Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

The noun "pastel" gives rise to:

 

* another noun, for an artwork whose medium is pastels

* a verb, meaning to produce an artwork with pastels

* an adjective, meaning pale in color

 

Dette protesterer dere mot:

 

"Hand made, pastel looking textures with bold lines, defined contours, smooth colors and clean shapes"

 

Det vil si, at dere kan si hadet til de håndmalte bakgrunnene i Diablo 3, og hallo til:

 

"Graphically realistic world with realistic, dirty and muddy textures".

 

 

Selv synes jeg at de håndmalte bakgrunnene er dritrå, og jeg tror de kan lage et enda bedre inntrykk av mørke og horror i de delene av spillet der det skal være mørkt. Er det så ille å ha en økende stemningskurve? For meg er det helt essensielt.

 

Men det er da altså dette mange vil stemme bort. Tydeligvis uten å helt vite hva de stemmer på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er da altså dette mange vil stemme bort. Tydeligvis uten å helt vite hva de stemmer på.

Jeg vet næyaktig hva jeg skrev under på, så ikke prøv deg.

Jeg er regelrett misfornøyd med de minuttene vi fikk se, og jeg sørger for at Blizzard vet det.

Lenke til kommentar
Igjen og igjen ser vi at de som er med i dette "oppropet" og poster her på forumet sier de vil ha mer Diablo, men så vidt jeg kan se ønsker de at Diablo skal slutte å være Diablo og heller være som alle de andre spillene de spiller... det er svært trist, og lite opplyst.
Det er jo ikke riktig. Det er flere som ikke ønsker at Diablo skal slutte å være Diablo, men heller ikles en visuell drakt som ligger nærmere de to originalspillene enn det diablo 3 fremstår å være i dag. Det er riktig at Fear er fear, Doom er doom og Conan er Conan, men alle de tre spillene har en artistisk grafikk som formidlet av den tekniske grafikken og den tekniske grafikken ved disse tre spillene ligger utvilsomt nærmere den brukt i Diablo 2 enn det den tekniske grafikken brukt i Diablo 3 gjør. Det er jo forståelig nok fra et teknisk ståsted, problemene oppstår med Diablo 1 som på mange måter ikke farges like mye av den tekniske grafikken i formidlingen av det artistiske på grunn av måten spillet er bygget opp. (Mye artistisk genererte sprites og lite forhåndsrenderte elementer kontra Diablo 2.)

 

Den tekniske grafikken som ledd i formidlingen av den artistiske er en debatt som bør gå parallelt og ikke sammen med, den originale debatten. Den tekniske og den artistiske grafikken er adskilt og det er naturlig nok valgene tatt i forhold til begge som har gitt Diablo 3 den stilarten det har i dag. Mindre shoulderpads og mørkere omgivelser er to deler av debatten som krever inngrep i to aspekter ved det visuelle, både det rent artistiske og det tekniske. Personlig hadde jeg sett at Diablo 3 ble utviklet i en annen grafikkmotor som var kodet for å kunne gjengjelde grafikk som er mer naturtro til Diablo 2, og at det artistiske innholdet beholdt inspirasjonen og stemningen lagt i de to forrige spillene. Det ville ekskludert de lyse omgivelsene, de overdimensjonerte proporsjonene, diskolysene og alt det andre som per i dag gjør spillet unikt og noe av en egenart, men samtidig distanserer det fra de to andre spillene i den visuelle fremtoningen. Jeg vil gå ut i ødemarken å få en følelse av at jeg er alene mot ondskapen i det henseende å befri verden fra det mørket som har bredt seg over den. Da hjelper det ikke akkurat til å se regnbuen i det fjerne eller springe rundt som en dinglende lilla sjaman..

Lenke til kommentar
Det som kunne vært en god løsning, er å designe et optional filter eller graphics mode (kall det hva man vil...) som gjør spillet mørkere, på samme måte som de redigerte screenshottene.

 

Hadde ikke fungert, ettersom det er ikke det at spillet er for lyst, det er ikke dystert nok.

 

Nei, men tror du at alle dungeons i D3 vil ha nøyaktig samme design utover i spillet? Eller tror du at det blir som i de foregående spillene - en variasjon og eskalering av emosjonelle virkemidler?

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at uteområder på dagtid i eksempelvis en ørken ikke blir særlig mørke. Men det betyr ikke at følelsen av dysterhet og kampen mot det onde forblir fraværende.

 

Spillet vil naturligvis ha samme designprofil fra start til slutt. Det betyr at det selv i helvetet (sett at Diablo fortsatt er en fiende i spillet da..) vil være teksturer og lys som følger samme stilart. Med andre ord meget sansynlig stein og lava som er håndtegnet og disko-lyseffekter og fargede lyskatoder på strategisk plassert steder.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Igjen, vi liker å lage oss argumenter om motparten og hakke på de.

"Åh, vil du bare ha søte kaniner og teletubbies? Det er helt idiotisk om en ser på hvordan et er i Diablo 1 og 2."

Det er forskjell på lyst og lite dystert. Se på Diablo 2, akt 2. Det er lyst, men likevel har den en "skummel" baktanke. Det er noe som ligger bak, noe stort. Personlig får ikke jeg følelsen av det når jeg ser de går ut av hulen, selv i HD.

Meeen, måten den barbaren døde i den siste kampen var rååååå, samme med heksedoktoren.

 

"Siege engineer of hell", joda. Verden er renset.

 

:whistle:

 

Magtheridon-model.jpg

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Har Blizzard på noen måte formidlet at de har forstått klagene?

Eventuellt at de kommer til å gjøre noe med det?

Selv syntes jeg det ikke spiller så stor rolle, men jeg syntes at noen av "How it looks like vs what it should look like" har veldig stilige "resultater"

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Selv syntes jeg det ikke spiller så stor rolle, men jeg syntes at noen av "How it looks like vs what it looks like" har veldig stilige "resultater"

 

Ja, det er et par av de bildene ser bedre ut, men er derimot mer skeptisk hvordan det hadde vært å spille gjennom spillet med de fargene, det har garantert Blizzard prøvd. Det er en enormt stor forskjell på å se på et bilde og å spille spillet slik, det var jo noen som ville ha det nesten svart/hvit med regn og elendighet, det gjør bare at man blir lei spillet, det føles ikke creepy, bare monotont og kjedelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...