Gå til innhold

hva syns dere om 95 kr i timelønn på bensinstasjon? jobber i helgene


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg har fått meg en jobb på en bensinstasjon i byen... er jo ikke veldig mye trafikk akkurat der og mye av tiden blir å sitte å vente. men av like vel syns jeg at 95 kr er litt slapt. hva mener dere?

jeg er da 18 år, arbeidstiden min er lørdag fra 0900-1500 og søndag 1600-2300 en helg og neste er lørdag 1500-2300 og så søndag 0900-1600

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

jeg har fått meg en jobb på en bensinstasjon i byen... er jo ikke veldig mye trafikk akkurat der og mye av tiden blir å sitte å vente. men av like vel syns jeg at 95 kr er litt slapt. hva mener dere?

jeg er da 18 år, arbeidstiden min er lørdag fra 0900-1500 og søndag 1600-2300 en helg og neste er lørdag 1500-2300 og så søndag 0900-1600

Er det noe tillegg i når du jobber kveld? og på søndager? Hvis det er det så syns jeg det høres ut som en grei, vanlig lønn, hvis ikke, så er det ganske slapt ja..

Lenke til kommentar

Det burde da vært en eller annen form for tariff? I butikker er tariffen rundt 110 kr/t, pluss tillegg, 50 kr på lørdag og 100 prosent på søndag... Der jeg jobber, på brødfabrikk, får jeg 118 i timen pluss 75 om natten/søndagen. Du kan fint få bedre lønn andre steder i hvert fall.

Lenke til kommentar

kan lett få bedre lønn ja, men spørs hvor mye jeg må gjøre der i forhold :p

 

som regel rekker jeg fint å lese vg, dagblad og bla gjennom et magasin, for eks stuff uten problem på 1 vakt... og da har jeg fortsatt en del tid til overs:P

 

derfor ville jeg høre med dere hva dere syns :p siden jeg er såpass usikker mtp at jeg ikke gjør såå mye... unntatt søndager da.. da kan det bli litt folk mtp at butikker ellers er stengt...

Lenke til kommentar
kan lett få bedre lønn ja, men spørs hvor mye jeg må gjøre der i forhold :p

 

som regel rekker jeg fint å lese vg, dagblad og bla gjennom et magasin, for eks stuff uten problem på 1 vakt... og da har jeg fortsatt en del tid til overs:P

 

derfor ville jeg høre med dere hva dere syns :p siden jeg er såpass usikker mtp at jeg ikke gjør såå mye... unntatt søndager da.. da kan det bli litt folk mtp at butikker ellers er stengt...

I utgangspunktet er det ikke noe argument at du har lite å gjøre, er ikke din skyld at det ikke kommer så mange. Spør de andre som jobber der hva de får i timen, og om de syns det er lite, kanskje dere kunne få til noe.

Lenke til kommentar

Det er ingen lovbestemt minstelønn i Norge.

 

Tariffavtaler bestemmer kun minstelønn. Det er en forutsetning i tariffavtalen at lønnen til de ansatte skal justeres opp etter hvor godt en bedrift går i forhold til konkurentene og bedriftens generelle økonomi.

 

Hvis du ikke er fagorganisert så synes jeg at du har lite du skulle ha sagt. Det er nettopp slike ting en fagorganisasjon hjelper deg med. Men det å drive en fagorganisasjon trenger penger og derfor er det viktig at flest mulig melder seg inn.

 

En tariffavtale gir deg også rett til overtid etter 37,5 timer i uken (35,5 timer om du jobber minst hver tredje søndag) og den har også høyere satser (50% og 100%) i forhold til arbeidsmiljøloven (minimum 40% tillegg). Tariffavtalen styrer også ting som korte velferdspermisjoner og en bedre beskyttelse mot pålagt overtid.

 

Jeg vil anbefale at du fagorganiserer deg og dine kolleger og krever en tariffavtale hvis dette ikke er på plass allerede.

Lenke til kommentar

95 kroner timen på bensinstasjon er latterlig lite. Jeg har tarifflønn, som ligger på ca. 118 kroner timen pluss UB-tillegg. Har ikke UB-tilleggene i hodet, men de er betraktelig lavere enn på dagligvarehandler, men fortsatt ikke til å kimse av.

Fagorganiser deg (handel og kontor er vel det mest logiske valget) med én gang! Og verv dine medansatte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei!

 

jeg har fått meg en jobb på en bensinstasjon i byen... er jo ikke veldig mye trafikk akkurat der og mye av tiden blir å sitte å vente. men av like vel syns jeg at 95 kr er litt slapt. hva mener dere?

jeg er da 18 år, arbeidstiden min er lørdag fra 0900-1500 og søndag 1600-2300 en helg og neste er lørdag 1500-2300 og så søndag 0900-1600

 

Dårlig. kan sammenlignes med minimum wage fra USA.

Lenke til kommentar

Har en liknende jobb som deg, på YX, ikke en dritt å gjøre, sitter bare og leser aviser og prater med kamerater som kommer innom. Har jobbet der siden i fjor høst, og jeg startet på 85 kroner i timen, pluss tillegg. Det er ikke veldig bra, men som sagt, vi er ikke nødt til å gjøre en dritt, som er deilig. Har dog nettop gått opp til 95/100 i timen etter en prat med sjefen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...