Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring med programmering og spilldesign sier meg at det å skape spillverdenen tar mye kortere tid enn utvikling av spillmotor med fysikk, 3D, animasjoner, items, etc, etc, etc.

 

Spesielt når man er såpass godt på vei med en storyline...

 

Se bare på HL2 - så mange år på en dritbra motor, og så kort tid på å hive ut to nye episodes - med _utrolig_ bra innhold, hvor de sannsynligvis har skrevet storyen nogenlunde fra scratch.

 

 

Jeg synes det hadde vært veldig rart at spillet ikke skulle komme før 2011, og tror de som påstår det her på forumet egentlig ikke har peiling. Hvis jeg tar feil, fortell gjerne hva som får dere til å tro det...

 

 

Gleder meg til D3 nå :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at eg trur det ikkje kjem før på leeeenge, er at det er Blizzard. Ja, motoren er "ferdig", ja, musikken (!) er laga, men det er fortsatt Blizzard. Hugsar fortsatt den uendelege ventinga på Diablo 2, det var ikkje få år det gjekk frå vi fekk den første gameplay-videoen (Hey! Det der ser jo nesten ferdig ut! Kanskje det kjem snart?) til eg satt der med spelet i handa.

 

Men tru meg: Eg håpar eg tar feil. Men når det gjeld Blizzard, so vil eg alltid vere evig pessismist når det gjeld kor lang tid det tar før spelet kjem.

Lenke til kommentar
Det at de bare vil vise frem to av fem klasser er også litt mystisk. Er Blizzard ikke helt fornøyde med de andre enda, vet de ikke hvilke klasser de skal ha eller hvordan ligger de an ?

 

Blizzard har vel ikke vært kjent for å gi ut all info om spill de har under utvikling. Så er vanskelig å si hvor langt de har kommet, men de må da ha noe klart for å kunne vise frem det de gjorde.

 

 

de vil nok tilrettelegge utgivelsesdatoen i forhold til sc2, saa de ikke faar to kunkurrerende spill , begge fra seg selv.

 

Vil ikke si at diablo og starcraft er direkte konkurrenter. De slippes neppe så alt for nært hverandre, men kan jo hende.

Lenke til kommentar

Wow.. Just.. Wow! Såg gjennom gameplay-videoen ein gong no nettopp.. Heilt på slutten, då dei slåst mot Siegebreaker Assault Beast eller kva det heiter: Legg merke til når barbaren dør! Det svære beistet tar tak i barbaren, bit tak i overkroppen og RIV HAN I TO, før han svelger overkroppen og kastar restane frå seg.

 

Can you say eye candy? :wow:

Lenke til kommentar
*Level editor!

 

Panelet ble spurt om dette, og de sa noe sånt som at selv om de ikke kan utelukke det, så er Diablo serien ikke spesielt tilrettelagt world editor med sine random-generated levels. Både måten han sa det på og hva han sa talte tydelig at det neppe blir noen editor, men de ikke kan si 100% ja eller nei enda.

 

Andre ting som ble sagt:

- Item drops vil i D3 bli individuelt, altså du ser itemsa som dropper til deg, og ikke de andres. Dette fikser problemet i D2 hvor den med best connection vanligvis fikk mesteparten av dropsa.

- De ville ikke kommentere om runewords ville være i D3 og om de ville bygge videre på dette systemet, men det ble sagt "no comment" med et glimt i øyet, så mest sannsynlig vil vi se runewords i en eller annen form.

- Det vil trolig være cap på 6-8 spillere i ett game.

- Det vil trolig være 5 classes i releasen (tror dette står i FAQen)

- Witch doctor, selv om den virker veldig som necromancer med nytt navn var visstnok ikke det. Med andre ord ekskluderte de ikke at necro kunne være en class i spillet, men det er vel mest sannsynlig at den ikke vil være med. Det logiske virker at som om de fant ut at de ville fjerne curses, eller gi den typen abilities til en annen class, og endret class name pga det.

- De kunne ikke si noe om krav til PC (det grafiske blir vel fort tweaket mange ganger før release), og om en PC som kjører WoW i dag ville være godt nok. Det de dog spesifiserte er at Blizz alltid legger lista for slikt på et nivå som ikke ekskluderer de som ikke eier high end computers.

