Gå til innhold

Lanserer skjerm med USB-tilkobling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Yay, endelig beveger dette markedet litt på seg igjen. :p Kanskje vi er på vei mot skjermer laget som laptoptilbehør?

 

Jeg skal kjøpe meg en liten PC med 9 " skjerm, men jeg liker å ha to skjermer, og jeg har dagdrømt litt om å ha en liten, batteridrevet skjerm jeg kan ha med meg i veska og koble i den lille pc-en, bare for stas og sjov, men som kan være ganske praktisk. Foreløpig kan det kanskje funke å kjøpe en fotoramme med videoinngang, men de krever gjerne strømforsyning.. :hmm:

Lenke til kommentar

Mulig spørsmålet er stilt.

 

- Kan man seriekoble skjermene eller må alle ta en kontakt hver i pc'en? Burde ikke være noe i veien for seriekobling.

 

- Hvis ikke seriekobling er mulig kan man da koble alle i en USB hub på pulten og den videre til maskinen?

 

- Kan man dele opp med flere forskjellige skrivebord eller dele et skrivebord over 6 skjermer?

 

- Hva om man har et skjermkort man vil spille på som er koblet til en dedikert skjerm, vil de andre fungere selv om man spiller?

 

EDIT:

Det jeg også kunne tenkt meg er en utbrettbar uavhengig surround skjerm bestående av 3 leddede skjermer, for bærbare. Denne foldet man bare opp, satt den der man ville ha den og koblet den til USB porten i den bærbare som kanskje var en tablepc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Godt å se at de endelig går i denne retningen, vil gjøre min jobb med å få på plass 1-2 (3) ekstra skjermer på div små kontor pcer mye enklere.

Skal bli interessant å se hvordan usb2.0 takler skjermen, men kan jo hende vi ser skjermer med firewire i stedet ved en senere anledning.

 

Firewire S3200 støtter (logisk nok) 3.2Gbps når det kommer, og kan bruke samme kablene/kontaktene som firewire800. Men selv Firewire 800 slår gjerne usb2, så hadde ikke trengt å vente på den nye standarden heller egentlig.

 

Alt kommer egentlig ned til hvor mye informasjon kan man sende, og hvor bra takler usb/skjermen dette. Ser frem til evt tester av skjermene.

Lenke til kommentar
Dette skjønner ikke jeg heller, hva skjer med skjermkortet ? Hva med HDMI og støtte for HDCP ? Vil skjermen gå via skjermkortet på en måte likevel ? Jeg klarer ikke helt å se det positive med dette annet enn at man kan slenge på 6 skjermer på usb portene uten å ha skjermkort i SLI til flere tusen.

 

Da er du rimelig kortsynt hvis du ikke ser noe positivt i dette.

 

Jeg gjentar

1) Ikke beregnet for SPILL/3D . Så SLI har ikke noe med dette å gjøre.

2) Man kan få opptil 6 skjermer på en ARBEIDSPLASS eller OVERVÅKINGS-KONSOLL (i en bedrift) uten å måtte installere ekstra/spesielle grafikk kort i maskinen. HDMI/HDCP har ingen relevans her.

 

Nei da har jeg nemlig rett, med andre ord totalt ubrukelig til vanlig bruk. Er som jeg sier, eneste fordelen er at det er billigere å kjøre flere skjermer men samtidig er det kjipt å sitte med en skjerm som kan kun brukes til en ting.

Lenke til kommentar
Dette skjønner ikke jeg heller, hva skjer med skjermkortet ? Hva med HDMI og støtte for HDCP ? Vil skjermen gå via skjermkortet på en måte likevel ? Jeg klarer ikke helt å se det positive med dette annet enn at man kan slenge på 6 skjermer på usb portene uten å ha skjermkort i SLI til flere tusen.

 

Da er du rimelig kortsynt hvis du ikke ser noe positivt i dette.

 

Jeg gjentar

1) Ikke beregnet for SPILL/3D . Så SLI har ikke noe med dette å gjøre.

2) Man kan få opptil 6 skjermer på en ARBEIDSPLASS eller OVERVÅKINGS-KONSOLL (i en bedrift) uten å måtte installere ekstra/spesielle grafikk kort i maskinen. HDMI/HDCP har ingen relevans her.

