Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711
Leste et eller annet sted på nettet at spillet er confirmed for 2010. La oss virkelig håpe dette er falske rykter og at spillet kommer før, de kan da ikke trenge 2 år til når motoren og alt er såpass ferdig.

 

Hehe.. Spelet kjem nok ikkje før 2010 nei, eg tvilar litt på at det kjem i 2010 eingong.. Kanskje 2011? Er berre å setje seg ned og vente no. Hugsar ventinga eg hadde på Diablo 2, den ville inga ende ta. Men no er det no iallefall på veg! :thumbup:

 

var det ikke sånn at hele wow tok ca 5 år før/etter det ble annonsert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste et eller annet sted på nettet at spillet er confirmed for 2010. La oss virkelig håpe dette er falske rykter og at spillet kommer før, de kan da ikke trenge 2 år til når motoren og alt er såpass ferdig.

 

Hehe.. Spelet kjem nok ikkje før 2010 nei, eg tvilar litt på at det kjem i 2010 eingong.. Kanskje 2011? Er berre å setje seg ned og vente no. Hugsar ventinga eg hadde på Diablo 2, den ville inga ende ta. Men no er det no iallefall på veg! :thumbup:

 

var det ikke sånn at hele wow tok ca 5 år før/etter det ble annonsert?

 

Tja, vi må nok huske at Blizzard er i en helt annen situasjon nå etter at Wow har blitt den store suksessen den er, masse penger i kassa og masse resurser gjør nok at utviklinga av D3 (som faktisk har vært under utvikling ganske lenge i følge diverse rykter) kan godt være like rundt hjørnet sånn utgivelsemessig...

 

Personlig så håper jeg at vi får det som har holdt D1 og D2 unik, og det var random brett men selvsagt med et par oppgraderinger :

 

*Bedre puzzles (kan gjerne ha brytere , hemmelige brikker og annet snadder som man må enten være riktig klasse eller ha et par erfaringspoeng i å oppdage for å se).

*Ilusioner (vegger, monster og feller).

*Level editor!

Lenke til kommentar
Leste et eller annet sted på nettet at spillet er confirmed for 2010. La oss virkelig håpe dette er falske rykter og at spillet kommer før, de kan da ikke trenge 2 år til når motoren og alt er såpass ferdig.

 

Hehe.. Spelet kjem nok ikkje før 2010 nei, eg tvilar litt på at det kjem i 2010 eingong.. Kanskje 2011? Er berre å setje seg ned og vente no. Hugsar ventinga eg hadde på Diablo 2, den ville inga ende ta. Men no er det no iallefall på veg! :thumbup:

 

var det ikke sånn at hele wow tok ca 5 år før/etter det ble annonsert?

 

Tja, vi må nok huske at Blizzard er i en helt annen situasjon nå etter at Wow har blitt den store suksessen den er, masse penger i kassa og masse resurser gjør nok at utviklinga av D3 (som faktisk har vært under utvikling ganske lenge i følge diverse rykter) kan godt være like rundt hjørnet sånn utgivelsemessig...

 

Personlig så håper jeg at vi får det som har holdt D1 og D2 unik, og det var random brett men selvsagt med et par oppgraderinger :

 

*Bedre puzzles (kan gjerne ha brytere , hemmelige brikker og annet snadder som man må enten være riktig klasse eller ha et par erfaringspoeng i å oppdage for å se).

*Ilusioner (vegger, monster og feller).

*Level editor!

 

Hm hva mener du med det? :p f.eks "ah jeg er på lvl 56 og oppgraderte feil.. hm la oss gå tilbake til lvl 31

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Det er så genialt, Blizzard er eneste PC spillutvikleren som skjønner poenget. De driter i DX10 og supergrafikk, satser fullt på spillbarhet og det har fungert hver gang. Man skal kunne spille Diablo 3 med ganske low specs og fremdeles kunne nyte det, og samtidig få en ekstra fet opplevelse om man har bra maskin.

 

Mens andre utviklere bruker hele budsjettet sitt på å lage nye spillmotorer med altfor mye stæsj gjør blizzard det de alltid har gjort, regjerer PC gaming markedet på sin egen måte. :)

 

Jeg kommer fremdeles til å kjøpe meg ny PC om et par uker, nå som jeg ser at det er håp for PC'ens fremtid som spillmaskin. <3 Blizzard!

