Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jo, absolutt. Problemet er at det de ønsker å oppnå er mest mulig penger tjent på RMAH. DET er Blizzards målestokk på hvor bra de lykkes med Diablo III, ingenting annet. Noe som gjør at mange endringer kanskje ikke er optimale for mange spilleres spillopplevelse.

Ren spekulasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, absolutt. Problemet er at det de ønsker å oppnå er mest mulig penger tjent på RMAH. DET er Blizzards målestokk på hvor bra de lykkes med Diablo III, ingenting annet. Noe som gjør at mange endringer kanskje ikke er optimale for mange spilleres spillopplevelse.

Ren spekulasjon.

Nei. Det ville være naivt å tro at det ikke er det primære målet på D3s suksess (og forståelig nok fra Blizzard sitt synspunkt - det er et selskap som har som mål å tjene penger. Etter de opprinnelige inntektene fra salg av cd-nøklene er det RMAH som skal gi inntekt, dekke serverkostnader, vedlikehold og patching, kundeservice osv osv).

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Spilleregler blir justert over tid men det grunnleggende er uforandret. Er ikke som de har begynt å ekspandere med hexagone fotballbanerbaner med ramper og eleverte gressplan i ulike høydenivånivå. Mekanikken holdes nært det som var tanken fra dag én. I Diablo III har de ikke fått til noe end game ut av boksen. I Diablo III patcher de frem og tilbake annenhver uke. Burde de ikke ha testet og bestemt hva de ønskte å oppnå med spillet i løpet av utviklingsperioden de siste 5 årene?

 

Personlig vil jeg anta at innførelsen av offsideregler, gule og røde kort og tilbakespillsregelen har hatt større implikasjoner for fotballen enn de fleste endringer i WoW har hatt å si for det grunnleggende i det spillet. En enda større endring var det vel da de tillot innbyttere.

 

Hva som har vært en fundamental forandring i Diablo III kan jeg ikke helt skjønne - kan det være RMAH og ias-nerfen du sikter til? For småting å regne i forhold.

 

Det er vel ikke helt urimelig å anta at reglene i fotball i mindre grad var satt i stein de første årene, at endringene kom kjappere da. Og så er det selvfølgelig håpløst å sammenligne, ettersom det er mye enklere å gjøre (fornuftige) endringer på et dataspill hvor alle er koblet til nettet.

 

 

End game i Diablo er her. Det er evig farm av nye items. Det var end game i Diablo II, det er end game i Diablo III.

 

At de nå er villige til å gi deg mer bør du vel være takknemlig for, heller enn å kreve at det som de ikke hadde trengt å gi deg allerede skulle ha vært tilstede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

End game i Diablo II var rankingen på laddersesongen. I tillegg var det uoffisiell PvP-liga.

 

Det virker som det er bortkastet skrive noe som helst med mindre man tar seg bryet med å skrive en 50-siders avhandling med detaljerte bilder og forklaringer. Det går an å misforstå, men er det nødvendig å misforstå med overlegg.

 

Fotball spilles fremdeles på avlang bane med to banehalvdeler og to mål. Det er ikke kommet noe excessive extended fotball med morbid banedesign og 4 eller 8 lag på banen samtidig. En bane med platformer over bakkenivå og ballramper i "piball-stil".

octagon.jpg

Dersom banen så slik ut kunne man spille 8 lag samtidig med flere baller samtidig i diverse fargekoder osv. Nei, jeg mener ikke at man skal spille fotball på denne måten og jeg har heller ikke vært noe interessert i fotball siden starten av 90-tallet. Det var et emsempel for at spillets art har en definert form.

Diablo II hadde også en definert form. Økonomien var isoert etter ladder-sesonger og spillet gikk ut på å konkurrere i ladderen frem til sesongen var over og så var det en ny sesong.

 

Hele poenget mitt er at fotball, poker og sjakk holdes likt opprinnelsen isteden for å utvides over tid. Mens nyere onlinespill, Diablo III inkludert, mangler definert form ut av boksen og har 2 ekspanskjonssett annonsert før spillet er sluppet. Hvis dere velger å tolke det som at jeg snakker om offisderegler og diverse så kan dere ta springfart inn i en murvegg mens dere er i gang. :wallbash:

 

Utvidelser er ikke problemet i seg selv og vil til en viss grad være nødvendig. Problemet er at de bruker årevis på å lage et spill som er broken ut av boksen.

 

Onlinespill spilles sammen med eller mot andre. Da bør det eksistere definerte rammer for endgame i spillet som lar en sammenligne progress eller konkurrere mot hvereandre. Rammen rundt dette bør være så stabil at dersom folk ønsker å holde det gående i mer enn 10 år slik som for eksempel skjedde med Diablo II så skal det være mulig.

