Gå til innhold

Den store Biostar tråden - Hovedkort


Mortis360

Anbefalte innlegg

Dessverre så for jeg blå skjerm under installasjon av XP så jeg kommer nok ikke langt idag.

Den klager på pci.sys og en lang kode som jeg ikke har her og nå. Har samme hardware som før, bortsett fra Biostar hovedkortet. Lover ikke helt bra dette....

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører nå min Q6600 på 3.6 (400x9), men jeg orker ikke mere nå. Skal teste litt mere i helgen, samt finne en stabil klokk som kan brukes 24/7.

Blåskjermen jeg opplevde tidligere idag ble jeg kvitt ved å bytte windows versjon av alle ting. Google er en fin ting :yes:

 

Lypsyl out!

Endret av Lypsyl
Lenke til kommentar

Ikke verst mortis :)

 

Har en villig E6400 som har gått på [email protected] 24/7 i snart to år her i heimen. Sitter i kone pcen nå da hehe. Den har potensiale, og har bootet lett på 560 fsb i et Abit ip35 Pro. Den skal testes i Biostarkortet!

 

Grunnen til at jeg drar frem Abit her, er at det verserer sterke rykter om at flere ingeniører fra Abit har forlatt skuta og hoppet over til Biostar. Det lover godt.

 

Har en cpuz valid med E6400 her: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=278161

 

Det var med 1.5v spenning til cpu.

 

Får kortet imorgen, og kjenner den vanlige forventninga til ny hardware siger på nå. Har også bestilt en Q9550. Er litt usikker på hvordan Biostar takler høy fsb/firekjerne.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

På XtremeSystems ser jeg at quadene går opp til rundt 500 FSB.

Skal etterhvert ha meg Q9450 eller Q9550 selv, men ikke før jeg får penger inn igjen, og med denne overklokken her er det ikke noe hast, men før juletider skal jeg ha bytta ut prosessor, skjermkort og harddisker. Jeg er iallefall kjempefornøyd med detta kortet! :new_woot:

Skal få NetShop til å bestille opp flere kort, større sjangser for at noen kjøper når det er på lager!

 

EDIT: Hva syntes dere om logoen som har kommet i førsteposten på tråden?

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Får netshop inn flere av disse kortene?

Kan tenkes jeg er interesert selv om jeg er MSI skeptiker etter at jeg har prøvd en runde med Asus Striker 2 Formula.

 

De skal ta inn flere kort på lager, de regner med å ha disse inne enten mandag eller tirsdag!

Jeg håper at vi greier å få litt liv og fart på Biostar i Norge, for dette er tydeligvis meget gode kort som kan konkurere med blant annet ASUS!

 

Biostar har ingen ting med MSI å gjøre, har søkt rundt og ikke funnet noe som kan tyde på det. Så det er ingen bekymring, har hatt noe MSI selv og det var bare jall.

 

Da har [H]ard|OCP kommet med en test som du finner her.

Silver Award hos disse er godt gjort da de tester meget grundig!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Har forsøkt å få raid driverne inn på både floppy og minnepenn fra driver cd. Men får bare feilmelding med floppy, og minnepennen blir ikke funnet.

 

Sjekket mappa der driverne ligger på cden, og jammen var mappa tom. jeg får finne ICH10R driverne på Asus sin hjemmeside, og få de inn på minnepenn.

 

Ellers er alt klart med vannblokk på cpu, nb og gpu.

 

Edit: Fant drivere på gigabytes hjemmeside og fikk innstallert windows vista 64 uten trøbbel. Sitter og inntallerer et lass med programmer nå. Klokkinga begynner først etter at alle nødvendige program er på plass.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå kjører jeg Q9550 på 4.0ghz (471x8.5) primestabilt. Minnet kjører jeg 1:1, da høy fsb på quad ikke tillater høy minnehastighet på dette kortet. Ihvertfall ikke med Corsair Dominator pc8500. Men en kan ikke få i både pose og sekk :)

 

Skal forske litt mer i biosen, og forsøke 500x8, noe jeg tror kan bli tøft. Er uvant med denne biosen, så jeg slet litt til å begynne med. Litt høye flytt på spenninga til cpu og ram synes jeg. Håper dette blir fikset på i kommende bios. Men ellers er jeg godt fornøyd med et kort til 1295 kr.

 

Er på utkikk etter E8400 eller E8500 med den nye E0 steppinga. Vet de har kommet ut til butikkene i statene, men hvordan det er her på berget har jeg ikke hørt noe om. Blir litt dyrt med E8600 til 1850 kr. Men den har garantert E0 stepping.

 

Skulle vært moro å testet en slik på dette "fsb dyret" :)

 

Edit: Kan da legge ved et ss, slik at det blir mer troverdig. Har kjørt prime over 6 timer med denne innstillinga, men dette er bare noe jeg kjørte i ettermiddag for screenshotet sin skyld.

 

 

post-69915-1220373000_thumb.jpg

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Veldig godt resultat på Q9550en!

Skal selv kjøpe meg en Q9550 og klokke til minst 3,4Ghz, og gjerne opp mot 4Ghz!

Er enig at stegene mellom spenningene er litt høy, sammen med at CPU sokkelen er plassert såpass høyt opp, men dette er de eneste minusene for min del.

Ett knallkort til bare 1300kr, ser ut til at NetShop må ta inn tredje ladningen med kort, da passerer de 15 kort som har kommet til landet!

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...