Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig poenget med å sitte og håpe, klage og syte over hvilke klasser som kommer og hvilke klasser som ikke kommer?

 

Det er et nytt spill. Er dere virkelig så trangsynte at dere må ha med de samme klassene som dere er vant med fra før? Jeg synes i alle fall det er veldig overflødig å ha med necromancer når de allerede har vist frem noe som ser veldig likt ut.

 

Jeg vil ha så mye nytt som mulig når det gjelder skills og klasser, men det er bare meg. :)

 

Og han som tidligere håpet at man kunne importere characterene sine fra D2. Vet ikke engang hva jeg skal si til det.

 

Må nesten si at da har man ikke spilt D2 nok dersom man fortsatt ønsker å spille de samme klassene og bruke de samme skillene. :)

 

Føler ikkje det at folk syt og klagar over klassene, men ytrar berre sine meiningar om kven dei vil ha med i spelet og ikkje, ein diskusjon som eg ser på som den mest naturlege konsekvens av at spel nummer 3 i serien er annonsert. Personleg so vonar eg no at dei droppar Amazon, og heller tar tilbake Rogue, som ein blanding av Amazon og Assassin. Ein Rogue vil og passe betre til ei tvekjønna rolle enn Amazon.

Lenke til kommentar

Jeg har full tillit til det Blizzard ender opp med, Amazon eller Rogue spiller ingen rolle hva navnet blir. Tror alltid de kommer til å ha summoner, barbar, magiker, Rogue/Amazon, paladdin, om de velger å ta bort assassin eller druid så tror jeg ikke det er noe stort tap. Hvis de velger Witchdoctor så trenger de vel ikke necromancer, det blir vel omtrent samme produkt.

 

Jeg synes ikke de skal ha for mange forskjellige klasser, og for innviklet inngangsverdier, det kan fort bli for mange valg, og noe av magien faller bort. Never Winter Nights 2 hadde for mye syntes jeg.

 

Å velge samme view som tidligere håper jeg de gjør.

Lenke til kommentar

Jeg personlig DIGGA Diablo II og spilte det i hvertfall to år online før jeg etterhvert ble lei. Det var rett og slett fordi jeg følte at spillopplevelsen føltes litt gammel.

 

Jeg var en av dem som jublet når Blizzard kunngjorde Diablo 3, men nå må jeg si at jeg er litt skeptisk. Jeg hadde håpet at Blizzard hadde en ny ide til hvordan de kunne gjøre spillbarheten litt mer moderne. Jeg forventet faktisk noe revolusjonerende av Blizzard, og det må jo være lov.

 

Isteden så er det den samma museklikker-følelsen i fugleperspektiv, og jeg vet ikke om det helt fenger meg mer. I tillegg føler jeg ikke at vi trenger enda et actionspill med riddere, sjamaner osv i en middelaldersetting. Derfor føler jeg at Diablo III kanskje kommer i kamp om salgstallene med Age of Conan.

 

Til tross for at det er to forskjellige sjangere så er mye av tematikken det samme. Her mener jeg rustninger man bruker, våpen, magier, brett-design som inkluderer mye gress-fjell-ruiner-vann-sand-huler.

 

Det ender sikkert opp med at jeg kjøper det, bare pga den lidenskapen jeg hadde for Diablo II, men jeg tror neppe den gamle stilen engasjerer meg like mye den dag i dag.

Lenke til kommentar

Deilig!

 

Jeg har som de fleste andre ventet, og forventet release i noen år, og at det kommer nå er rett og slett deilig.

 

Jeg er enig med mange andre når det gjelder grafikken, og at den med fordel kan skrus 10 hakk mot "gritty", men det ser ikke helt galt ut nå heller. Så lenge hardcore mode finnes, så er Diablo diablo for meg.

 

Ellers er det vel lov å håpe på småting som Assassin, flere unique/set items, flere VELDIG skjeldne items (også på lav level) og generellt et lengre spill (ser bort fra nightmare/hell nå).

