Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet finnes ikke faster cast rate

 

Jo, det gjør det. %IAS påvirker alt, også cast rate for spells.

 

Resistances eksisterer, men det er tydelig at armor spiller en mye viktigere rolle fordi den reduserer all type damage.

 

Reistances reduserer samme typer skade som armor. Og nei, resistances er mer ettertraktet, ettersom summen av protection av en +res all affix har langt høyere potensiale enn en +armor affix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet finnes ikke faster cast rate

 

Jo, det gjør det. %IAS påvirker alt, også cast rate for spells.

 

Resistances eksisterer, men det er tydelig at armor spiller en mye viktigere rolle fordi den reduserer all type damage.

 

Reistances reduserer samme typer skade som armor. Og nei, resistances er mer ettertraktet, ettersom summen av protection av en +res all affix har langt høyere potensiale enn en +armor affix.

 

Altså, spells i D3 er jo bare et glorifisert attack. Alt scaler med attack damage, så en wizard vil heller bruke en øks med 1000 dps enn en stav med 800. Jeg vet at IAS påvirker alt, men det er ikke breakpoints så du får aldri noen interessante problemstillinger der du må gjør et valg for å maksimere skaden din. Med breakpoints kan 10 IAS være verdiløst eller dødsbra, så du kan legge den et item med +IAS i stash og tenke "hvis jeg nå finner en ring med 10 IAS blir jeg epic". Angående resistance/armor så kan det hende maks +resistance er bedre enn maks +armor mulighetene til et item, men uansett så er det bare å sjekke hva som gir deg høyest damagereduction av de to valgene.

 

Problemet er ikke at +ias, +crit-chance, +holy damage eller + whatever ikke påvirker noe - problemet er at du ser hele resultatet av påvirkningen på om DPSen din har en grønn eller rød pil når du ser på itemet.

Lenke til kommentar

IAS=increased attack speed. I diablo 2 var alle figurene sprites, så de hadde bare attack og spell-cast animasjoner for gitte verdier av attackspeed. Det betydde at hvis du f.eks. hadde 100% attackspeed angrep du like fort som om du hadde 190% attackspeed, men hvis man kom seg opp til 202% hadde man plutselig en helt ny animasjon som økte damagen din betraktelig. Det høres teit ut, men det gjør faktisk at man har litt flere ting å ta hensyn til enn kun DPS. Her er en post som summerer opp tankene mine ganske greit: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5151269498

 

Men jeg skal slutte å klage, spillet er bra og alt det der, og jeg tror det kommer til å bli MYE bedre etterhvert.

Lenke til kommentar

Haha.

 

Sånn som når jeg satte meg ned og tok en runde forrige fredagskveld da dama plutselig sto å så på meg og lurte på hva i all verden jeg gjorde.

 

Spiller, hva driver du med? svarer jeg.

Da kommer det tørt fra henne jeg har nettopp stått opp, klokka er 10:30.

 

Joda.

Tiden går fort når man har det gøy

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja da ver det i det minste helg igjen.

 

Får vel benke seg et par timer forran Diablo

 

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit, fikk sjokk jeg nå, er det helg? Haha, trodde det var tirsdag jeg, max onsdag. En tredjedel av sommerferien vekke på et blunk -,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha.

 

Sånn som når jeg satte meg ned og tok en runde forrige fredagskveld da dama plutselig sto å så på meg og lurte på hva i all verden jeg gjorde.

 

Spiller, hva driver du med? svarer jeg.

Da kommer det tørt fra henne jeg har nettopp stått opp, klokka er 10:30.

 

Joda.

Tiden går fort når man har det gøy

 

 

This = win!

Lenke til kommentar

Har en irriterende bug (tror jeg?) på AH.

Skal selve min Perfect Square Amethyst. Den billigeste på AH er 60k, mens jeg legger den ut for 59k. Men den til 60k står der forsatt.

Hvorfor tar ikke min den billigeste plassen? Var slik før når jeg testet..

 

Trakk tilbake Squaren og la den ut til 60k, da kom det plutselig opp en til 61400.. Lot andre fra General chatten teste for meg, min kom aldri opp. :(

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti å få "Due to suspicious activity conserning you account, we have locked it. To safely log in you have to change your password. An email with guiding how to do this has been sent to your registered email adress" ?

En kompis kjøpte Diablo 3 i dag og han får opp den meldingen når han prøver å logge inn. Har aldri fått en warning før, verken in-game, på mail eller noe. Kun han som har brukt den accounten også. Nå har han ventet rundt 12 timer på svar fra de, mens dersom noen skriver en ticket til de fra en annen account så svarer de med en gang.

Tror han er på rundt 9 gangen med å skifte passord nå, uten at det hjelper noe såklart...

 

Litt surt å ikke få spille på grunn av det.

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti å få "Due to suspicious activity conserning you account, we have locked it. To safely log in you have to change your password. An email with guiding how to do this has been sent to your registered email adress" ?

En kompis kjøpte Diablo 3 i dag og han får opp den meldingen når han prøver å logge inn. Har aldri fått en warning før, verken in-game, på mail eller noe. Kun han som har brukt den accounten også. Nå har han ventet rundt 12 timer på svar fra de, mens dersom noen skriver en ticket til de fra en annen account så svarer de med en gang.

Tror han er på rundt 9 gangen med å skifte passord nå, uten at det hjelper noe såklart...

 

Litt surt å ikke få spille på grunn av det.

Mulig det hjelper om han legger på Authenticator og slik at han kan låse opp osv med telefonen?

 

42 nå, vet ikke om det er samme general eller om det blir splittet. Skriv noe så får vi se :) Skriv på norsk så jeg skjønner en av dere skriver ^^

Hehe, tror ikke de plasserer millioner av diablo 3 spillere i samme general chat :p

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti å få "Due to suspicious activity conserning you account, we have locked it. To safely log in you have to change your password. An email with guiding how to do this has been sent to your registered email adress" ?

En kompis kjøpte Diablo 3 i dag og han får opp den meldingen når han prøver å logge inn. Har aldri fått en warning før, verken in-game, på mail eller noe. Kun han som har brukt den accounten også. Nå har han ventet rundt 12 timer på svar fra de, mens dersom noen skriver en ticket til de fra en annen account så svarer de med en gang.

Tror han er på rundt 9 gangen med å skifte passord nå, uten at det hjelper noe såklart...

 

Litt surt å ikke få spille på grunn av det.

 

Aldri hørt om den, men virker logisk at dette skjer pga. noen prøve å logge på accounten hans fra en annen PC men bruker feil passord. Jeg husker i D2 så fikk du beskjed om noen har prøvd å logge på accounten din men misslykkes, men accounten din ble ikke låst.

 

Husk at Authenticator på smartphone er gratis hos Blizzard, og absolutt verdt det! Man slipper å bruke den hver gang, bare når man bytter PC eller det har vert en patch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...