Gå til innhold

Lanserer skjerm med USB-tilkobling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skjønner ikke jeg heller, hva skjer med skjermkortet ? Hva med HDMI og støtte for HDCP ? Vil skjermen gå via skjermkortet på en måte likevel ? Jeg klarer ikke helt å se det positive med dette annet enn at man kan slenge på 6 skjermer på usb portene uten å ha skjermkort i SLI til flere tusen.

Lenke til kommentar
Dette skjønner ikke jeg heller, hva skjer med skjermkortet ? Hva med HDMI og støtte for HDCP ? Vil skjermen gå via skjermkortet på en måte likevel ? Jeg klarer ikke helt å se det positive med dette annet enn at man kan slenge på 6 skjermer på usb portene uten å ha skjermkort i SLI til flere tusen.

 

Da er du rimelig kortsynt hvis du ikke ser noe positivt i dette.

 

Jeg gjentar

1) Ikke beregnet for SPILL/3D . Så SLI har ikke noe med dette å gjøre.

2) Man kan få opptil 6 skjermer på en ARBEIDSPLASS eller OVERVÅKINGS-KONSOLL (i en bedrift) uten å måtte installere ekstra/spesielle grafikk kort i maskinen. HDMI/HDCP har ingen relevans her.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke helt å se det positive med dette annet enn at man kan slenge på 6 skjermer på usb portene uten å ha skjermkort i SLI til flere tusen.

Man trenger ikke SLI for å ha mange skjermer via de vanlige utgangene. Tvert i mot. SLI reduserer faktisk antall brukbare utganger. Det man trenger for å koble til mange skjermer (med vanlige utganger) er mange skjermkort. De bør ikke være i SLI eller Crossfire.

Lenke til kommentar
Rendring i skjerm eller ikke .

En single link DVI har et øverføringstak på 4.5 Gbits/sec (høyeste støtte oppløsning)

Er litt forskjell mellom dette og USB 2.0 (480Mbits/sec).

Men det er snakk om bildesignal, via USB-kabelen vil datasignal overføres, om jeg tenker riktig. Så det blir heller USB 2.0 vs. PCI Express.

Lenke til kommentar
Rendring i skjerm eller ikke .

En single link DVI har et øverføringstak på 4.5 Gbits/sec (høyeste støtte oppløsning)

Er litt forskjell mellom dette og USB 2.0 (480Mbits/sec).

Men det er snakk om bildesignal, via USB-kabelen vil datasignal overføres, om jeg tenker riktig. Så det blir heller USB 2.0 vs. PCI Express.

 

Ja det blir en mere riktig sammenlikning.

Signalene overføres "digitalt" med DVI til skjerm , system til grafikk kort via PCI-Ex/AGP/eller PCI.

 

Man kan muligens sammenlikne det med PCI kort + legge på litt for USB 2.0 båndbredde , men også trekke fra litt pga høyere latency.

Lenke til kommentar
Dette skjønner ikke jeg heller, hva skjer med skjermkortet ? Hva med HDMI og støtte for HDCP ? Vil skjermen gå via skjermkortet på en måte likevel ? Jeg klarer ikke helt å se det positive med dette annet enn at man kan slenge på 6 skjermer på usb portene uten å ha skjermkort i SLI til flere tusen.

 

Da er du rimelig kortsynt hvis du ikke ser noe positivt i dette.

 

Jeg gjentar

1) Ikke beregnet for SPILL/3D . Så SLI har ikke noe med dette å gjøre.

2) Man kan få opptil 6 skjermer på en ARBEIDSPLASS eller OVERVÅKINGS-KONSOLL (i en bedrift) uten å måtte installere ekstra/spesielle grafikk kort i maskinen. HDMI/HDCP har ingen relevans her.

 

Kan forsåvidt være nyttig i vanlgie hjem også, om man har et litt spenstig oppsett, og gjerne vil ha en skjerm eller flere langt unna maskina/maskiner, lettere å trekke usb-kabler enn DVI-kabler. Og switching er kanskje billigere også? Dog det blir vel for spesielt interesserte, håper noen snart kommer med noe liknede over TP-kabler.

 

AtW

Lenke til kommentar
blir ikke dette konseptet dyrere en det snaker , i forhold til andre skjermer som gjør samme nytten ?

Nei, man får skjermkortet "innebygd" i skjermen så man slipper å påspandere dedikert skjermkort inni PC-en. Og hvilke andre skjermer er det du snakker om (tenker du kanskje bare på skjermer med skjermkort i PC-en)?

 

hva om none ønsker å ha flere en seks skjermer ?

Da har de et problem. Eventuelt suppelere med egne skjermkort.

 

kan alle skjermen vise helt forskjelige bilder ?

Ja. Hvis alle skjermer skulle vist samme bilde kunne man gjort samme jobben med en splitt til en langt lavere pris.

Lenke til kommentar

For en bedrift med spesielle behov (som f.eks meglere) vil dette medføre mange kostnads reduksjoner i form av hardware og arbeid. Brukeren kan til og med kanskje klare å sette det opp selv uten IT-medarbeider tilstedeværende som må åpne maskin installere/bytte grafikk kort osv.

 

Det ser jo forholdsvis enkelt ut å sette opp , man slipper ekstra skjermkort (kostnad på hw/arbeid) .

Lenke til kommentar

Flott, da kan jeg koble 8 ekstra skjermer til laptopen min :) Akkuratt det jeg har ventet på...

 

Eller egentlig ikke, men stilig uansett. Lurer på hvordan det vil bli i praksis, og om det kan brukes til noe annet enn notatblokk og "levende" bilderammer på veggen. Og om driverne er gode, eller det blir mye kluss.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Eller egentlig ikke, men stilig uansett. Lurer på hvordan det vil bli i praksis, og om det kan brukes til noe annet enn notatblokk og "levende" bilderammer på veggen. Og om driverne er gode, eller det blir mye kluss.

Det er mange som har bruk for flere skjermer på arbeidsplassen. Akkurat nå kommer jeg på overvåkningskonsoller og aksjemeglere.

Lenke til kommentar
blir ikke dette konseptet dyrere en det snaker , i forhold til andre skjermer som gjør samme nytten ?

Nei, man får skjermkortet "innebygd" i skjermen så man slipper å påspandere dedikert skjermkort inni PC-en. Og hvilke andre skjermer er det du snakker om (tenker du kanskje bare på skjermer med skjermkort i PC-en)?

 

hva om none ønsker å ha flere en seks skjermer ?

Da har de et problem. Eventuelt suppelere med egne skjermkort.

 

kan alle skjermen vise helt forskjelige bilder ?

Ja. Hvis alle skjermer skulle vist samme bilde kunne man gjort samme jobben med en splitt til en langt lavere pris.

 

 

jeg mener om ikke en slik skjer vil bli ganske dyr i utgangspunktet slik at hvis man kjøper en vanlige skjerrmer og skjermkort så blir det billigere for hvorfall for de første skjermene ?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...