 

Men igjen; deilig! :)

Lenke til kommentar

Det som er fint med et spill som Diablo 3 er at det er rimelig vanedannende, men samtidig har du ikke noe press på deg på å bli level 70 fortest mulig.

 

Har en kompis som har spillt WoW siden det kom ut, og jeg føler at han ikke synes spillet starter skikkelig før han begynner med instances/raid. Før level 70 så lønner det seg ikke å spille sammen. Det lønner seg å gå alene. Sånn sett tror jeg Diablo 3 kan være et friskt pust, hvor det er lagt opp til at 2-3 kompiser kan spille sammen.

 

Jeg prøvde Diablo 1 når det kom, men hadde ikke helt sansen. For 3-4 år siden lurte en kompis på om vi skulle ta en runde med Diablo 2, noe vi gjorde. Vi var tre stykker som teamet sammen og suste oppover i levelene i en vill fart. Jeg var blitt hektet på sjangeren.

 

Det Diablo 3 har i casual play får du først i raid/instances i f.eks WoW. Tempo.

Lenke til kommentar

Så lenge Diablo 3 vil ha en klassisk følelse kan det bli bra. Kan ikke glemme da jeg spilte første Diablo, kunne nesten ikke engelsk. Men ennå spilte jeg spillet i flere uker hele tiden. (vanligvis liker jeg ikke tilbakeblikk, men det her ble bare vakkert)

Lenke til kommentar
Isteden så er det den samma museklikker-følelsen i fugleperspektiv, og jeg vet ikke om det helt fenger meg mer. I tillegg føler jeg ikke at vi trenger enda et actionspill med riddere, sjamaner osv i en middelaldersetting. Derfor føler jeg at Diablo III kanskje kommer i kamp om salgstallene med Age of Conan.

 

Diablo 3 kommer til å knuse Age of Conan.

 

Til tross for at det er to forskjellige sjangere så er mye av tematikken det samme. Her mener jeg rustninger man bruker, våpen, magier, brett-design som inkluderer mye gress-fjell-ruiner-vann-sand-huler.

 

Nå beskrev du landskapet på hele jorda :p

 

Men selvfølgelig er det litt av det samme i Diablo 3, det er jo Diablo-serien. Det er en hack n slash museklikkerspill i fugleperspektiv der man slakter horder av... ting. Noe annet ville ikke akkurat vært Diablo. Likevel har de slengt inn masse nye ting, og fikset en del dritt fra Diablo 2 som var irriterende. Jeg stoler 100 % på Blizzard sine utvikling av spill og at det ikke kommer til å skuffe. Bortsett fra WoW og expansions selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Isteden så er det den samma museklikker-følelsen i fugleperspektiv, og jeg vet ikke om det helt fenger meg mer. I tillegg føler jeg ikke at vi trenger enda et actionspill med riddere, sjamaner osv i en middelaldersetting. Derfor føler jeg at Diablo III kanskje kommer i kamp om salgstallene med Age of Conan.

 

Diablo 3 kommer til å knuse Age of Conan.

 

Til tross for at det er to forskjellige sjangere så er mye av tematikken det samme. Her mener jeg rustninger man bruker, våpen, magier, brett-design som inkluderer mye gress-fjell-ruiner-vann-sand-huler.

 

Nå beskrev du landskapet på hele jorda :p

 

Men selvfølgelig er det litt av det samme i Diablo 3, det er jo Diablo-serien. Det er en hack n slash museklikkerspill i fugleperspektiv der man slakter horder av... ting. Noe annet ville ikke akkurat vært Diablo. Likevel har de slengt inn masse nye ting, og fikset en del dritt fra Diablo 2 som var irriterende. Jeg stoler 100 % på Blizzard sine utvikling av spill og at det ikke kommer til å skuffe. Bortsett fra WoW og expansions selvfølgelig.

 

Diablo og age of conan kan ikke sammenlignes direkte.

Mens Diablo 3 salgsmessig kun selger en gang så selges Aoc 1 gang pr måned og man behøver bare 1 million abonenter som spiller i et år for å ha tjent ca 7 millioner kopier...

