Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

Det trenger, som sagt 1000 ganger før, ikke være realistisk, men det må oppleves som realistisk.

Et slikt Diablo blir en middelalderkrig uten helter og demoner. Uten himmel og helvete. Uten magi og karakterer som er dødelige.

Her gikk du glipp av poenget mitt.

 

Drager, helter og demoer er da fullt realistisk i Diablo universet det? Og så lenge de ikke ser ut som noe som bryter med de fysiske lover kan de for all del oppleves som realistisk ifølge virkelighetens lover også.

 

Poenget mitt er at det ikke oppleves særlig realistisk at huler og grotter er opplyst av en slags evig lyskilde som opplyser rommene med en glød. Heng opp fakler og mørklegg delen som ikke er belyst av de. Områdene som blir belyst kan gjerne være overnaturlig store, men det oppleves som så mye mer realistisk enn store huler som er magisk opplyst tilogmed helt nede i bunn. (f.eks når monsteret går forbi under boen)

 

Aldri sagt at ting må være helt realistisk, men det må oppleves som det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bethesda skøt seg i låret med fadesen Oblivion. Et stjerneeksempel på at gode forgjengere ikke er garantert gode etterkommere. Det må tross alt komme en dag der Blizzard også gir ut en kalkun. Så får det bli en definisjonssak på hva en kalkun eller fadese er, Oblivion ble jo hyllet som mesias og fikk topp score over hele fjøla til tross for sin begredelighet..

Lenke til kommentar
Oblivion ble jo hyllet som mesias og fikk topp score over hele fjøla til tross for sin begredelighet..

 

Jeg tror mye av grunnen er at anmeldere generelt lar seg rive med av hype samt ikke prøver spill grunding nok, trolig er det også en del som ikke aner hva de skriver om. De tør rett å slett ikke sage det i stykker pga det har så sterke titler bak seg med en grundig fan skare. Men det tok ikke lange tiden før man forstod at Bethesda haddet solgt seg til mainstream å gått helt bort fra nisjen de haddet bygd opp. Tror det tok meg ca 3 timer, så forsvant spillet rett ut å har ligget i skapet siden.

 

Men tror ikke Blizzard går så i den fella, de har allerdet gitt klare signaler om at de tar forslag fra fansen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Tror det tok meg ca 3 timer, så forsvant spillet rett ut å har ligget i skapet siden.
Herlig, det samme var tilfellet for meg. Jeg har ikke klart å få solgt det heller, det ligger bare der å støver ned. Det skal bli spennende å se hvor Diablo 3 havner etter at "Oh mah god, a new Diablo is in town"-hysteriet har lagt seg. Spiller eksempelvis 80.000 fans spillet om 8 år slik som med Diablo 2?
Lenke til kommentar
Nå ble ikke Diablo2 så voldsomt godt mottatt av de største anmelderne på internett som f.eks IGN og Gamespot heller da.

8.3 på IGN

8.5 på Gamespot

 

Så det viser jo at man alltid bør ta anmeldelser med en klype salt.

 

Hvordan ble over 8 ikke bra egentlig? spesielt for 8 år siden (når tallkarakterer fremdeles hadde en slags verdi).

Dekker 10 "bra" - "fantastisk", imens 9.9 og nedover er forskjellige grader av dårlig?

 

 

Ser at 37708 har skrevet under på kampanjen nå. Lurer på om Blizzard vil komme med et nytt svar snart eller om de bare vil holde på den tidligere uttalsen.

 

Jeg ser endel av poengene kampanjen har og det må da være mulig å justere ting litt ned uten at det må være svart, på samme måte som at nåværende egentlig ikke er lik barne-TV. Hvorfor diskuterer folk bare det ekstreme på begge sider?

Lenke til kommentar
Sa ikke at det ikke var bra.

Men sammenlignet med resten av blizzardspillene så er ikke 8.3 noe å skryte av.

 

Og hvorfor skal de gidde å svare? Skal de ta hensyn til 37 000 folk av 2+ millioner? Så seriøst tar de nok ikke dette.

Hvorfor skal man IKKE orke å gi et lite tilbakemelding til 37 000+ mennesker? Hvor mange må det være etter din oppfatning?

 

Bare se på nylig petition mot Netcom sine priser/abonnementtjenester, ca. 2000 mennesker skrev under og vips så ga de ut en ny abonnement i tillegg til de som var før, dette vil si at de ga mer eller mindre etter presset på en måte.

Lenke til kommentar

Må si jeg følte meg litt skuffet når jeg så gameplayvideoen, uten helt å kunne sette fingeren på hva som var feil. Men etter å ha lest underskriftskampanjen kan jeg ikke annet enn å si meg 100% enig på alle punkter.

