst mulig volt når vi overklokker, slik at unødvendig varme slippes!

 

Jeg håper dere tar inn det Biostar TA790GX XE, da dette er det perfekte HTPC hovedkort!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Helt enig med Mortis360 her. Spenningsjusteringa må få lavere steg.

 

Og benevn gjerne stegene med real spenning, feks 1.30 - 1.3250 - 1.3375 osv, istedetfor + 0.125- + 0.150 osv.

 

Er enig med lucky666, om at biosen skal vise real spenning, på samme måte som han sier. Kan være missvisende med +0.125 -> +0.150 for eksempel.

Har også fått ett annet ønske fra noen på XtremeSystems, de vil gjerne ha fikset opp problemer med minne dividereren, flere som har hatt trøbbel!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg får antagelig mitt T-Power I45 kort i morgen, sammen med en E8500, og 8Gb Mushkin RAM. Gleder meg som en unge!! :D

Jeg kan si at dette hovedkortet er det beste som har havnet i huset her. Det er stabilt, det overklokker veldig godt, og det har en fin layout!

Jeg tror ikke du kommer til å angre!

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Jeg får antagelig mitt T-Power I45 kort i morgen, sammen med en E8500, og 8Gb Mushkin RAM. Gleder meg som en unge!! :D

Jeg kan si at dette hovedkortet er det beste som har havnet i huset her. Det er stabilt, det overklokker veldig godt, og det har en fin layout!

Jeg tror ikke du kommer til å angre!

 

~ Mortis360

 

Da er alt i hus, og oppe og går! :)

Det jeg angrer bittert på nå, er at jeg ikke bestilte CPU hos f.eks. PS.no, slik at jeg kunne fått meg en E0-rev... Fikk dessverre en C0 når jeg bestilte hos netshop.. :/

 

Uansett er jeg nå en nybegynner når det gjelder overklokking av Intel, da jeg har hatt AMD lenge..

Jeg tar derfor gjerne imot tips, om det er noen spesielle ting i BIOS på dette kortet som kanskje bør skrues av eller på for optimalt resultat.. :)

Foreløpig har jeg bare fått til å kjøre alt på auto, og øke FSB såpass at den er stabil på rundt 3,8 Ghz.. Hadde forhåpninger om å kommer over 4 i alle fall, så innspill er velkomne! :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestillt meg Biostar også for å jevne ut "skuffelsen" med Striker II Formula'n (Some jeg helt sikkert også får en ny av, men men...) Stakk av med det siste Netshop hadde på lager så jeg var vell ute i grevens tid.

Venter også en E8600 så skal jeg ha det litt morro og få litt god singeltråd ytelse.

 

EDIT: 30 Oktober kom Biostar kortet i hus, ser ut til å være en pen innpakning på kortet må jeg si... Vi får se om jeg får tid til å ta noen overklokkingsrunder med Q9450'n min, har fikset litt råere minne også så det skal bli litt klokking forhåpentligvis :p

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

En ting til.. Er det normalt at hovedkortet skal bøye seg etter man har montert CPU-kjøleren..? Jeg var seriøst redd for å ødelegge hovedkortet når jeg drev med monteringen.. :ermm: Føler meg ikke akkurat trygg på den festeanordningen..

 

Nå ser jeg også at under load skiller det ofte 1-3 grader mellom kjernene.. Idle er det ofte mer.. Er det normalt, eller kan det tyde på monteringsfeil, eventuelt ujevnt fordelt kjølepasta?

 

Bruker denne kjøleren: link

 

Håper på svar.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...