Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Du kommer til å bruke GOD tid på å finne/kjøpe alt det "beste" gearet, siden absolutt alt er randomized..

 

Har du item med + 100int 100vit og 10% crit så finnes det garantert en med 105 int 103 vit og 11% crit osv osv..

 

Alltid noe bedre å finne ;) Og blizzard vil jo også fortsette med å adde items, i hvert fall når RMAH kommer og de vil faktisk tjene penger på spillet sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er jo når pvp kommer. Er da gear blir "viktig"

Tja, det er jo ikke noen ladder, stats eller lignende i pvp. Det eneste man "vinner" er skryte rettigheter, men hvor mye er det å skryte over å denge noen som har mye dårligere forutsettinger enn deg selv?

Lenke til kommentar

Har du item med + 100int 100vit og 10% crit så finnes det garantert en med 105 int 103 vit og 11% crit osv osv..

Ikke nødvendigvis. Alle itemsa har jo en max grense på de forskjellige skillsa.. :p

 

Skal mye til for å få max statsa på hver enkelt atribute da ;) OG du skal få dette på alle itemslotsa dine ;)

Lenke til kommentar

AH hadde vært et flott tillegg til Diablo 2 der man faktisk kunne velge hva slags gear man var ute etter. Alt av gear var så variert at noe som ga +2 til whirlwind kunne være søppel for noen og samtidig fantastisk for andre, og da går ikke mestringen på å klare å farme alle de perfekte itemsene selv, men på å bli rik nok til å ha mulighet til å skaffe spesielle items som gjorde forskjellige builds mulige, og det hadde vært mye lettere med et auction house. Runewords gjorde at hvite items også kunne være kjempeverdifulle (5 socket flail for CTA, 3 socket crown til infinity etc). I tillegg var det ting som etheral, og det at uniques og runewords kunne gi f.eks. +1 til wearbear eller +1 til whirlwind så man kunne lage latterlige builds som faktisk funket.

 

I D3 virker det som om det er veldig opplagt hvike stats man er interessert i. Såvidt jeg vet finnes ikke faster cast rate eller faster hit recovery, så det er aldri noen breakpoints man må møte som gjør valget av items mer komplisert. Resistances eksisterer, men det er tydelig at armor spiller en mye viktigere rolle fordi den reduserer all type damage. Det finnes morsomme item modifiers, men det koker ned til at de gjerne er +2% chance to bleed on attack, eller noe i den duren, som ikke kan måle seg med +150 strength. Det virker veldig som om uansett hvilket build man kjører er man alltid interessert i: mye vitality, høy hovedattribute, høy damage på våpen, IAS, resistance, armor og magic/gold find. Så godt som alltid kan man sammenligne to økser og si hvilken som er best, så det er veldig lite trade-off her. Når de først har laget systemet såpass enkelt som dette vil jeg si meg enig i at å bruke auction-house egentlig er litt kjedelig.

Lenke til kommentar

Problemet med D2 er at du må ha spesifikt gear for å teste spesifikke builds du finner på nettet. Alle disse topp-buildene baserer seg på de nøyaktige prosentene på spesiellt navngitt gear. Dette har D3 enkelt og greit fjernet.

Du finner ingen "Staff of Jordan" som er nøyaktig lik som en annen "staff of jordan", som gjør at man kan bygge opp en build basert på å ha den saken.

 

-For å bruke denne hammerdin-builden, må du ha "smørbrød-liste med gear i alle slots".-

 

Man kunne også bruke en editor for å lage disse itemene, men de virket ikke online da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skal det være mulig å kunne starte direkte i NM så må man begynne på en forhåndsbestemt level (en lvl 1 har ikke mulighet til å overleve), noe som ikke er ett spesielt stort problem med tanke på stats da man får en fast satt mengde stats pr level. Så det blir utstyret som avgjør, skal man være avhengig av AH, eller skal man få noe tilfeldig generert utstyr? Hvis det siste skal det være begrensinger på hva slags utstyr man kan få tildelt? Slik at spillere ikke misbruker systemet til å lage nye karakterer, sjekke om man har fått noen bra items, overføre dem til stash, slette karakteren og så lage en ny osv osv.

Jeg tror den enkleste måten å gjøre dette på er å farme gear til alts med hovedkarakteren og Auction House, slik at figuren rett og slett blir boostet til lvl X uten å få med noe items på kjøpet.

Lenke til kommentar

Problemet med D2 er at du må ha spesifikt gear for å teste spesifikke builds du finner på nettet. Alle disse topp-buildene baserer seg på de nøyaktige prosentene på spesiellt navngitt gear. Dette har D3 enkelt og greit fjernet.

Du finner ingen "Staff of Jordan" som er nøyaktig lik som en annen "staff of jordan", som gjør at man kan bygge opp en build basert på å ha den saken.

 

-For å bruke denne hammerdin-builden, må du ha "smørbrød-liste med gear i alle slots".-

 

Man kunne også bruke en editor for å lage disse itemene, men de virket ikke online da.

 

mener du Stone of Jordan? Ringen som var bra i D2 men har blitt gjort nesten ubrukelig i D3...

 

En hammerdin er da på ingen måte geardependant, man kan til og med gå full MF-gear og fortsatt farme godt med mobs.

 

Og dette er ikke annerledes i D3, en god build fungerer med alt av gear, men seff vil den være mer effektiv med noe gear kontra noe annet. Forskjellen er mer at man tidligere sa "Du må ha <navn på uniqe> i slot X" nå er det "Du må ha en Rare med minst 100+ vit 100+ int og 10% IAS i slot X". Itemsa man trenger er like vansklige å finne...