 

Jeg snakker ikke om fundamentale forandringer i Diablo III fra uke til uke, men at det fomles med bindt for øynene i en slags live beta-test der de flere uker etter release må patche idiotiske designfeil som burde vært eliminert 1 år før release. Det er feks sjanseløst når man kan levle på å levere samme questen hundrevis av ganger etter hverandre uten å gjøre noe ingame en å joine, levere, joine levere.

 

Å samle, bytte og selge gear er gøy i seg selv, men det bør også ha en end game messig hensikt å samle utstyr.

 

WoW var veldig bra frem til første expansion. Naxxramas var utrolig velbalansert av nøye testet av raid teamet hos Blizzard Entertainment og det var aldri presentert på test realm eller testet av spillere før release. Kel'Thuzad enocounteren var tilnermet perfekt balansert. Etter expansion så er WoW utvidet på udefinert vis til en stor mengde jørme og møkk hvor det meste er av akseptabel kvalitet frem til utgangen av TBC og av elendig kvalitet i WotLK og Cataclysm.

 

Problemet med Diablo III er at de skal utvide et spill som allerede er dårlig definert fra starten av. WoW var i det minste godt definert.

 

De burde laget et enkelt og veldefinert gameplay som var så polert og velsmakende at folk ikke hadde problem med å repetere det samme 12 år på rad eller 20 år for den saks skyld.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

De burde laget et enkelt og veldefinert gameplay som var så polert og velsmakende at folk ikke hadde problem med å repetere det samme 12 år på rad eller 20 år for den saks skyld.

 

Ja, det skulle da bare mangle at det gjer, trås alt kostet jo spelet 460,- nok... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At RMAH-tall er Blizzards målestokk på hvor godt D3 lykkes er, igjen, ren spekulasjon.

 

Du kan argumentere for og imot det, men det er fortsatt spekulasjon.

Vel.. det er vel spekulasjon på samme måte som det er spekulasjon å si at Blizzard er et selskap som lager spill for å tjene penger... :closedeyes:

Lenke til kommentar

Lurte på om dere kunne hjulpet meg litt med et problem her.

 

Logget på Diablo hos en kamerat for ikke så lenge siden, og når jeg skal inn igjen idag på min pc så kommer det at den er stengt/må skrive inn hemmelig svar, noe som jeg ikke husker.

Og etter mange forsøk så blei den stengt til slutt, og de ber meg om og ta kontakt med kundesupport for hjelp.

Jeg skreiv sånn ticket til de uten og ha logget inn, fått svar men når jeg skal se hva jeg fikk til svar så må jeg logge inn på brukeren som er stengt for og se det....?

 

Og telefonen har jeg prøvd i hele dag, får bare beskjed om at det er for fullt til at de kan snakke med meg.

 

Så lurer egentlig bare på om dere har en epost, eller en måte og få tilgang til det svarer jeg fikk.

Lenke til kommentar

Får man ikke et hint eller lignende for sitt hemmelige svar?.. Noe for å helpe å huske det.

 

Uansett.. hvis den er blokkert nå må den kanskje uansett låses opp av support. Hvis du har skrevet ticket er det vel bare å vente.. vet ikke om noen annen vei dessverre.

Lenke til kommentar

Lurte på om dere kunne hjulpet meg litt med et problem her.

 

Logget på Diablo hos en kamerat for ikke så lenge siden, og når jeg skal inn igjen idag på min pc så kommer det at den er stengt/må skrive inn hemmelig svar, noe som jeg ikke husker.

Og etter mange forsøk så blei den stengt til slutt, og de ber meg om og ta kontakt med kundesupport for hjelp.

Jeg skreiv sånn ticket til de uten og ha logget inn, fått svar men når jeg skal se hva jeg fikk til svar så må jeg logge inn på brukeren som er stengt for og se det....?

 

Og telefonen har jeg prøvd i hele dag, får bare beskjed om at det er for fullt til at de kan snakke med meg.

 

Så lurer egentlig bare på om dere har en epost, eller en måte og få tilgang til det svarer jeg fikk.

 

 

bump? :p

Lenke til kommentar

Slik jeg oppgraderer min barbar nå så er det for å få litt mere crit dmg og crit chance, det kunne du tjent veldig mye dmg på.

 

Helm, bracer, ring, amulet og våpen er det som kan ha det tror jeg. Shoulders+chest+legs+boots er i alle fall uten crit :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...