Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan kanskje være lurt å farme paragon, men jeg vet ikke hvordan xp-progression på paragon levels er i RoS kontra vanilla. Hvis det er slik at xp gain etter lvl 70 i endgame RoS gir 20x XP gain i vanilla endgame MP10 er det liksom ikke noen vits å hige etter det. Men hvis xp progresjonen er noenlunde lik hele veien kan det kanskje være smart å farme xp i vanilla først. Skal prøve å finne ut noe om det!

 

Ang items er det som sagt ikke vits å spare på noe som helst. Sell det for gold eller €. Det er den eneste sikre investeringen hvertfall. Og som nevnt, low-level xp gear. Barb hellfire ring (pga. strength), leorics signet, spectrum eller horadric hamburger skal anskaffes slik at jeg får turbofart under levling av ny Crusader.

 

Det tar kortere tid fra paragon 60 i RoS, såvidt jeg kan se på følgende charts:

 

Paragon XP chart RoS til plevel 1141

Paragon XP vanilla til plevel 100 (som er max per dags dato)

 

For å gi et bilde:

Level 61 vanilla: XP needed 95,040,000

Level 61 RoS: XP needed 93,600,000

 

Level 100 vanilla: XP needed 322,560,000

Level 100 RoS: XP needed 149,760,000

 

Det skal også legges til at all XPen du samler inn før RoS slippes blir omgjort til riktig paragonlevel i RoS. For eksempel dersom du er i paragon 100 nå, har du samlet inn 10,454,400,000 XP, så du kommer ca i level 120 når RoS slippes (grovt regnet, ikke ta meg på ordet her :p)

 

EDIT: XP-mengden det krever stiger fram til p1500, og etter det krever hver level 2,147,483,647 xp

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Xp-kurven er mye "snillere" i RoS. Den stiger ikke så mye per level som i D3 vanilla. Så sånn sett blir det mindre xp og farme per level. Men det som betyr noe er hvor mye xp per time man farmer. Etter at rape beamen til Crusader ble hot fixet i betaen så klarer man mindre xp per time i RoS beta enn i D3 vanilla. Dette kan selfølgelig endres underveis.

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å farme Paragon i det hele tatt. Har sett etpar youtube videoer av f.eks Palm monker når de farmer para, de løper rundt i de samme sonene så fort som mulig, samler opp en stor haug de dreper og løper videre. Så lenge sjansen for å finne noe brukbart er tilnærmet null som det er i D3 vanilla så er XP det eneste du får, og jeg ser ikke motivasjonen. Noen har dratt det så langt at de har 10 karakterer på para 100, gratulerer du vant +1 internett... :nei:

Lenke til kommentar

Er mange elitespillere som har økonomisk motivasjon for å spille. En som har tid til å game 10+ timer om dagen, hver dag, vil selvsagt etterstreve å være best mulig forberedt for RoS slik at han tidligst mulig kan finne de nye legendary itemsene osv. for å selge på f.eks ebay. De spekulerer i at det er (desverre) alt for mange mennesker som er villige til å p2w helt i starten på spillet. Jeg mener å huske at etter release av D2X ble items og characters/accounts med høy level solgt for noen helt absurde summer på ebay. D2 forsvant i stor grad fra ebay etter dupingen startet, men for D3 har det kommet tilbake igjen, er tonnevis av auksjoner med unid items etc.

 

Så har du også streamerne som hele tiden kniver om å være best, størst og først til å klare ting slik at de får flere viewers og mer reklameinntekter og sponsing.

 

Farmingen av XP i D3V er nok neppe tilfeldig eller fordi de synes det er spesielt gøy.

 

Jeg blir fort lei, men farmer litt i perioder. Gidder ikke plvle til 100, men et stykke på vei tror jeg at jeg gidder med mainen min så jeg hvertfall har litt å rutte med når RoS kommer. Men min første pri er å sanke xp og level up gear til Crusaderen slik at jeg raskest mulig kan få han gjennom spillet.

 

Edit: Når jeg farmer gjør jeg utelukkende keyruns siden ren xp-farming med maks effektivitet er så inni helvetes kjedelig. Kjører MP8 med FoT/Sweeping Wind monken min og det går ganske greit. Må jo skaffe en god Hellfire Ring med strength til Crusaderen :)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

 

Denne er gammel og er ikke 100% til å stole på. Datamining er langt fra det samme som fakta om hva som kommer til å være med i det faktiske spillet. Bedre å vente og se enn å bli skuffet ;)

 

Joda, men tenkte kanskje det var noen nysgjerrige sjeler som ikke hadde fått med seg denne siden enda. ;)

Men jeg er fullt klar over at mesteparten ikke er bekreftet da..

Lenke til kommentar

Mesteparten er ikke bekreftet, og mye av det har allerede endret seg. Tror vi skal ta det meste av info med en stor klype salt fremover foruten de hovedfeatursene de selv har bekreftet. De patcher jo og endrer spillet omtrent på daglig basis nå uten dokumentasjon så det er jo umulig å vite hva de lander på.

Lenke til kommentar

Damn, fant en syk two handed axe til min Barb nå! :D

Messerschmidt's Reaver, som tok meg opp til 57,6k damage unbuffed. Nå spiller jeg på Hell i normal, og det ble jo alt for lett, jeg tar bosser med 1-2 slag. Vil jeg klare meg på Master 1 med dette som stats?

 

Damage: 57,6k

Armor: 4154

Life: 38,4k

 

Strength: 2708

Vitality: 1278

Lenke til kommentar

Damn, fant en syk two handed axe til min Barb nå! :D

Messerschmidt's Reaver, som tok meg opp til 57,6k damage unbuffed. Nå spiller jeg på Hell i normal, og det ble jo alt for lett, jeg tar bosser med 1-2 slag. Vil jeg klare meg på Master 1 med dette som stats?

 

Damage: 57,6k

Armor: 4154

Life: 38,4k

 

Strength: 2708

Vitality: 1278

 

Hva med å bare stille det til master 1 og prøve? :ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva med å bare stille det til master 1 og prøve? :ph34r:

 

Var ikke helt sikker på om jeg turte, haha! Gikk litt sånn både og, føler jeg tålte alt for lite, men jeg gjorde mer enn god nok skade! Men tenkter jeg venter med Master til jeg er lvl 60, og spiller Inferno.. For den ekstra MF'en er vel lite nyttig ettersom jeg kun får items opp til lvl 59 i Hell..

Lenke til kommentar

Da er ROS ute i Closed Beta. Så da går det i alle fall fremover :)http://eu.battle.net/d3/en/blog/11954350/reaper-of-souls-closed-beta-now-available-12-12-2013

 

PTR for Patch 2.01 skal også være oppe. Så fort de får fikset slik at folk kan laste ned PTR klienten. De har litt problemer, driver og fikser det nå. http://eu.battle.net/d3/en/blog/11954349/patch-201-ptr-now-available-12-12-2013

 

Edit: Da er jeg inne i PTR :) Overraskende mye nytt her som jeg ikke trodde kom før RoS.

Bare og joine Clanen jeg startet : Norwegian Vikings

Endret av @CS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...