Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

Selv syntes jeg det ikke spiller så stor rolle, men jeg syntes at noen av "How it looks like vs what it looks like" har veldig stilige "resultater"

 

Enig. Jeg liker ideen om at demoner kommer krypende mot deg, ut av mørket fra alle kanter. Men, hele spillet burde ikke være slik. Jeg regner egentlig med at dette blir noe som kommer litt lenger ut i spillet.

 

På den ene siden digger jeg "survival horror style" ala Silent Hill, og på den andre siden er det kult med "arcade style" ala Gauntlet.

 

I Diablo synes jeg det er viktig at begge deler er representert, og at ikke en av stilene blir for overrepresentert. Da blir det for ensidig og kjedelig. Dessuten er det viktig å ta høyde for at interfacet skal kommunisere med brukeren på en måte som legger til rette for effektiv spilling. Dette synes jeg underbygger mye av grunnen til å bruke klare farger på ting som det er viktig at spilleren legger merke til. Som for eksempel de røde og blå health potionene, som i D3 er byttet ut med "globes".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Health Globes er vel noe av det beste som D3 kunne ha fått, husker ikke hvor ofte folk stakk til byen for å kjøpe potions, det samme gjelder at items i inventorien bare tar en slot, uansett hvilket item det er, noe som også hindrer at folk drar hvert tiende minutt opp til byen for å selge/legge items i stash.

Lenke til kommentar

Fant forresten det Blizzard har å si om grafikken og oppropet:

 

We all know by now that some people went as far as to make a petition for Blizzard to change the graphics, even only after 3 days of seeing the very first screenshots of Diablo 3. Why did Blizard choose a different art style for Diablo 3 than the previous games in the series? When asked, lead Diablo 3 producer Keith Lee, stated that in Diablo 2, and 1, they featured darker landscapes and dungeons which fit great with the whole theme of the games. Since the very first screenshots were released, people have blamed them to look a lot like World of Warcraft, and complained that they were too bright and colorful for a Diablo game.

 

Keith Lee stated the following about this: “One of the things that we considered when we were working on the visuals for ‘Diablo III’ is the fact that color is your friend. We feel that color actually helps to create a lot of highlights in the game so that there is contrast. A great analogy is like in ‘Lord of the Rings’ — not everything is dark. It allows you to see what a creepy dungeon can be like but if everything is dark it doesn’t allow you to have a lot of contrast. Diablo I and Diablo II are darker, and I think that the one of the main reasons why is the fact that in ‘Diablo I,’ you’re basically in a dungeon the whole time. And in contrast to ‘Diablo III,’ you’ll be exploring outdoors, you’ll be in dungeons, you’ll be experiencing so many different areas.

 

 

"We want to bring as much variety as we can when you’re playing the game so that you’re excited to check out new environments. We don’t want everything to look the same and that’s really what we’re trying to aim for. What we also tried to do is create very clean textures so that you can really focus on them. It’s a stylized feel and in that sense, it’s very sort of a Blizzard philosophy. It’s just really pushing the envelope in terms of the visuals so that everyone is excited about how everything looks. We think that ‘Diablo III’ is going to be better in so many different ways. We’re just building and improving upon the the first and second ‘Diablo’ games.”

 

Kieth also stated, "We’re very involved, because everyone’s very passionate about our games. Blizzard employees spend a lot of time actually iterating on [the game], and so in terms of the next phase, what we’ll try to do is a proof on concept on lot of different gameplay aspects. And we really want to get as much feedback as possible so that we can improve on the game and ensure that we meet Blizzard quality for our fans and for ourselves as players.”

Lenke til kommentar

Okey, har sett at folk mener det er nytteløst å klage fordi den artistiske stilen er fastsatt og bla bla bla. Mye kan gjøres med postgenererte effekter, og imho, så hjelper det veldig mye på diablo-følesen å bare legge til en vignette som funker som en slags "light-radius".

 

Selv har jeg ingenting imot diablo 3 slik det ser ut nå, men det betyr ikke at det ikke kan se bedre ut. Det størtse ankepunktet jeg har er udimensjonerte våpen og rustninger.

 

jeg kjørte deler av gameplayvideoen en kjapp tur gjennom AfterFX der dempa fargene, la til en slags "light-radius" og litt regn utendørs. Klippet er på 9.2 mb og kan lastes ned HER.

 

Og for all del, variasjon er bra. Videoen jeg laget er ikke ment å taes som en fasit på hvordan hele spillet skal se ut, heller som en demostrasjon på hvor mye som kan gjøres i post.

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig quotet det Keith Lee sier tidligere i tråden. Det er altså snakk om gamma og kontrast, ikke atmosfære. At Diablo 1 var så himla mørkt, og Diablo 2 en del mindre mørkt, er først og fremst på grunn av tekniske begrensninger. Mørket var den eneste måten å skape noen som helst visuell atmosfære på. 12 år senere har vi ikke de begrensningene.

 

Diablo 3 er langt blodigere og har så vidt jeg kan se langt mer atmosfære og filler enn noen av spillene før det.

 

Og kan ikke de som kritiserer Diablo 3 og ikke har sett HD videon vennligst laste ned og se på den, slik at vi alle er på samme side? Det er nemlig en god del forskjell ifra de kornete videoene som ligger på nettet.