- De har fortsatt ikke bestemt/tatt stilling til om det blir en Hardcore mode i D3 (altså at characters har ett liv før de er vekke for alltid). Men de sa at de ikke så noen grunn til at det IKKE skulle være hardcore mode, og de vet at mange liker det.

 

Personlig vil jeg tro at en release første halvdel 2010 er et godt estimat. Selv om D2 var ekstrem på akkurat dette med å bli utsatt i det uendelige, så tror jeg nok man har lært mye av den erfaringen og får det ut til mer "vanlig" tid. Det er vel drøyt ett år siden SC2 ble annonsert, så det er ikke unaturlig å tro at SC2 vil komme ca ett år før D3.

 

Mine bekymringer:

- Blizz mente de jobbet hardt med å gjøre D2 mye sikrere mot cheats enn D1, men noe resultat av denne jobben er vanskelig å spore. Cheats har ødelagt begge disse spillene online (bots, glitch exploits, dupes m.m.), og jeg frykter de ikke klarer å stoppe dette i D3 heller.

- At de skal få det for seg å legge inn typiske World of Warcraft ideer, og da spesielt det fryktede bind on pickup/equip på itemsa som er verdt å ha. Dette ødelagte trading i WoW totalt, og trading er en av de beste tingene med Diablo 2. Fri trading på alle items vær så snill!

- Diablo 2 må ha vært fryktelig dårlig kodet, for mengden ressurser den krevde av PCen i forhold til grafikken er/var helt forferdelig. Dette kommer selvfølgelig av store mengder ting på skjermen samtidig, så med den oppgraderte grafikken får vi håpe de har funnet en løsning på dette så vi slipper at PCen kneler når det står på som verst.

- En av de tingene som D2 Lord of Destruction gjorde verre fra D2 classic for min del var at man gikk fra rare items, som var 100% random stats på og hver enkel veldig unik, til mer statisk items som uniques, sets og runewords. Selv om sistnevnte har til dels random kvalitet, så er de mer eller mindre like både i utseende og stats, og skapte ikke den samme sjarmen om at du virkelig kunne treffe jackpoten eller få katta i sekken når du fant/lagde en item. Jeg forventer at D3 fortsetter i samme gate med mye standard-items som hoved-equipment, men jeg har vel fortsatt et håp om at rares skal spille en stor rolle.

Lenke til kommentar

om Wotlk, SC2 og D3 kommer ut med greit mellomrom kjoeper jeg nok alle tre. om de slipper ut alle 3 i et lite tidsrom maa nok SC2 vike for D3. Kan tenke meg det er en del andre som tenker slik. Og ingen som har tid til aa spille alle tre spillene samtidig. isaafall blir det bare litt smaaspillingen hele tiden.

Endret av henky
Lenke til kommentar
Tror ikke det har noe å si hvis de gir ut diablo,starcraft og wow med ganske lite tidsrom, de kaprer jo nesten hele spillmarkedet med de tre spillene.

Tenkte det samme :) Blizzard må vel være det rikeste spill firmaet i nåtid?

 

Gleder meg til Diablo 3 (så kult ut) og så ut som et spill man ikke trenger å bruke lang tid på, bare hoppe inn i en game og slakte noen monstere i scripted instances <3 Har ikke spillt Diablo 1 og 2, men tror vel 3'ern blir moro.

Lenke til kommentar

Starcraft II og Diablo III, ville gjort slik at jeg måtte droppe skolen en stund.

Håper de bare ikke kommer med tidenes mellomrom når de kommer ut. Som noen sier at det blir

negativt at de kaprer hele spillmarkedet en stund, hadde ikke gjort meg noenting. Så lenge

jeg kunne spille Diablo og Starcraft.

Lenke til kommentar
om Wotlk, SC2 og D3 kommer ut med greit mellomrom kjoeper jeg nok alle tre. om de slipper ut alle 3 i et lite tidsrom maa nok SC2 vike for D3. Kan tenke meg det er en del andre som tenker slik. Og ingen som har tid til aa spille alle tre spillene samtidig. isaafall blir det bare litt smaaspillingen hele tiden.

 

 

Starcraft 2 vart annonsert før diablo 2, difor reknar eg med at SC2 kjem innan eit år, og diablo 3 innan 2,5 år.

 

Hugsa dykk dei første bileta frå Warcraft 3? Tok deretter fleire år før det kom ut. Same kan seiast om WoW og Diablo 2.