 

Nei da har jeg nemlig rett, med andre ord totalt ubrukelig til vanlig bruk. Er som jeg sier, eneste fordelen er at det er billigere å kjøre flere skjermer men samtidig er det kjipt å sitte med en skjerm som kan kun brukes til en ting.

Kan ikke helt se hvorfor det skal være så ubrukelig. På sekundærskjermen min har jeg msn, teamspeak, xfire og winamp osv. Regner med en USB-skjerm eller to gjør samme nytta når det gjelder sånne "still-programmer".

 

Fikk nesten lyst til å bestille meg 2stk 22" usb-skjermer til å ha på hver side av 24-tommeren min :)

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar
Dette skjønner ikke jeg heller, hva skjer med skjermkortet ? Hva med HDMI og støtte for HDCP ? Vil skjermen gå via skjermkortet på en måte likevel ? Jeg klarer ikke helt å se det positive med dette annet enn at man kan slenge på 6 skjermer på usb portene uten å ha skjermkort i SLI til flere tusen.

 

Da er du rimelig kortsynt hvis du ikke ser noe positivt i dette.

 

Jeg gjentar

1) Ikke beregnet for SPILL/3D . Så SLI har ikke noe med dette å gjøre.

2) Man kan få opptil 6 skjermer på en ARBEIDSPLASS eller OVERVÅKINGS-KONSOLL (i en bedrift) uten å måtte installere ekstra/spesielle grafikk kort i maskinen. HDMI/HDCP har ingen relevans her.

 

Nei da har jeg nemlig rett, med andre ord totalt ubrukelig til vanlig bruk. Er som jeg sier, eneste fordelen er at det er billigere å kjøre flere skjermer men samtidig er det kjipt å sitte med en skjerm som kan kun brukes til en ting.

 

 

Hvis din definisjon av "vanlig bruk" er gaming kan vil vel si du har rett når det gjelder deg selv.

Men "vanlig PC bruk" definisjonen av en ansatt i en bedrift , en megler , en support medarbeider som har overvåknings konsoller er vel ulik din definisjon.

 

Min definisjon er følgende:

Vanlig bruk : web/chat, office ,mail , dokumenter , nettbank .Slike ting

Spill bruk : Vel - sier seg selv

Lenke til kommentar

Det eneste problemet jeg ser er:

 

- få plass på pulten, der jeg allerede har en 24" og trenger plass til andre ting enn dataskjermer.

- ledingsrot og enorme strømkrav bare for skjermer

- vil jeg ha 6 skjermer så får de lage et skjermstativ så jeg ikke må borre veggen full av hull

 

Men ellers ser jeg ikkenoe problem :D

 

Men den største ulempen jeg ser er at LCD skjermer bruker mye strøm og avgir mye varme. Min 37" er som en varmeovn der den står 1,5m fra meg på venstre side. Jeg håper OLED gjør dette noen hakk bedre og venter med dett til den generasjonen er på dagens LCD nivå pris og generasjonsmessig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, men 50 år gammel CRT teknologi er ikke noe som bør sette standard for fremtiden. Men en CRT avga ikke varme på samme måte, en stor LCD er som et strålevarmepanel det var aldri en CRT.

 

Derfor ser jeg frem til skjermer som viser bilder uten å samtidig fungere som et strålevarmepanel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Helt korrekt, jeg venter på OLED som er den beste teknologien om man skal ha mange skjermer eller store skjermer, samt små lyssterke skjermer. Etter min mening. Er vel først når OLED kommer at jeg kanskje bytter ut min trofaste 24" også.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
å samen ligne en 37 tommers lcd med en crt mellom 15 og 19 tommers crt skjerm er vel i grunne ikke helt reelt.

 

når den er minst dobbel så stor som den gamle så kan man ikke regne med at strømforbruke så mye redusert

Faktisk så bil jo en 37" lcd være mer enn 4 ganger så stor som en 19"crt.

Lenke til kommentar

Jeg er positivt overrasket over mine 2 24" lcd skjermer fra BenQ, de genererer litt varme "på toppen" der det er utlufting, men det er veldig lite.

 

Langt ifra noen stråleovn som enkelte ser ut til å ha, de gamle crt skjermene mine derimot varmet opp hele kjelleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...