Gå til innhold

Den store Biostar tråden - Hovedkort


Mortis360

Anbefalte innlegg

biostarthreadlogo1re3.jpg

 

Her diskuterer vi omkring hovedkortene til Biostar, som er en meget intresant produsent mht klokkeegenskaper!

Posten blir oppdatert etterhvert!

 

Aktuelt: Biostar T-Power I45

 

post-71134-1217766061_thumb.jpgpost-71134-1217768130_thumb.jpg

post-71134-1217768168_thumb.jpgpost-71134-1217768266_thumb.jpg

 

Spesifikasjoner - Biostar T-Power I45

 

CPU Support - Oversikt over støttede modeller

 

CPU SUPPORT

Intel® Core™2 Extreme Processor

Intel® Core™2 Quad Processor

Intel® Core™2 Duo Processor

Intel® Pentium® Dual-Core Processor

Intel® Celeron® Dual-Core Processor

Intel® Celeron® Processor 400 Sequence

 

FSB

Support FSB 800/1066/1333/1600MHz

 

MEMORY

Support Dual Channel DDR2 667/800/1066/1200(OC) MHz

4 x DDR2 DIMM Memory Slot

Max. Supports up to 16GB Memory

 

EXPANSION SLOT

2 x PCI Slots

2 x PCI-E x1 Slot

2 x PCI-E x16 2.0 Slot (CFX x8)

 

STORAGE

6 x SATA2 3Gb/s Connector

2 x eSATA Connector

1 x IDE Connector

Support SATA RAID: 0,1,5,10

 

USB

6 x USB 2.0 Port

3 x USB 2.0 Header

 

GbE

Realtek RTL8111C - 10/100/1000 Controller

 

CODEC

Realtek ALC888S 8+2 Channel HD Audio

 

REAR I/O

1 x PS/2 Mouse

1 x PS/2 Keyboard

2 x eSATA2 3Gb/s Connector

6 x USB 2.0 Port

1 x RJ-45 Port

6 x Audio Connector

 

INTERNAL I/O

3 x USB 2.0 Header

6 x SATA2 3Gb/s Connector

1 x IDE Connector

1 x Floppy Connector

1 x Front Audio Header

1 x Front Panel Header

1 x CD-IN Header

1 x S/PDIF-IN Header

2 x S/PDIF-OUT Header

1 x CPU FAN Header

2 x System FAN Header

1 x Serial Header

 

DIMENSION

ATX Form Factor Dimension: 30.5 cm X 24.4 cm ( W x L )

 

OS SUPPORT

Support Windows 2000 / XP / XP 64 / Vista / Vista 64

 

ACCESSORIES

1 x IDE Cable

6 x SATA Cable

6 x SATA Power Cable

1 x S/PDIF Cable

1 x I/O Shield

1 x CD Driver

1 x User Manual

1 x DIY Thermal Kit

 

 

BIOS (overklokking) - Biostar T-Power I45

 

post-71134-1218467598_thumb.jpgpost-71134-1218467604_thumb.jpgpost-71134-1218467646_thumb.jpgpost-71134-1218467653_thumb.jpg

Bilder av BIOS er lånt fra Ace-a-Rue @ XtremeSystems

 

 

Biostar T-Power I45 PLL (SetFSB): ICS9LPRS919BKL

 

 

 

Anbefalinger:

 

Anbefalinger av Biostar kortene:

post-71134-1218455055_thumb.jpg

For overklokkeren er det T-Power I45 som er best.

Det har en verdensrekord på bus speed som er fantastiske 734,2 Mhz, og overklokker meget bra.

Voltavlesninger viser seg å stemme meget bra i forhold til bios og i realiteten, noe som gjør dette til ett meget bra kort!

 

post-71134-1222446437_thumb.jpg

For Media-PCen så er det TA790GX XE som gjelder, med utmerkede tilkoblingsmuligheter, blant annet HDMI og en god layout som gjør at det passer til de fleste HTPCer.

Noe som er spesielt med dette kortet er at det støtter 140W prosessorer, som er sjeldent for disse kortene!

Den integrerte grafikkløsningen er mer enn god nok til Blu-Ray og Full-HD, altså ingen behov for ekstra grafikkort!

 

post-71134-1218455088_thumb.jpg

For brukeren som ønsker SLI så er det T-Power N750 som er valget, dog foreløpig kun nForce 750 og AMD.

 

 

Tester:

 

 

 

Lenker:

 

 

 

biostarlogocb4.jpg

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg ser på sidene til grossisten så står det 2 års garanti, reklamasjonsretten i Sverige kjenner jeg desverre lite til,

jeg tror garantisaker må da rettes til grossisten der det blir bestilt.

Det skal jeg spørre om så fort jeg finner ut om det er mulig eller ikke!

 

Du finner produktet hos grossisten her!

 

Falt for dette kortet selv grunnet layouten og ett meget godt overklokkings potensiale!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Kortet klokker visst som f, men layoutmessig liker jeg ikke plasseringa av floppy og molex kontakten midt på kortet.

 

Har du sjekket pris med feks 5-10 kjøpere? Kan være intressert.

