Gå til innhold

Den store Biostar tråden - Hovedkort


Mortis360

Anbefalte innlegg

En skikkelig oc test skulle vært moro. Da må det brukes en fsb villig E8xxx og en Penryn quad. Tipper det får opp øynene til asus/gbyte klanen he he.

 

Bestiller du kortet, har du det innen 3 dager som regel. Netshop tar av og til inn 5 kort på lager, men vanligvis bestiller de fra fjernlager. De tar vel ikke sjansen på flere om gangen da Biostar er nytt og meget farlig i Norge :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En skikkelig oc test skulle vært moro. Da må det brukes en fsb villig E8xxx og en Penryn quad. Tipper det får opp øynene til asus/gbyte klanen he he.

 

Bestiller du kortet, har du det innen 3 dager som regel. Netshop tar av og til inn 5 kort på lager, men vanligvis bestiller de fra fjernlager. De tar vel ikke sjansen på flere om gangen da Biostar er nytt og meget farlig i Norge :!:

 

Nye merker er veldig skumle ja! :no:

Kan si at dette er det hovedkortet jeg har vært mest fornøyd med, jeg angrer iallefall ikke på kjøpet!

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Sitter nå på en maskin med dette "Berømmelige" Biostar kortet, joda jeg er fornøyd med potensialet så langt men jeg synes BIOS'en forer på med alt for store volt steg som de fleste her.

En liten kutting der og det hadde vært kjekke saker... Noe som kommer av strømforsynings delen på kortet som er bare 4 faset?

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med strømforsyninga på kortet. Dette er billigkort som får svært mye ut av penga. Det med spennings stegene i bios er det mange som har påpekt, og noe jeg tror vil bli forbedret i neste bios.

 

Sammen med Abit IP35 Pro, er dette kortet noe av det enkleste jeg har hatt med å gjøre av Intelkort.

 

Edit: Nå har jeg ikke vært inne i bios på en stund, men det er vel først over 1.4v spenning stegene blir lange.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Jeg har et spørmål i forhold til dette kortet.

 

Jeg ser ut i fra bilder at det følger med en kjøler med dette kortet. Ser veldig ut som en CPU kjøler ala denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343837

 

Er dette en vanlig chipset vifte eller? Jeg trudde kortet hadde passiv kjøling?

 

Kortet er passivt kjølt ja, vifta er pent innpakket i esken og du velger selv om du vil bruke den eller ei.

Dog for min del er det for trangt når jeg har boltet på CPU kjøleren.

 

Eneste klagene jeg har til dette kortet så langt er PCI-E låse hakene som er ett helvete å få tak i når du har kort som 3850, og dobbelt kjøler kort som 3870X2 osv tror jeg du bare kan glemme å få løs igjen altså.

Også var det BIOSen på kortet med sine merkelige volt innstillinger som nevnt før, men dette kan bli fikset.

Resten av kortet er dog knall og jeg er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørmål i forhold til dette kortet.

 

Jeg ser ut i fra bilder at det følger med en kjøler med dette kortet. Ser veldig ut som en CPU kjøler ala denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343837

 

Er dette en vanlig chipset vifte eller? Jeg trudde kortet hadde passiv kjøling?

 

Kortet er passivt kjølt ja, vifta er pent innpakket i esken og du velger selv om du vil bruke den eller ei.

Dog for min del er det for trangt når jeg har boltet på CPU kjøleren.

 

Eneste klagene jeg har til dette kortet så langt er PCI-E låse hakene som er ett helvete å få tak i når du har kort som 3850, og dobbelt kjøler kort som 3870X2 osv tror jeg du bare kan glemme å få løs igjen altså.

Også var det BIOSen på kortet med sine merkelige volt innstillinger som nevnt før, men dette kan bli fikset.

Resten av kortet er dog knall og jeg er storfornøyd.

 

Takk. Det var noe i den duren jeg tenkte også.

 

Det viktigste for meg er at kortet er stabilt. Jeg klokke ikke så volt innstillinger har ikke så mye betydning. Vurderer dette kortet mot Asus P5Q Pro.

Lenke til kommentar

Desverre er utstyret som skal testes i disse ukene jeg har tilgjengelig for testing i julen også veldig intressant, kan vell si så mye som at jeg skal teste det nyeste både når det gjelder amd og intel.

 

Jeg skal imidlertid se hva jeg får til, mulig det er noen andre som kan ta seg tid til biostar X58 også. Dere får bare følge med ;)

 

Det er forresten ikke så veldig lenge til Biostar X58 blir tilgjengelig, netshop har det allerede i sortimentet sitt, og de antok at det var klart i slutten av måneden, så tar det vell gjerne litt ekstra tid før salgseksemplarer kommer på lager.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...