 

Det er det jeg elsker med Blizzard. De gir alltid ut kvalitetsspill, og gir ikke ut noen spill hvis de ikke tror at det blir bra.

 

Jeg har venta jævla lenge på dette! Trodde Diablo 3 aldri skulle komme ut, men her kom det likevel ;)

Lenke til kommentar

Bare å krysse fingrene for at det kommer fortest mulig, men selfølgelig ikke før det er tilnærmet perfekt. Sent 2009, ser ut som de har motoren til spillet på plass og animasjonene på 2 characters allerede. Vil si mye av det værste er allerede gjort da. Og de har nok en story til alt dette ellers hadde nok ikke spillet vært i produksjon. Så alt de har igjen er tuning og å lage ferdig alt av maps og klasser.

 

Håper på mer komplekse bossfights.

Lenke til kommentar
Ja, de har laget to klasser og to dungeons med to bosser. Klar til release da ja! :dontgetit:

 

 

hehe, ikke sånn jeg mente, tenker på de har jo grafikk motoren klar, 2 classes som er confirma.. og det er sikkert MYE mer av spillet som ikke er vist enda, og det er jo såklart 1 dag til med panels :)

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn fikk jeg et ønske om muliget for bakoverkompatibilitet med Diablo2 characters.. Hadde vært litt kult å "importere" chars fra d2 over i d3, men da måtte de tatt høyde for alle de gamle skills/animasjoner og raser..

 

Fikk inntrykk av at de beholder gode gamle diablo følelsen i spillet, f.eks mana/healt orbsene, camera view etc.

Lenke til kommentar

Så sinnsykt bra ut det :)

 

Da har jeg to spill jeg venter på: Starcraft 2 og Diablo 3. mmmm

 

Hadde egentlig tenkt å teste AoC, men det får bli til høsten. Teit å bli sittende inne og spille hele sommeren. Etter hva jeg har hørt så mangler AoC content på level 40+. Tipper det blir fikset med en content patch - som forhåpentligvis for funcom og meg kommer til høsten.

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn fikk jeg et ønske om muliget for bakoverkompatibilitet med Diablo2 characters.. Hadde vært litt kult å "importere" chars fra d2 over i d3, men da måtte de tatt høyde for alle de gamle skills/animasjoner og raser..

 

Fikk inntrykk av at de beholder gode gamle diablo følelsen i spillet, f.eks mana/healt orbsene, camera view etc.

 

På dev panelet i Blizzard Worldwide Invitational i dag sa de at det ikke er sikkert at det blir de samme klassene fra D2 engang, så det er nok uaktuelt. De sa også at det ikke hadde bestemt seg for hvor mange og hvilke klasser som kommer med i spillet, noe som er trist med tanke på utviklingsprosessen. Da er det nok fremdeles en lang vei å gå.

 

Grafikkmotoren i spillet ser helt sinnsyk ut! Det jeg likte mest med Titan Quest, som egentlig er en Diablo 2 klone, var at fiendene hadde ragdoll animasjoner som spratt rundt. Videoen av Diablo 3 tok jo selvsagt dette til et helt annet nivå, er jo fiender som spretter ut av skjermen i lysets hastighet når de blir truffet av noe enormt. :D

Lenke til kommentar
Hm hva mener du med det? :p f.eks "ah jeg er på lvl 56 og oppgraderte feil.. hm la oss gå tilbake til lvl 31

 

Muligheten for å lage egne kart eller områder.

Hadde vært utrolig tøft om man har kunnet lastet opp "småe" områder og at denne designen har kunnet blitt brukt av Random level editoren når kartene lages.

 

Eksempel : Du lager en ganske tøff grotte med monster I lev 15-20 klassen, et par feller og kanskje en eller to scriptede events. Etter å ha lastet den opp så blir det tilgjengelig til alle sammen som ønsker å benytte seg av denne i et nytt Random game...

 

Ting som hadde latt seg sømløst blitt integrert er for eksempel ting som grotter, dungeons og annen små snaks med 1-10 sub levels. Kan faktisk bli såpass bra at det blir mini spill i spillet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...