 

Venter på svar fra grossist om det er mulig med ett powerbuy, mellom 5 og 10 produkter, kommer med oppdateringer på svarene jeg får.

Molex-kontakten er vel sjeldent i bruk vil jeg tro, jeg har iallefall aldri fått bruk for den. Ellers ser dette kortet meget bra ut!

Spesielt mht klokke egenskapene! Angående pris, tipper jeg kansje rundt 1500kr per stykk inkl moms og frakt til meg, så kommer frakt videre ut hvis dere ikke vil hente. Dette er bare tipping, så ikke ta prisene seriøst foreløpig, er frakt fra grossist, tollavgifter og moms som må betales, så eventuell frakt fra meg igjen.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

MOLEX blir brukt ved CROSSFIRE.

 

Etter hva reviews sier, så er cf ett slit med detta korte iforhold til f.ex mitt, stapp i 2-3 kort og bare start pc'n =)

 

 

Jeg får hk fra tyskland, og blir kvitt gigabyte DRIIITEN, så kan anbefale å kjøpe god saker, har hatt dfi og får igjen, og trur ikke jeg angrer på å slite litt med å få ett non asus,gigabyte osv hk.

Lenke til kommentar
Stemmer det, molexen skal brukes i cf.

 

Hvorfor er det mer slit med cf på dette kortet enn andre? Hva sa testene?

 

Hvis du ser jumperne mellom PCI-E X16 portene så må de flyttes ett hakk ned etter hva jeg har skjønt.

 

Hvis ikke går å få importert disse Biostar kortene kan jeg også få skaffet DFI LANPARTY DK P45-T2RS til rundt 1500kr per stykk (4 tilgjengelige for salg) inkludert frakt til personen som kjøper.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Finnes det noen interesse for dette kortet? Prisen blir ca 1300kr pluss frakt.

Kortene må bestilles til NetShop først, så regner jeg med at vi kan kjøpe individuelt fra NetShop.

Må ha ett ca antall som skal bestilles opp.

 

EDIT: Bestiller opp i morgen, de som er intresert og skal ha må si ifra til meg før kl 14.00 i morgen!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Jeg vet, fikk beskjed fra innkjøpssjefen til NetShop at de tar inn 5 stykk nå, alt over vil være bestillingsvarer!

Nå har vi iallefall en mulighet til å skaffe Biostar kortene, hvis det var noen andre kort de skulle skaffe var det bare å si ifra!

1295kr for dette kortet er billig, vi hadde såvidt greid å få kortene så billig hvis vi kjøpte 10 stykk fra statene.

Mitt eksemplar er bestilt!

 

DFI hovedkort vil de desverre ikke skaffe da de hadde mange RMA og mye problemer den gangen de tok det inn for ett par år siden.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Jeg vet, fikk beskjed fra innkjøpssjefen til NetShop at de tar inn 5 stykk nå, alt over vil være bestillingsvarer!

Nå har vi iallefall en mulighet til å skaffe Biostar kortene, hvis det var noen andre kort de skulle skaffe var det bare å si ifra!

1295kr for dette kortet er billig, vi hadde såvidt greid å få kortene så billig hvis vi kjøpte 10 stykk fra statene.

Mitt eksemplar er bestilt!

 

DFI hovedkort vil de desverre ikke skaffe da de hadde mange RMA og mye problemer den gangen de tok det inn for ett par år siden.

 

~ Mortis360

 

Fabelaktig. Det er sånn det skal gjøres. Dette kortet må testes :)

 

Hei forresten Lucky666, eller skal jeg si Kurt? Bossman her :)

Lenke til kommentar

Noen må jo ta iniativ til nye produkter, og så dette som ett meget godt produkt til å teste!

Gleder meg til det er i hus, håper jeg får klokket CPUen min lengere! Prisen var også meget god!

Var tidlig ute med Foxconn også, men det døde så ble byttet ut med ett Gigabyte som jeg aldri har vært fornøyd med!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Haha, husker DFI-kortene de tok inn for to år siden. Knallkort, men fryktelig til tempramang på de :p en biosupdate køddet og til store deler av de populære nvidia-kortene på den tiden :D

 

Hvilke DFI hovedkort var det snakk om? Til hvilken sokkel og brikkesett?

Tror jeg misset akkurat den der delen.

Uansett, frister å anskaffe dette Biostar kortet bare for å ha prøvd Biostar, men hva er det som sitter imellom PCI-E slottene? De 2 radene med røde saker?

Lenke til kommentar

Det er jumpere, for at crossfire skal fungere må man flytte på disse.

Kronglete måte for at CF skal fungere, du må også putte inn skjermkortet etter jumperne er flyttet etter hva jeg har skjønt (bakvent).

Men, det pleier å være noen ulemper og fordeler, men jeg syntes fordelene veier opp for den ulempen her!

 

Sitat fra XtremeSystems Forum: "Biostar keeps right up with the Gigabyte X48T board and it is running at half the link speed... I'd say Biostar did a darn good job of engineering this board for half the price!"

 

EDIT: Lagt til link til Biostar T Power I45 tråden hos XtremeSystems i førsteposten!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...