Lenke til kommentar
Og for all del, variasjon er bra. Videoen jeg laget er ikke ment å taes som en fasit på hvordan hele spillet skal se ut, heller som en demostrasjon på hvor mye som kan gjøres i post.

Very nice klipp. Det er det der jeg vil se i spillet. Iallefall innendørs.

Ute kan det være så mye sol det vil, så lenge det ikke er grønne enger med blomster og bier overalt.

Lenke til kommentar
Det størtse ankepunktet jeg har er udimensjonerte våpen og rustninger.

 

Litt av poenget med fantasy er jo at det skal være "larger than life" da. Om man aksepterer premisser som at man sloss med djevelen, zombier, skjellet som gjemmer seg i tønner i tusenvis av år og venter på at noen skal komme forbi, så er det ikke et veldig langt sprang frem til at karakterene man kan spille også er "larger than life".

 

Jeg fatter ikke hvorfor realisme stadig kommer opp i et fantasy spill... dessuten var rustninger og våpen minst like overdimensjonerte i Diablo 2, men de var samtidig mindre realistiske og praktiske. Ser du på rustninger og dill i D3 så ser du at mye omtanke har gått inn i dem.

 

EDIT: Tittet nettopp på videon. Synes den demonstrere til fulle at totalt mørke og gråtoner er totalt unødvendig. I sin opprinnelige versjon er verdenen nydelig og variert, monstrene er klart definert ifra environment. I den nye videon er alt grått og dødt og kontrastløst, og konsentrasjonen begynner å slite. Spillet virker rett og slett kjedelig uten farger.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Det trenger, som sagt 1000 ganger før, ikke være realistisk, men det må oppleves som realistisk.

 

Det innebærer jo da at man ikke ser ut som en bola astronaut med pigger fra rumpa.

 

 

Og hva er forskjellen, i din oppfatning, på noe som er realistisk og oppfattes realistisk?

 

Et slikt Diablo blir en middelalderkrig uten helter og demoner. Uten himmel og helvete. Uten magi og karakterer som er dødelige.

 

Hva er det igjen av Diabloverdenen Sanctuary da?

 

Ingenting...

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor realisme stadig kommer opp i et fantasy spill... dessuten var rustninger og våpen minst like overdimensjonerte i Diablo 2, men de var samtidig mindre realistiske og praktiske. Ser du på rustninger og dill i D3 så ser du at mye omtanke har gått inn i dem.

 

Sa vel ingenting om at jeg vil ha 100% realistiske rustninger, vil bare ikke ha skulderbla på størrelse med et lastebilpanser, men det er min mening. :)

Lenke til kommentar
Sa vel ingenting om at jeg vil ha 100% realistiske rustninger, vil bare ikke ha skulderbla på størrelse med et lastebilpanser, men det er min mening

 

Men skulderarmorene i Diablo 2 er minst like overdrevet, om ikke mer, og mindre realistisk/fysiske/praktiske. Var noen som postet et bilde tidligere i tråden.

 

Forøvrig ser jeg omtrent ut som han barbaren om jeg drar på meg padding som jeg bruker når jeg spiller amerikansk fotball... så hinsides all fornuft er det ikke. Særlig når vi snakker om fantasy og et folk som barbarene, som ser omtrent likedann ut, når de tar av seg forutnevnte armor :)

Lenke til kommentar
EDIT: Tittet nettopp på videon. Synes den demonstrere til fulle at totalt mørke og gråtoner er totalt unødvendig. I sin opprinnelige versjon er verdenen nydelig og variert, monstrene er klart definert ifra environment. I den nye videon er alt grått og dødt og kontrastløst, og konsentrasjonen begynner å slite. Spillet virker rett og slett kjedelig uten farger.

 

Nå var vel bare min video en demonstrasjon på hvor mye som kan gjøres i post, og jeg vil tippe at blizzard ville kunne gjort en mye bedre jobb enn meg.

Ser heller ikke hvor i det er totalt mørke og gråtoner?

Lenke til kommentar
jeg kjørte deler av gameplayvideoen en kjapp tur gjennom AfterFX der dempa fargene, la til en slags "light-radius" og litt regn utendørs. Klippet er på 9.2 mb og kan lastes ned HER.

 

Det likte jeg ikke noe særlig, fargene i spillet er ufatterlig bra gjennomført, og det hadde vært synd om vi ikke fikk se dem slik som når du tok voldtok utendørs-scenen :wee:.

Lenke til kommentar
Men skulderarmorene i Diablo 2 er minst like overdrevet, om ikke mer, og mindre realistisk/fysiske/praktiske. Var noen som postet et bilde tidligere i tråden.

 

Igjen, det trenger ikke å være realistisk og jeg bryr meg heller ikke om hvordan barbaren så ut i diablo 2.

 

Det likte jeg ikke noe særlig, fargene i spillet er ufatterlig bra gjennomført, og det hadde vært synd om vi ikke fikk se dem slik som når du tok voldtok utendørs-scenen :wee:.

 

Poenget var som sagt ikke å vise hvordan det skal se ut.... En annen fin ting med slike post effekter er de lett lar seg skru on/off i options.

 

Utendørs-scenen er forøvrig kjørt gjennom et brukt kaffefilter slik alle realistiske spill skal gjøres. ;P

Endret av easthill-
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...