 

 

Og etter å ha lest innlegg på forumet blir jeg provosert av at folk kritiserer kampanjen og at de som "klager" er noen idioter, og at vi heller burde være takknemmelige for at blizzard lager d3.

Unnskyld språket, men de som mener det er noen jævla idioter som tydeligvis ikke har levd seg inn i atmosfæren til diablo og kan derfor holde kjeft om hvordan spillet burde være.

Grafikken til diablo er kanskje utdatert, men gameplayet og stemningen blir jeg aldri lei

Dessuten er det forskjell klaging og konstruktiv kritikk!

 

 

Ja til dystrere innhold og mer realitisk grafikk

 

/signed ofc

Lenke til kommentar

For faen da, vi snakker om tilbakemelding Selskap - forbrukere, forbrukere er i sin fulle rett til å klage på hva dem vil, spiller ingen rolle.

 

Alle de 37 000 trenger ikke å kjøpe spillet, kan godt bare laste ned/skaffe det pirat, null problem det, mens Blizzard går glipp av en god del kroner. Jeg sier ikke de må forandre på noe i spillet som en del av fanbasen mener de burde, men at de kan gi et lite respons på emnet på de offisielle forums f.eks, ville ha vært fint.

Lenke til kommentar

Problemet er at dere er ikke forbrukere, dere har ikke kjøpt produktet enda, dermed har heller ikke selskapet noe som helst ansvar ovenfor dere.

 

Unnskyld språket, men de som mener det er noen jævla idioter som tydeligvis ikke har levd seg inn i atmosfæren til diablo og kan derfor holde kjeft om hvordan spillet burde være.

 

Og slike som deg får bare denne underskriftskampanjen meg til å tenke mer og mer på:

Lenke til kommentar

Problemet er jo så fort spillet går gold, er det for sent å få gjort noe med den visuelle stilen.

 

Om man skal ha noe håp i hele tatt til å få forandret noe før det er for sent, må man jo ta opp ting før release.

 

Og greit nok, vi har ikke kjøpt D3 enda, men en god del av oss har nok kjøpt D2 opp til flere ganger, som burde telle for noe.

Lenke til kommentar
Problemet er at dere er ikke forbrukere, dere har ikke kjøpt produktet enda, dermed har heller ikke selskapet noe som helst ansvar ovenfor dere.

Diablo-fans er forbrukere for Blizzard, uansett om D3 er ute eller ikke. Det er da en selvfølge.

 

Ansvar ovenfor dem? Nei. Ansvar ovenfor seg selv. Hvis det er helt greit for dem å miste fanbasen sin med å rævkjøre det som har gjort serien en så stor suksess, så er det bare å kjøre på. De bare skyter seg selv i foten, selv om de kommer utvilsomt til å appellere til andre kundegrupper.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe Diablo 3 hvis det ser slik ut. Ikke for å "boykotte" Blizzard eller produktet, men bare fordi jeg har ingen interesse for noe slikt. Det finnes Diablo-kloner med mer klaustrofobisk stemning enn det som vises på videoen, så hvorfor skal man kjøpe feil produkt? Fordi man er fan av serien? Bah. Det er bare å være litt kritisk og kvitte seg med fanboy-holdningen.

 

Det som jeg ikke skjønner helt med denne saken er gapet mellom traileren og in-game videoen. Førstenevnte er jo i ren Diablo-ånd, mørk og stemningsfull video som vanlig.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Problemet er at dere er ikke forbrukere, dere har ikke kjøpt produktet enda, dermed har heller ikke selskapet noe som helst ansvar ovenfor dere.

Klart de ikke har ANSVAR, men vi er likevel potensielle kunder. Når Blizzard lager et «engangsbetalprodukt» istedenfor en abbonementstjeneste, så er det vel i Blizzard sin interesse at vi er fornøyd nok med produktet til å kjøpe det?

 

Mulig jeg kjøper spillet til slutt, men etter å ha sett disse videoene (ja, jeg har sett HD-klippet) komemr jeg garantert til å prøve det (demo eller andre måter) før jeg gidder å kjøpe det. Etter hele WoW-opplegget til Blizzard har jeg sluttet å stole blindt på at alt de lager er gull. Selv et nytt spill i favorittfranchisen min er tydeligvis ikke nok til å få meg til å forandre mening igjen.

Lenke til kommentar

Hm, er ikke en fanboy en som forguder produktet, og ikke gidder/kan se at det finnes feil ed det, eller tar jeg feil?

 

Ser at mange sier at det er VI, altså de som "klager" så fælt er de som er fanboisa.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fanboy

 

anyway. Alle må da være enig med at det er bedre å klage Før enn etter? Om jeg skulle h sluppet ut noe, så ville jeg jo spørt folk om hva dem syntes før jeg gjorde det. Men det er min mening! LES ordenlig MIN MENING

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...