 

Diablo 3 blir også spillbart gjennom battlenet uten månedlig kvote noe som er forsåvidt kjekt, men kommer ikke til å ha samme innholdet som en mmorpg og vil være begrenset til baner med 8 - 16 spillere (tror jeg det ble sagt) mens Aoc kan ha mye mye mer en dette.

Lenke til kommentar

Enig i at aoc og diablo egentlig ikke kan sammenliknes noe særlig. Det er vel ikke sagt offentlig enda, men det er vel ganske sikkert at multiplayer på diablo blir litt som før: Gratis, med caps på 8 spillere(kanskje flere i diablo3?).

 

Når det gjelder perspektivet er jeg storhappy for at de velger å ikke endre på det isometriske fra de forrige, sett ovenifra uten å kunne bevege noe særlig på kameraet, utenom zoom som blir nytt nå. Det er liksom dette som er diablo.

 

Som blackbrrd sier er det geniale med Diablo at det er vanedannene fra første stund. Utvikling av character står i fokus og man føler at man bygger på noe man kan bli fornøyd med. Når man har kommet endel høyt opp i level blir målet å finne bra items. Man slipper å være avhengig av andre, samtidig som det er gøy å levle og trade med kamerater. Var ihvertfall sånn jeg spilte diablo2 og håper de beholder den samme følelsen i 3'eren.

Lenke til kommentar
(...)

Jeg var en av dem som jublet når Blizzard kunngjorde Diablo 3, men nå må jeg si at jeg er litt skeptisk. Jeg hadde håpet at Blizzard hadde en ny ide til hvordan de kunne gjøre spillbarheten litt mer moderne. Jeg forventet faktisk noe revolusjonerende av Blizzard, og det må jo være lov.

 

Isteden så er det den samma museklikker-følelsen i fugleperspektiv, og jeg vet ikke om det helt fenger meg mer. I tillegg føler jeg ikke at vi trenger enda et actionspill med riddere, sjamaner osv i en middelaldersetting.

(...)

 

Det er jo nettopp dette som er BRA med diablo. Selv håper jeg Diablo 3 blir så likt Diablo 2 som overhodet mulig.

Lenke til kommentar

JA!!! Endelig, dette overgår WOW og AOC, uten tvil. Gleder meg så syyyykt. Fy faen, takk til Blizzard og alle som har tyna dem til å lage en oppfølger!! Sjekk ut teaserne og bare GLED deg til å game, det ser så utrolig bra ut! Fy faen, blir helt 14 år igjen av dette her, utrolig deilig!!!!!

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp dette som er BRA med diablo. Selv håper jeg Diablo 3 blir så likt Diablo 2 som overhodet mulig.

Selv håper jeg de tar med de gode tingene fra Diablo 2, for eksempel potionsystemet, oppdragsystemet, utvikling av deg selv og mulighet for leiesoldater med forskjellige egenskaper, life-/manasteal osv :) , "kornete"/markert grafikk (ikke sånn det ser ut i videon med fluffybunnys og sauer som hopper glade og fornøyde rundt).

Helvete, alt dette snakket fikk meg lyst til å levle en necromancer med blood golem og horder av skjelletter :D , eventuelt en druide med ulvedrakt.

For å ikke glemme hardcore, det er bare herlig.

Likte ikke helt det med en actionbar, siden noe av sjarmen var å kombinere F-taster og høyre og venstre museknapp :wee: .

Sjekk ut Blizzard sin onlinesjappe! Du kan legge til spill du eier og laste ned, inkludert Diablo 2 med ekspansjon!

Endret av chokke
Lenke til kommentar

det som er fantastisk med Diablo er at du trenger ikke sitte 12 timer forran pcen hver dag og ødelegge for deg selv sosialt! da tenker jeg på levling, questing osv. I Diablo går du fort opp i levels og det er SÅ FETT med hack and slash, det er TI ganger bedre enn kjedelig turn basert WOW eller combobasert som AOC.

 

Overhørte lydene av looting som er IDENTISKE som i D2, det var en FRYD, jo mer de beholder av D2 interface/gameplay jo BEDRE blir dette her!! WEEE, klarer faen ikke vente her!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...