 

Quests, cinematics, balansering og optimalisere karakterane, bygge verda i spelet, få på plass eit betre battle.net osv.. Ting tar tid, særlig om det skal være top notch.

 

Blizzard veit også at SC2 må vere så balansert som mogleg før lansering, særleg når det skal leve opp til balanseringa i Starcraft :) Når mesteparten av folka kjem til å spele på battle.net er kvalitetssikring viktig. Og balansering tek tid. Reknar med det er beta tidlegast i desember.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

chokke: Mythos er helt klart et veldig gjennomført spill på nivået det er på, har kommet mange forbedringer siden da de først startet å bruke det som testing til HGL. Spiller det enda som en erstatning fram til D3 kommer :wee:. Derimot er D3 noe som ser enda mer fram til, men alle de som lengter etter D3 burde prøve Mythos, det er også gratis.

Lenke til kommentar

Mythos så ikke akkurat veldig spennende ut... Så ut som du stort sett holdt inne angrepsknappen og slaktet monstre, uten å bytte på skills.

 

Hvis du sammenligner det med videon fra Diablo 3, så var det mye mer synlig bruk av forskjellige skills. Det var også vesentlig flere og mer varierte monstre i Diablo 3 demoen...

 

Jeg har spillt Diablo 2, Sacred og Titan quest. Minneverdige øyeblikk var de monstrene som summonet skjeletter i diablo 2, og noen av bossene i Titan quest. Spesiellt i versjon 1.20 og oppover, hvor noen av bossene faktisk var direkte slitsomme hvis du ikke var twinket. Du får hjertet litt i halsen når du har brukt 5 min på å ta ned et monster og du såvidt klarer det...

 

Jo mer variasjon på taktikker du må bruke for å slå monstre, jo morsommere. Hvis det eneste du gjør er å angripe monstrene med samme skill hele tiden er det rimelig kjedelig.

Lenke til kommentar

Det var overhodet ikke noe forsøk på å latterliggjøre Diablo 3 på noe vis. Jeg synes bare Mythos minnet for mye om Diablo 2 og føyer seg inn mellom Diablo 2 og Diablo 3 et sted.

Jeg gleder meg sykt til Diablo 3, men jeg er også redd for at Blizzard bruker noen av ideene til sine foregående spill som ikke passer seg (for eksempel Bind on pickup/use-systemet en finner i WoW).

 

Håper også på en mulighet for å få tilbake skillpoints, for eksempel om jeg vil ha en witchdoctor som fokuserer på dyr, og heller vil ha magi så savner jeg muligheten.

20 Skjelletter i Diablo 2 var jo bare latterlig gøy på lavere levels, men totalt ubrukelig senere og da er den karakteren nesten ødelagt.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
- Diablo 2 må ha vært fryktelig dårlig kodet, for mengden ressurser den krevde av PCen i forhold til grafikken er/var helt forferdelig. Dette kommer selvfølgelig av store mengder ting på skjermen samtidig, så med den oppgraderte grafikken får vi håpe de har funnet en løsning på dette så vi slipper at PCen kneler når det står på som verst.

Det er eit ganske stort irritasjonsmoment i den type spel, men om Blizzard fortsetter i same stil som Warcraft 3 så bør ikkje det være noko problem. I WC3 går det smooth sjølv med skjermen full av folk.

Lenke til kommentar

Må bare si jeg tok helt av da jeg fikk vite at det var diablo 3 som vart avduket.

vært en stor fan av diablo helt fra starten av,og bare ventet på et nytt spill i serien.

Men da jeg fikk se ingame video må jeg si at jeg vart svært skuffet.

Hva har denne tegneserie (wow) grafikken i et sånnt spill og gjøre.

skal jo være mørk dyster stemning i dette spillet. ikke feel good regnbue knæsje fargesprakende miljøer, henger jo overhode ikke på greip.

greit nok inne i dungeonen der var det ikke så alt for ille, men når du kom ut vart de jo rett og slett et rent sjokk. Håper virkelig at det er mange flere som føler som meg, og at synspunktene våre blir hørt av blizzard så vi får en verdig oppfølger av diablo universet. Det bilde linket ovenfor som viser åssen det burde se ut er jeg 100% enig i. blir et helt annet spill med en gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...