Lenke til kommentar

Problemet med D2 er at du må ha spesifikt gear for å teste spesifikke builds du finner på nettet. Alle disse topp-buildene baserer seg på de nøyaktige prosentene på spesiellt navngitt gear. Dette har D3 enkelt og greit fjernet.

Du finner ingen "Staff of Jordan" som er nøyaktig lik som en annen "staff of jordan", som gjør at man kan bygge opp en build basert på å ha den saken.

 

-For å bruke denne hammerdin-builden, må du ha "smørbrød-liste med gear i alle slots".-

 

Man kunne også bruke en editor for å lage disse itemene, men de virket ikke online da.

 

Det er jo faktisk bare feil. De fleste builds i D2 var basert på ett eller to items som gjerne var dyre, men som definerte hvordan man spilte karakteren. "Alle" burde hatt en Call to Arms i D2, men "alle" builds fungerte uten den. Hammerdin er jo det værste eksempelet du kunne kommet med, det fungerte flott helt uavhengig av gear. Det er mange som har spilt diablo2 i 10+ år jevnt som allerede er lei av D3. Progresjonen i D3 er overlegen fram til du treffer lvl 60 fordi du får en ny skill på hver lvl, og det at man "respeccer" gratis gjør at man kan ha en spesiell build for hver boss eller hvert område, noe som er bra. Problemet er når du faktisk har spilt en del, du er i inferno og har bra gear - hva er det man håper man skal finne? En tilsvarende øks med bittelitt mer vitality og strength som man såvidt tar mer damage? Det eneste man har å jobbe for er tilfredstillelsen ved å ha kommet langt, å ha klart inferno eller å ha soloet en boss, men det er ikke akkurat noe som holder deg gående i årevis

 

D2 hadde så mange geniale item modifiers; skills on hit/attack/struck, aura when equipped, charged skills, crushing blow, hit freezes target, + til skills man ikke har, faster cast rate. Charms med + til skills, lifers, lifesteal, poison damage increase. Det var runer, gems og jewels, der sågodt som alle hadde sine bruksområder. Når man finner eller får tak i den siste runen man mangler har man plutselig fått en ny aura, teleport, passiv eller hva som helst som endrer hvordan du spiller, og det er ikke sånn at enigma nødvendigvis var den beste armoren - den passer noen spillestiler, mens andre tjener mer på å ha en annen armor og få movespeedincrease fra mercen eller noe sånt.

 

Jeg tror D3 kan bli dritkult hvis de bare endrer litt på variasjonen i items - gjør ihvertfall chance on attack mer viable så man kan stacke attackspeed istedetfor kun å se på DPS. Jeg er fortsatt svært spent på pvp- delen, kanskje den fungerer kjempebra og er veldig givende, men siden blizzard sier de ikke tar så mye hensyn til det i balansering har jeg ikke høye forhåpninger. Jeg vet også at det er tidlig i launch og at det tok lang tid før D2 fikk alt jeg nevner, men jeg synes D3 burde startet som en dypere opplevelse enn D2, ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Om du ikke har lyst til å diskutere spillet, men bare vil påpeke at "det er sånn det er". Så greit nok, men da trenger du heller ikke å starte en diskusjon.

Argumentet om at det er kjedelig å spille igjennom normal, før spillet blir morsomt kan man også bruke på NM og Hell hvis de vanskelighetsgradene ikke er morsomme nok for en gitt spiller. Men Diablo spillene har alltid vært designet slik at man må begynne på det letteste og jobbe seg opp til de høyere vanskelighetsgradene, i motsetting til andre spill hvor vi kan velge vanskelighetsgrade før vi begynner.

 

Skal det være mulig å kunne starte direkte i NM så må man begynne på en forhåndsbestemt level (en lvl 1 har ikke mulighet til å overleve), noe som ikke er ett spesielt stort problem med tanke på stats da man får en fast satt mengde stats pr level. Så det blir utstyret som avgjør, skal man være avhengig av AH, eller skal man få noe tilfeldig generert utstyr? Hvis det siste skal det være begrensinger på hva slags utstyr man kan få tildelt? Slik at spillere ikke misbruker systemet til å lage nye karakterer, sjekke om man har fått noen bra items, overføre dem til stash, slette karakteren og så lage en ny osv osv.

 

en ting jeg merker når jeg fikk en karakter boostet sammen med en her inne på forumet, er at nightmare act 3 på level 45, blir plutselig vanskelig når du vet nada om karakteren dine, og skillsa. Dog tok det 1 time, før det gikk greit

Dette blir litt relatert til det over. Ved å begynne på normal så for man god tid til å bli kjent med klassen og hvilke skills som er tilgjengelig og hvordan de fungerer. Men dette argumentet forsvinner når man har spilt igjennom med alle klassene, men det er ingen grunn til å ha to av samme klasse (i softcore).

 

Er ikke umulig for Blizzard å gjøre det slik at vi kan f.eks. begynne på NM, men det er noen problemstillinger som må løses først.

 

Ja, selvfølgelig, men jo mindre valgmuligheter, jo kjipere er det for de som har en stil det passer lite for, det er tross alt bedre å begynne i NM for de som gjerne kunne tenkt seg å byne rett på Hell også. Men å begynne rett på hell hadde sikkert også vært gjennomførbart skulle man tro. Uten at jeg har tenkt igjennom det praktiske på alle måter, så ser jeg for meg at man begynner på en char med en gitt level, og det beste man får av ikke-magisk utsyr til den levelen. (white items), skulle gi ok utstyr(?) og liten gjennsalgsverdi.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg Diablo 3, jeg har registrert det og installert det, men når jeg skal logge inn. Så går det ikke fordi logginn knappen er bare mørk det skjer ingen verdensting...

 

Har du registrert CD key på battle.net?

Har du laget slikt et gamertag elelr hva det heter? spillernavn#0000

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...